{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.378 visninger | Oprettet:

spise hestekød {{forumTopicSubject}}

så lige et indlæg på hestenettet om det at spise hestekød.

der blev en ret livlig disskution om det, og hvor forkert det var at spise en hest. Så ville lige se hvordan hestegalleri tager imod sådan et indlæg.

Personligt har jeg ikke noget imod at spise hestekød, har smagt det 4 gange, og kan ikke rigtig lide det. Jeg ville dog aldrig kunne spise min egen hest, men hvis det var en vildt fremmed hest (og jeg kunne lide kødet) ville jeg ikke have noget problem med at spise det...

Ville lige høre jeres mening om det at spise hest smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spise hestekød
  • #1   11. mar 2011 Ad nej - føj .. jeg kan virkelig ikke sige andet end AD!

    Aldrig i livet .. Min mor er selv meget skrap og mener jeg kan være for pylret, men hun er helt enig ang. hestekød..

    - Hun blev tvunget til at spise det engang, og hun synes det smagte forfærdeligt, og hun kunne ALDRIG finde på at spise det igen .. nogensinde.


  • #3   11. mar 2011 Nu er jeg så vegetar, men selv hvis jeg ikke var tror jeg ikke at jeg ville spise hestekød.
    Jeg ser dog intet problem i at andre spiser hestekød. Så længe den er født og slagtet i dk! Heste er nok det dyrehold der har det bedst, langt bedre end grise og kør! Man skal bare lige tænke på om de har været på en skrækkelig lang transporttur for at blive slagtet i Italien eller hvordan det nu er..
    Konceptet at spise hest ser jeg nu intet problem i, men som med alle andre dyr bør man tænke på hvordan den har haft det inden og op til slagtningen.


  • #4   11. mar 2011 Jeg har smagt det en gang, og bryder mig ikke om det, da jeg synes det er for sødt.
    Jeg synes ikke man kan sige at man ikke kan lide det, før man har smagt det.
    Men fair nok hvis folk ikke vil spise det.
    Personligt synes ´jeg det er fint at folk spiser det, man kan lige så godt bruge kødet til noget fornuftigt smiley Men jeg synes også ideen om at sende sin hest til zoo er en ret god ide smiley


  • #5   11. mar 2011 Jeg ville sagtens kunne spise det.
    Dyr er dyr, det er det samme smiley
    Jeg har det sådan med at alle dyr er lige, og bare fordi vi holder hunde/heste/kaniner - you know what i mean - så kan vi spise det.


  • #6   11. mar 2011 Hvad så med kaniner? Eller den søde lille høne man har gået og klappet hele dens liv?
    Jeg er heller ikke sønderlig begejstret for hestekød pga. smagen, men ville hjertens gerne at flere blev slagtet til konsum herhjemme.

    Jeg avler selv kaniner til mad. For økonomiens skyld og fordi jeg mener der ligger en etisk forpligtigelse i ,at hvis man vil spise kød, så skal dyret sgu have haft det godt ind til det skal på spisebordet!


  • #7   11. mar 2011 det smager skønt smiley .. sådan en hestebøf på grillen mmmmmm smiley

    jeg er meget ked af at der ikke findes flere der avler kødheste ( i mangel på bedre ord )


  • #8   11. mar 2011 har intet problem med det.

    Det vel ikke anderledes end at spise ko, gris osv.

    At andre ikke vil er helt okay og de skal bestemt ikke tvinges til det


  • #9   11. mar 2011 Jeg kunne aldrig drømme om at spise det.
    Bryder mig bestemt ikke om tanken, lige meget om folk så synes det smager godt, så skulle jeg ikke nyde noget.


  • #10   11. mar 2011 har svært ved tanken om heste kød... men vi har en kalv der hjemme den bliver klappet godt og fodret rigtig godt, så den er klar til slagting næste sommer... det har jeg ikke noget i mod... lidt underligt... smiley

  • #11   11. mar 2011 Jeg tror mere at diskussionen derinde går på at spise sin EGEN hest smiley Ikke så meget heste generelt.

    I mine øjne er min hest noget jeg er forbundet til følelsesmæssigt og åndeligt, derfor ville jeg aldrig kunne gøre det.


  • #12   11. mar 2011 jeg har aldrig selv haft tilbudet om hestekød, men blev der serveret.. så ja så ville jeg spise det..
    det er ikke anderledes end at spise en lille nuttet kalv eller en bette gris..
    bortset fra det faktum at hestene har i DK har en væsentlig bedre levestandard og at hvis danskerne spiste mere hest ville man undgå de forfærdelige udenlandstransporter jeg tror vi alle er imod smiley
    det er fair nok hvis man ikke bryder sig om smagen, jeg bryder mig heller ikk om lam.. men princippet i en hest til konsum.. det har jeg det helt fint med..
    jeg tror somend også jeg kunne sætte tænderne i mine egne heste, for når det først ligger som en bøf på tallerken så er det alligevel så langt fra at være min hest.. kald mig kold.. men sådan ser jeg på det smiley


  • #13   11. mar 2011 Har ikke noget imod at spise det. Vil langt hellere spise en hest der har haft et godt liv men måske har brækket et ben, end jeg vil spise en gris der har levet et usselt liv og behandlet som lort.
    Desuden synes jeg det smager ret så godt. Men vil dog aldrig spise min egen hest.


  • #14   11. mar 2011 jeg har nu også spist det et par gange, og jeg synes nu også det smager sødt, men har fået det hakke og som bøf og synes nu det er okay...

    jeg spiser det også gerne... som e atikel og undersøgelse om gennemgang med vvores heste er de nået frem til heste er BRUGSDYR.
    så ville spise det som jeg gør,køer,gris,høns og lign...

    (dog heller ikke mine egne, da jeg tror det ville være for intenst)


  • #15   11. mar 2011 Kristina VBT: Ens hest - ens ansvar. Hvis den skal slagtes, må man også selv sørger for, at ens hest ikke ender i en ussel 48 timers lastbiltur til Italien el. lignene.


    Majken smiley


  • #16   11. mar 2011 Jeg har aldrig selv smagt hestekød, - ikke fordi jeg ikke vil, men det har ikke lige haft muligheden for det..

    Men som mange af de andre, så ser jeg heller ikke noget problem i at spise hestekød, - jeg ville dog aldrig spise af min egen, og tror heller ikke at jeg vil slagte ham, når han engang skal væk, men at andre vælger at deres hest skal væk på den måde, det er helt fair.

    Som en anden skriver, synes jeg dog at det er meget vigtigt, at kødet er fra en hest der ikke har været udsat for transport til et andet land, så en dansk hest, slagtet i Danmark. Hesten har i de fleste tilfælde, haft et langt bedre liv end de fleste svin, køer eller kyllinger...


  • #17   11. mar 2011 jeg har aldrig smagt det, og vil enlig heller ikke.. fred være med folk som spiser det, men det er ikke lige mig,,
    spiser heller ikke:
    Lam
    Kanin
    en del okse
    en del gris



  • #18   11. mar 2011 Har endnu ikke smagt det, men har noget liggende i fryseren som jeg vist hellere snart må få taget hul på.
    Så jeg kan endnu ikke sige om jeg kan lide det, men har ikke etisk noget imod at spise det.
    Dog ville jeg nok have svært med at skulle spise mine egne små basser smiley


  • #20   11. mar 2011 Skal vi ikke lige tage en hurtig afstemning om hvor mange vil have sin hest udstoppet smiley

  • #22   11. mar 2011 Jeg spiser udelukkende vegetarisk, men skulle jeg spise kød ville det være en hest, der var født, opvokset og slagtet i Danmark, og som ikke var opdrættet til formålet. De fleste rideheste har et luksusliv ifht. opdrættede grise/kør/høns. Men nu har jeg i al almindelighed et problem med at spise kød, så det bliver ikke aktuelt :0) Rent følelsesmæssigt ville jeg have et problem med at spise min egen hest, da jeg udover at være vegetar synes at det rent etisk ville være forkert og respektløst. Til denne holdning kan man jo drage parallel til den respekt man viser døde mennesker.

    //Natasja


  • #24   11. mar 2011 Har intet imod det, jeg syntes det er det samme som at spise de søde små grise, køer og alle de andre små dyr.
    Kan godt se, at det er en ret underlig tanke, det ville være lige som tanken om at skulle sætte sig ned og spise sin hund.
    Man har et andet forhold til dyr man har som kæledyr end man har til dyr man kun kører forbi på en mark ^^

    - Men jeg er vegetar, så rør ikke kød.


  • #25   11. mar 2011 Har aldrig spist hest, og har heller ikke lyst til det.
    Jeg kan ikke få mig selv til at sætte tænderne i hestekød, jeg vil komme til at tænke på de heste jeg har haft et tæt bånd til.
    Jeg kan heller ikke spise lam efter jeg gik på landbrugsskole og passede dem.
    Men har intet problem med at andre spiser det, bare hold det væk fra mig smiley


  • #26   11. mar 2011 Jeg er enig! Folkens kom igang med at æde noget hest! xD

    Jeg er nu engang planteæder, men i andre skal bare slå jer løs!

    Det der med at udstoppe hesten, det synes jeg bare er mega klamt og bizzart.. Forstår slet ikke ideen..


  • #27   11. mar 2011 Blev spurgt en gang om jeg ville smage da mine forældre skulle have det til aften.
    cykelede ud i stalden og min hest stod der stadig.
    kom hjem smagte det, brød mig ikke om det. om det var smagen eller fordi jeg vidste det var hest ved jeg ikke.

    Men er egentlig rimelig ligeglad med hvad kødet er . bare det ikke har været mit eget dyr.


  • #28   11. mar 2011 puha svært.. ja personligt bryder jeg ikke om at spise dyr jeg har klappet på.. bla en kalv som vi tog ind, ham lå jeg med og puttede med da han var få dage gammel.. puha svært at sætte tænderne i det, men han smagte nu meget godt..

    hest.. tja nogle kan li det og andre ikke.. der er jo mange der spiser det, og kan li det så værsågod.. jeg har ikke selv smagt det, men kommer vi dertil at det bliver serveret for mig så vil jeg da smage på det..

    heste bruges jo også som produktions dyr.. ja det lyder ondt.. men tænk på at lille vuf ville blive spist hvis den boede i kina eller lign..

    ligesom køer kun har det formål at blive spist, så er der altså også nogle der holder hest på den måde.. ja de skal have det godt mens de er her men ingen siger at det kræver dækken, det fineste fuldfoder, og de dyereste strigler, og den rigtigste ridning, nej den kan skam godt gå på fold og hygge med andre der har samme skæbne som den, og være tilfreds med at blive striglet, når der er brug for det ellers ikke.,.,

    kender en der slagter heste også, han slagter ikke drægtige hopper (er han blevet spurgt om) , men ja han har slagtet en del heste, og ejerne er faktisk gerne med under det hele..

    såe ja folk bestemmer selv om de vil eller ej..


  • #30   11. mar 2011 Jeg har ikke selv smag hestekød og har det lidt mærkeligt med det. Har ikke selv lyst til at smage det, men at andre har lyst til at spise det, er helt fint med mig.


  • #31   11. mar 2011 Jeg har aldrig smagt det og kan kan heller ikke forstille mig det smager særlig godt smiley
    Hvis jeg fik chancen ville jeg nok smage det, men tror ikke det er mig. Synes det ville være lidt ligesom at spise min hund..


  • #32   11. mar 2011 At spise dyr er vel at spise dyr - hvorfor er det anderledes at spise hest end at spise ko? - Ofte har hesten da haft et væsentligt bedre liv end en ko, gris eller kylling.

    Spiser ikke selv kød - overhovedet - og har aldrig spist hest, men i mine øjne er det da bedre at sætte tænerne i en hest end i en ko. Mine egne heste skal ikke gå til menneskeføde - men det er også kun fordi jeg <i>personligt</i> ikke vil have nogle mennesker til at sætte tænderne i min elskede hest og se hende som "et stykke kød".


  • #33   11. mar 2011 Det synes jeg er ulækkert.. ser en hest som et kæledyr.. kunne heller ikk finde på at spise hund, kat og kanin..
    Spiser heller ikk lammekød, det kan jeg ik li.. Spiser næsten kun oksekød..


  • #34   11. mar 2011 det ville jeg ikke kunne gøre...
    jeg har en mærkeligtankegang, for når jeg tænker på hestekød, eller ser andre spise det, tænker jeg med det samme, om den hest eller heste de spiser, om jeg måske har set den..eller klappet den?
    kan ikke engang spise en ko eller kalv, eller gris eller kanin xD hvis de har været hjemme ved os, eller hvis jeg har set den før, den blev slagtet..
    jeg spiser hovedsagligt slet ikke kaniner, da jeg selv har..
    det kan godt være hestekød smager godt, men da heste betyder rigtigt meget for mig, og jeg betragter dem som et familiemedlem (lidt underligt) kan jeg ikke, da vi heller ikke ville spises?
    xD min menning


  • #35   11. mar 2011 og vi vil ike sætte tænderne i vores ejen hest..
    men når i gør det ved andres.. havd tror i så ikke de tænkte??
    i sætter alle tænderne i andres elskede heste x3 smiley


  • #36   11. mar 2011 jeg har også smagt det og synes det smager ok. så kan godt gøre det igen

  • #37   11. mar 2011 Jeg vl faktisk ikke have noget i mod at spise hestekød, men jeg ville på en eller anden måde være 100% på det ikke kommer fra det slageri der tog Rikke fra mig!

    - Så længe jeg ikke har noget forhold til hesten! Synes som en lidt længere oppe, at hestekød er det samme som kokød osv osv


  • #38   11. mar 2011 Hvis der blev spist mere hestekød i Danmark kunne hestene slippe for at blive sendt med dyretransporter til sydeuropa...

  • #39   11. mar 2011 Som så mange andre har jeg intet imod folk der spiser heste, det er jo ligesom en høne, gris, ko eller får/lam. Det spiser folk med største velbehag, så kunne ikke se hvorfor der er noget galt med at spise heste..?

    Ville aldrig selv sætte tænderne i min egen hest, ligesom jeg aldrig vil spise nogle af mine andre dyr. Lige meget hvilken race det er, så holder jeg for meget af dem til at kunne spise dem.


  • #40   11. mar 2011 Det lyder lækkert! smiley
    Jeg vil da gerne sætte mine tænder i sådan en saftig bøf! xP
    Vi køber kød hos naboen som ejer en del køer, og de kalve vi ofte sidder og spiser af har jeg set mange gange. Jeg har måske endda kælet med nogle af dem.
    Men de er godt nok lækre! smiley
    Ja et lille lam er jo også sødt. Men de smager utrolig godt! xD
    Jeg bliver aldrig vegetar, og ingen kan heller ikke få mig til at blive det! smiley
    Altså en hest er jo et dyr. Så jeg har slet ikke noget imod at spise det hvis jeg fik tilbudt det smiley
    Ville dog ikke kunne spise den hvid det var min egen. Ville syntes det var lidt mærkeligt.


  • #41   11. mar 2011 Jeg syntes det er ganske iorden. Og jeg har smagt det en gang og det smagte udemærket.

    Ligesom jeg har heller ikke noget imod lam. smiley


  • #42   11. mar 2011 Har en gang smagt hestehakkebøf, det synes jeg var for sødt, det er dog mange år siden, så om jeg ville kunne lide det nu, ved jeg ikke. Tror at en god steg må smage rimelig godt. Spiser jo også naboens kalve uden problemer, og dem går vi også og klør bag øret. Jeg har det bedst med at vide, om dyret har haft det godt.

    Vil aldrig få mine heste eller andre kæledyr udstoppet, lidt for bisart til mig.


  • #43   11. mar 2011 hestekød har jeg også altid sagt at jeg aldrig ville spise.
    nu har jeg været på island i ½ år og har hun lige fundet ud af at det er hestekød vi spiser når vi får gulas og det smager alså okay. omkring starten af marts spiser man altid FØL- kød i 2 dage men dette er jeg så ikke meget for


  • #44   11. mar 2011 Jeg spiser meget gerne hest. Synes det smager godt og ville gerne ha´ at det var lidt billigere smiley
    Ang spise sin egen hest. Ja det har jeg så, hun blev 11 år og havde dårlige ben. Vi valgte at slagte hende og putte hende i fryseren. Den første bid var lidt underlig. Men hun havde haft en godt liv hos mig, så har ikke dårlig samvittighed.


  • #46   11. mar 2011 OG til dem der siger ta man skal spise det, så dyrene ikke skal sendes over grænsen: Så kan folk squ få deres dyr aflivet i stedet for at sende den på slagteri!

  • #47   12. mar 2011
    Har ikke smagt det - men blev jeg budt det i en form jeg kunne li, så smagte jeg da :o)

    Det er ikke anderledes end som spise grise og ko kød. Hesten man spiser har man heller ikke kendt.


Kommentér på:
spise hestekød

Annonce