{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder-Hest
  • #1   6. feb 2011 Haflinger! Fantastisk fantastisk pony!:-)

  • #2   6. feb 2011
    En hest der er godt opdraget :o)

    En fjordhest kan være den væreste nybegynder hest, det kan en shetlænder også - hvis de ikke er blevet opdraget på og dermed ikke kender nogle regler.

    Dvs. kig på hvordan hesten er - ikke racen.


  • #3   6. feb 2011 Det jo lidt svært at sige. Det kommer meget an på hesten.

  • #4   6. feb 2011 En hest der har været meget i hænder hos få personer og der har haft en ejer/rider der har brugt tid på den. =)

  • #5   6. feb 2011 oldenborg er jeg helt væk i:-) men min måske kommende hest er en dv

  • #7   6. feb 2011 er halvgammel hest er jo altid go smiley
    Min er en araber, men han er den perfekte begynder hest :o)


  • #8   6. feb 2011 en nordbagge
    den er en god begynder


    jeg har sådan en blanding med tror noget araber hun kan da godt finde på og opføre sig som sådan en

    det er min første pony



    men var det ikke 4 gang du red
    så tror jeg du skal vente med og tænke på hest (:

    da det ikke bare er lige og komme
    1 gang i ugen og ride
    og så tage hjem
    og så komme ugen efter

    og så kan du komme til at stå et sted hvor du selv skal købe halm og hø og varp og korn
    og så skal du selv muge og lukke hesten ud og ind

    du kan så også være heldig og finde et sted hvor du bare skal ride og muge

    men hvis du vælger at hesten skal have dækken på skal du også ug hver dag

    så er der også dyrlæge og smed


  • #9   6. feb 2011 Alt andet end en fjordhest og en shetlænder..

    De finder nemt smutveje som hurtigt bliver til dårlige vaner.. Shetlændere er stærke og stædige som bare pokker og det samme gælder fjordheste..
    Så som nybegynder hest måske en oldenborg/haflinger/welsh eller noget i den stil..



  • #10   6. feb 2011 Nu foreslog jeg en haflinger, synes jeg stadig smiley MEN, de er også utrolig stærke hvis man ikke finder en opdragen en.. måtte lige sige det da jeg selv havde problemer med det.

  • #11   6. feb 2011 Siger det samme som krikken. Det kommer ikke an på racen. Da alle racer har både rolige og meget friske typer, som skal rides og behandles forskelligt.

    Jeg selv startede med en fjordhest. Mine forældre havde forelsket sig i denne kønne gule pony. De købte så en rå 6 års hoppe til mig. Hun var tilredet, men ikke redet i meget lang tid Og bumle fed.

    Hun havde et godt sind, men gud hvor var hun uopdragen, stærk som et ondt år, og langt fra det bedste valg til en 11 årig spinkel pige, som havde redet i 3 år.
    Men trods alle ods, voksede vi sammen, med god hjælp fra naboens datter, og en anden lidt ældre pige, fik vi hende opdraget, og jeg havde den mest fantastiske hest i 6 år, til hun desværre fik spat, og måtte pensioneres 12 år gammel.

    Jeg kan varmt anbefale en fjordhest, men køb for guds skyld en et sted hvor den er opdraget, har været under hænder, og er redet godt.

    Jeg vil sige det samme gælder for haflingeren, det er også en meget stærk race, som med manglende opdragelse, absolut ikke egner sig til begyndere. Men ellers er det også en dejlig race, med et godt sind, så hvis den er opdraget korrekt er den også et emne.

    Jeg vil også anbefale Irish cop. Det er en meget fornuftig race, Der kan findes nogen varme eksembler, men de fleste jeg kender, er meget rolige og nemme at arbejde med. Men igen, de skal også have været under hænder og opdraget rigtigt.

    Men der er nok ikke andet for end at kigge sig omkring. Find de annoncer hvor folk skriver at de sælger en god begynder hest. Derefter kan i jo kun selv tage stilling til om den er noget for jer.

    Pøj pøj med det.


  • #12   6. feb 2011 ps ikke ondt ment det med 4 gang du red
    det er bare det det er en stor mund fuld (;


  • #14   6. feb 2011 siger også det kan være en lidt stor mundfuld når du kun lige er begyndt til ridning(:.

    Men brug en masse tid på at blive god til at ride og omgåes heste og lær en masse om dem(:


  • #15   6. feb 2011 Haflinger eller knabstrupper kan anbefales smiley Men gå efter en gammel, nem hest. evt en pensioneret skole/turisthest. ALDRIG køb en ughest til en nybegynder UANSET hvor sød den er.

  • #16   6. feb 2011 en god pony der min. kan gå lb på en 10-13 år ville jeg helt klart gå efter som forstegangs pony og så er racen fuldstændigt ligemeget..

  • #18   6. feb 2011 Det kan være svært og sige. Jeg startede da jeg var 6, så dengang var en shetlænder jo helt perfekt. Men mange der starter på min rideskole som er ældre starter på vores islænder. Den har i hvert fald et roligt sind. Det væreste der kunne ske med den var at den stod stille xD men det er jo selvfølgelig forskelligt fra hest til hest.

    men tit kan det heste der er meget rolige jo også godt være lidt dovne, også kan de være svære og holde i gang, eller overhovedet få igang. Så det kommer også an på hvad man er for en rytter. (:


  • #19   7. feb 2011 Jeg skal skam heller ikke ud at kigge på hest.. Jeg spørger bare af nysggerighed smiley Men tak.. (:

  • #21   8. feb 2011 smiley

  • #22   2. feb 2013 Da jeg skulle have min første hest, tænkte jeg også på race. Og fik gang på gang at vide (og kunne læse) at jeg skulle se på HESTEN og ikke racen.

    Nu står jeg med en renstamet Holstener, der oven i købet er springhest og tæt på de 170 i stang - men som har det ROLIGSTE temperement man kunne tænke sig. Min gamle part, der var en koldblodshest og vallak, var mindst 10 gange mere hys end min nuværende hoppe.

    Så det er sandt hvad de andre siger, man skal virkeligt kigge på den enkelte hest, og glemme alt om racer. Det ville være nemmere hvis man kunne sige "De og de heste er varme i hovedet, og de og de er kolde", men det kan man bare ikke smiley


  • #23   2. feb 2013 Og så fylder min hoppe også kun lige 6 til foråret, så den med alder holder heller ikke altid stik

  • Maria J
    Maria J Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Svar: 38
    #24   2. feb 2013 Jeg ville ikke kigge på race, hvis det kun er til hygge og let ridning. Jeg ville tage ud og se/prøve en masse heste. Tit kan man mærke om hesten er noget for en. Så ville jeg nok hører om der var mulighed for en prøve periode på måske 14 dage, så har du mulighed for at se om det er den rigtige..

  • #25   26. apr 2013 Det kommer overhovedet ikke an på racen af hesten, men hvordan hesten er... Jeg vil sige at det også kommer an på rytteren (fx. hvis det er en 5 årig så skal hun/han da ikke have en frieser eller en shirehest). Men også om hvordan hesten er blevet behandlet, hvis den er blevet godt behandlet er den da for det meste god. smiley

Kommentér på:
Nybegynder-Hest

Annonce