{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor så travlt
  • #1   9. feb 2011 Det sgu ikke iorden.......

  • #2   9. feb 2011 Hmm syntes tit det er andre heste der bliver rytter-vant når de ikke engang har rundet 3 år.

    Islændere er sent udviklede så man kan ikke bruge "3-års-reglen" med dem.


  • #3   9. feb 2011
    Tja - jeg syntes det er synd at se en 3-4års der har haft rytter på i en 2 uger og nu allerede går i holdning og springer an i galop.

    Og jeg syntes det er synd at se en hest der har stået skadet som nu er i genoptræning blive redet i samme holdning som før den stod skadet.

    Jeg syntes det er synd at se en hest m. en rytter på der er så tyk at vedkomne ikke kan være i sadelen.

    Jeg syntes det er synd at se en hest der bliver savet/revet i munden fordi den er "stiv i nakken og skal bøjes igennem".

    Jeg syntes det er synd at man belønner heste for at gå bag lod og mange tror det er målet..

    Der er så mange ting jeg syntes er synd... Men vi er så mange med forskellige meninger..

    Men jeg syntes ikke det er synd at en hest på 2år og over vendes til sadel og trense og får rytter på 1 gang om ugen i 10min for at blive trukket rundt i skridt på banen.


  • #4   9. feb 2011 Jeg synes også tit, jeg ser heste, som er tilredet/gjort ryttervant i en al for tidlig alder..
    Og lige islænderen må faktisk først tilrides som 4-5 års, da de ikke vokser så hurtigt.


  • #5   9. feb 2011 Min tildigere part var galophest som ung, og deltog i sit første løb som 2-årig - hun har stadig traumer efter den behandling hun fik som baby, og er ikke en aldmindelig hest, og bliver det heller aldrig...

  • #6   9. feb 2011
    Ang. at hesten udvikler sig sent ..

    Det er ski en myte der holdes i live - alle hestes led mm. lukker alle sammen i samme alder. At nogle så først er fysisk klar og mentalt klar før eller senere er en anden ting.

    Men inden i er de fysisk de samme.

    Læs nærmere:
    http://www.equinestudies.org/ranger_2008/ranger_piece_2008_pdf1.pdf

    Kig på hesten istedet for..


  • #7   9. feb 2011 Det er meget sørgeligt, folk skal ikke anskaffe sig en plag hvis de vil ha en ride hest her og nu.

  • #8   9. feb 2011 Har snakket med flere om det bla dyrelæger, og de siger også man skal vente, og har snakket med folk som bor på island, og de siger det er underligt så travlt vi Danskere har med at ødelægge hesten, ved at starte så tidligt.

  • #10   9. feb 2011 jeg er så enig med Krikken

  • #11   9. feb 2011 Den er jo ikke færdig udviklet man begynder normalt som fireåreige og lader dem stå og så tildridning som 5 årige D:

    hvor kan man dog være uviden!


  • #12   9. feb 2011 Mette B.C kunne ikke være mere enig.

  • #13   9. feb 2011 Krikken har talt - kunne ikke være mere enig smiley ..

    Selvfølgelig kan man ikke retfærdiggøre at en 2årig hest går med rytter, 'bare' fordi der er så mange andre ting som ikke er i orden, men helt ærligt så synes jeg også at mange af de ting "Krikken" nævner er langt mere sørgelige smiley ... Ville dog aldrig selv begyde at tilride en hest eller gør den ryttervant inden en dyrlæge havde været inde og "godkende" det først.


  • #14   9. feb 2011 Jeg har altis fået af vide man må tilride en hest når den er 3 år ?? smiley

  • #17   10. feb 2011 Forstår heller ikke hvorfor folk har så travlt . Jeg red en vallak på 3 år, som var sadel og rytter vandt og kunne start og stop signalet .. Jeg lærte ham stille og roligt at trave med rytter og tog ham ud på en masse ture, så han fik lidt oplevelser .. Galop kunne komme senere ..

    Jeg synes det er synd at nogle mennesker mener at hesten bare SKAL bukke nakken og gå perfekt .. Den skal helst gå en LA inden den er 5 år .. Men hvis hesten ikke har de rette muskler, kan den jo hverken "gå i holdning" og slet ikke gå en LA .. Tag det dog i hestens tempo og lad være med at tvinge den ..


Kommentér på:
Hvorfor så travlt

Annonce