{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
806 visninger | Oprettet:

Udlåne hest, hva lægger du vægt på?? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Så fik jeg internet igen og har sat jagten ind på en lånehest, da min Muffen skal aflives 1 Marts.. Da de 2 små drenge jeg har først er rideklar om små 2½-3 år, vil jeg gerne have en ridehest i mellemtiden...

Men hvad lægger man som ejer af en hest vægt på, når man ser efter en til at passe på sin hest i 2-3 år???

Hvad er vigtigst, boks med fede faciliteter eller løsdrift og hestevelfærd??

Hvor meget betaler i som ejer til hesten? Forsikring? Udstyr? Dyrlæge?

Kom meget gerne med jeres input, så jeg har en ide om hvad jeg skal skrive i min annonce??

På forhånd tak =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlåne hest, hva lægger du vægt på??
  • #1   10. feb 2011 Det er noget mellem dig og udlåner skal finde ud af.. Der er ingen regler for hvad låner betaler.. Det er dig og hende der skal finde ud af det indbyrdes.. Det samme, hvad hun forventer af opstaldning af hesten, hvad den bruges til, osv osv.. smiley

  • #2   10. feb 2011 Forsikring plejer ejer at betælle men de andet dig selv
    normalt får man noget udstyr med.
    men det er forskelligt fra ejer til ejer.
    men du kan gå ind under heste-nettet der er der mange heste der låndes ud. og der står der tit hvad de forlænger


  • #3   10. feb 2011 Det kommer jo helt an på hvilken hest vi snakker om.. Jeg har udlånt min 2 års pony hoppe, og for mig er det vigtigt hun er meget ude, har foldkammerater, og at låner passer hende, som var hun hendes egen.. Det skal siges det gør hun også til fulde:-) Jeg betaler selv smed, fordi jeg vil have hun skal have den korrekte hovestilling, så betaler jeg derne selv, ellers betaler jeg forsikring og dyrlæge. Var det en ridehest jeg udlånte, så ville jeg nok kræve at låner betalte alt udover forsikring.. For mig er det vigtigt at hesten har gode forhold, som fold, foldkammerater, og rigeligt med stråfoder, god boks eller løsdrift, og ikke mindst en låner, som ville elske hesten som mig selv...

  • #4   10. feb 2011 de heste jeg har lånt - har jeg altid betalt alt selv, undtaget dyrlæge+livsforsikring.

    der har været udstyr med men hvis de er blevet slidt (her tænker jeg germacher og klokker) så har jeg selv betalt til nogle nye


  • #5   10. feb 2011 Det jeg ville vægte højt er låner, hvordan er personen.
    Derefter selvfølgelig hvilke kår hesten får, om der er meget foldtid, rigelig stråfoder og foldkammerater til leg.
    Om der er ridebane, flot stald eller ej, er ligegyldigt. Har hesten det godt, så er jeg tilfreds.
    Jeg ville kun udlåne til en der bor i rimelig køreafstand fra mig, da det skal være sådan at man kan komme omkring og se til hesten, at den trives.


Kommentér på:
Udlåne hest, hva lægger du vægt på??

Annonce