{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

jer der har mere end 1 ridehest :) {{forumTopicSubject}}

kort og godt..hvordan får i tid og hvordan priotere i ridningen ?..specielt også hvis i har en unghest som er de ene af dem :)...

er det sådan at i så bare skifter med at ride den enkelte hver anden dag eller ?..

hi min mand blir ved at sige man kan jo ikke ride på dem begge så man har da kun brug for 1 hest..han har jo lidt ret ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jer der har mere end 1 ridehest :)
  • #1   6. mar 2011 Jeg har selv 2 heste (:

    Jeg sætter min ridning højst, så når jeg kommer hjem fra skole alt mellem 15-17. så er det bare ud og i gang (: jeg skifter så den ene rides den ene dag, også får den i fridag, når jeg rider den anden. men i weekenden tager jeg som regl begge.

    Sådan så min hverdag ud engang (:
    l


  • #2   6. mar 2011 ja men det er svært at finde nu om dage.. det ved jeg da jeg selv førhen søgte.. specielt hvis hesten er et sted hvor bussen ikk køre til :)..

  • #3   6. mar 2011 ja indtil videre blir jeg måske så selv part da jeg ska lidt igang inden min 3 års blir klar til ridning )

  • #4   6. mar 2011 Jeg har tre ride heste, hvor to af dem er ungheste. + en pony og en gammel hest, som også skal have opmærksomhed og motion :).

    Det er mine ungheste som kommer i første række, og så min anden ride hest og til sidst de to andre.
    Men hvis jeg har et stævne, rides den eller de heste som jeg skal starte på mest lige op til stævnet.
    Jeg skiftens mellem at ride hestene her i vinter perioden, for 3 heste om dagen med fuldtids job, det hænger ikke lige sammen i min hverdag. Dog bliver de alle redet om sommeren, hvor der er længe lyst, så jeg slipper for at skulle gå over i ridehallen for meget her om vinteren smiley

    Så en til to stykker rider jeg hver dag og så skiftens jeg som sagt med hvem det er.

    Og pt. er jeg på skole i 4 mdr. så her kommer jeg kun hjem 1-2 gange i ugen + weekederne. Så her rider jeg kun den eller de heste jeg lige så lyst til og tid til og i weekenden rider jeg normalt dem alle smiley


  • #7   6. mar 2011 ja kan godt se det kan hænge samen og når man ikke har dem hjemme er det nok lidt sværere også dyrere på den måde.,,hvis man skal have opstaldet ude selvom man bor i et område hvor det ikke er så dyrt at have opstaldet..selv har jeg lidt over 10 min til min unghest smiley

  • #9   6. mar 2011 Jeg har før redet 2 heste fast om dagen hvor den ene var en unghest, det var intet problem for mig, red dem begge de dage de nu skulle rides, en unghest skal jo have lidt fri dage så det jo ikke hver dag jeg skulle ride 2.
    Men når jeg så har haft flere end 2 at ride har jeg nogle gange redet den ene inden arbejde smiley


  • #10   6. mar 2011 Mine står ikke hjemme, og har kun haft 2 af mine egne samme sted en kort periode smiley
    Ellers har det været min den ene.
    De opstaldet ca. 15-20min fra hvor jeg bor smiley


  • #11   6. mar 2011 meget svært .det her på en måde savner jeg en stabil og redet hest som har prøvet noget og på den anden side vil jeg ikke af med den jeg selv har avlet unghesten..men med slidgidt i begge knæ og en venstre hånd der har problemer med en noget så dum som en stupid lillefinger som er opereret flere gange er jeg ved at være i tvivl om jeg ville kunne holde til en unghest smiley ..

  • #12   6. mar 2011 Jeg red engang 5 heste om dagen. Jeg skulle cykle 15 km ud til Nejst RideCenter, det var fint, men jeg var altid sent færdig om aften, men nu går jeg også kun i ''skole'' så jeg synes vi har meget fritid:-).

  • #13   6. mar 2011 tja... har 2 rideheste og hingst der skal fremstilles.
    den ene er unghest til genoptræning

    så min morgen ser således ud, at jeg aflevere børn, fodre, rider den ene og bagefter longere eller trækker med den anden og når den skal til a rides igen bliver de begge redet min3 gange hvor jeg så de andre dage vil lade den ene få fri og hingsten er ved at blive trænet i lydighed..

    så faktisk går HELE min formiddag og middag med heste min. fra kl 9-13


  • #14   6. mar 2011 Altså da jeg fik anton havde jeg ham (4års som skulle igang med tilrindingen kun haft rytter på), In ger (6års traver som skulle uddannes fra bunden) og Saga (8års shetter som skulle trænes til at være sød og kunne trækkes med børn på)..

    Nogle dage nåede jeg alle sammen på en dag andre kun anton og Saga, og andre igen tog min bror eller hans kæreste traveren (var deres) og så hans kæreste eller min niece saga..

    Så det var vidt forskelligt hvor mange jeg red om dagen, men tror max der var en dag i ugen jeg slet ikke red/longerede/trænede..

    Jeg har så haft solgt heste og sådan så jeg stod med anton og amanda (20års traver), hende havde jeg i starten part på men hun kom desværre sjældent.. så hun blev primært bar longeret..

    Nu har jeg Anton og Payback som skal tilrides næste år, anton er lige nu 6år, og stadig under uddannelse pga en rigtig træls vinter, men ja det bliver noget med at de dage jeg kan nå begge gør jeg det, og de dage jeg ikk kan tager jeg den der har mest brug for det..


  • #15   6. mar 2011 Jeg har også to, hvoraf den ene er en "unghest". Jeg syns også det kan være svært at nå dem begge to, specielt med studie ved siden af. De står opstaldet, hvilket igen gør at der også er transporttid. Men jeg forsøger at motionere dem begge to. Det er sjældent at der er tid til at ride dem begge to, men så plejer jeg enten at løsspringe, longere, eller blot trække en tur med den af dem, som jeg ikke når at ride på. På den måde bliver de begge rørt lidt. Og hvis der slet ikke er tid til det, ja, så bliver det bare til noget strigling og så måske lidt gymnastikøvelser. Men det er meget svært at nå dem begge syns jeg. Ser frem til, at uddannelsen er overstået og jeg kan få hestene hjem at stå smiley

Kommentér på:
jer der har mere end 1 ridehest :)

Annonce