{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

låst i højre bagben, - efterfølgene?? {{forumTopicSubject}}

Ja min fjordheste vallak på 7år (til maj) havde igår låst sit højre bag knæ (hvis du står ved hovedte og kigger ned mod røven, så højre side). jeg har aldrig prøvet noget lignene så anede ikke hvad jeg skal gøre, fik min far til at ringe efter dyrlæge og mens han gjorder det ringede jeg til min underviser som har meget forstand på hestens knogler, muskler med mere.

Hun siger hurtigt det højst sandsyndeligt er et låst knæ og siger det klogt at få dyrlægen ud, og siger jeg skal ringe tilbage når dyrlægen har været der.

dyrlægen siger han vil komme så snart han kan, og i mens prøver jeg igen at løfte hoven på Milos og det siger et lile knæk og sætter sig på plads. før det havde jeg prøvet et par gange at løfte benet uden resultat, hvor han bare løftede benet frem mod forbenet helt stift, prøvede at gå lidt med ham, og trave 3 skridt hvor det gav nogen små knæk.

men altså det blev sat på plads, lige efter ringer en anden dyrlæge mig op fra samme praksis, og siger så om dte låst og jeg siger ja men dte har lige sat sig på plads, han siger så godt nok, for så er der ingen grund til de kommer, han siger at nu er alt normalt og jeg bare kan røre ham som jeg plejer. jeg vælger dog at lade ham stå i boksen og slappe af.

Men både igår aftes og idag virker han stadig meget øm, og usikker på benet, det skal lige siges at jeg trak ham ud fra fold, og binder ham ude ved min udendørs pind, og der træder han ned i et hul sådan mærkeligt, og tror at det er der det er sket, eller ude på folden via han har rejst sig forkert..

mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gøre nu? hvor længe er han øm, og kan jeg ride ham normalt imorgen?
er meget i tvivl, for vil ikke have der er noget galt med ham, dyrlægen siger at hvis dte sker igen skal han ned til dme og lokal bedøves og så have skåret et ledbånd over, og så burde det ikke ske mere, men er bare bange for det går galt altså under operationen eller lign?
er der nogen der har erfaringer med dette?

Undskyld længden og evt stavefjel, håber i vil hjælpe

mvh Mia // team nordhuset


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  låst i højre bagben, - efterfølgene??
Kommentér på:
låst i højre bagben, - efterfølgene??

Annonce