{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hø kontra wrap
  • #1   6. apr 2011 hvad mener du med nemmest? Jeg er personligt selv gladest for halv tørt wrap, da det ikke støver og ikke er alt for vådt og lugtende.
    Desuden er det også det min hest er gladest for. :o) og det holder længere, der er mere tyggetid i wrap end der er i hø smiley


  • #2   6. apr 2011 det jeg tænkte på når det var små baller wrap er om de let rådner eller går i stykker.
    hvad med hø kan det holde hele vinteren uden at støve til?
    mere i den dur jeg tænkte...


  • #3   6. apr 2011 Jeg giver 100 kr for små wrapballer - to heste og jeg kan ikke flytte eller håndtere 'mini-bigballern' selv. Ad libitum fodring på marken, så kan de godt gøre kål på en minibig inden den bliver dårlig, men ikke hvis det er til fodring på stald. En wrapballe holder sig spiselig ca en uge efter den er åbnet.
    Når du ikke har flere ville jeg købe høballer. Billigere når du ikke har flere, mindre risiko for at det bliver dårligt, ikke så tunge hvis du ikke har traktor/bobcat til at flytte ting.


  • #4   6. apr 2011 hø, wrap holder ikke så længe...

  • #5   6. apr 2011
    Helt klart hø,
    især når du ''kun'' har to heste...
    Så kan wrappen døje med at holde.


  • #6   6. apr 2011 Hø eller meget tørt wrap..

    Mine heste står i løsdrift, og skal have mulighed for det hele tiden, plus det holder længere, og det hø jeg har støver overhovedet ikk


  • #7   6. apr 2011 Jeg tog snakken med en landmand for ikke så længe siden omkring hø kontra wrap. Han anbefaler at fodre med hø da der er mere tørstofi i forhold til wrap hvor vandindholdet er højere. Derfor får du en større udnyttelse pr. balle hø end wrap selvom hesten måske får det samme.

    Derfor vil jeg sige hø, selvom vi selv bruger wrap til vores, men vi får leveret af staldmesters bror så det er nu det nemmeste.


  • #8   6. apr 2011 Nemmest er nok hø.
    Min får begge dele, og ungheste jeg kender skal helst fodres med wrap - samt de heste der har tendens til hængemave, som ofte kommer fra hø.
    Min får begge dele, da hun har let til at tabe sig. Så hun får hø i KÆMPE mængder når hun står i boks, det er faktisk nærmest det der udgør hendes boks ;o), wrap får hun får at få noget lækkert, der også feder lidt mere. Det får hun en trillebør fuld af + hendes hø.


  • #10   6. apr 2011 Kan du ikke købe lidt af hvert?? Give masser af halm, og så tilsætte noget wrap oveni?

  • #11   6. apr 2011 Vi har heller ikke problemer med at vores wrap bliver dårlig. Det er minibig til 2 heste og de kan sagtens holde sig hvis man lige skære alt plastiken af åbner ballen og skiller den ad, så holder det i 3-4 uger. Men det er også næsten tørt wrap vi har.

  • #12   6. apr 2011 jeg bruger hø
    men hele vinteren igennem står der wrap på marken de frit kan benytte


  • #13   6. apr 2011 jeg fodre med de små baller wrap på 60-80kg til 2 heste og de vare 3-4 dage og det er nemt de har en til deling på folden + de for når de kommer ind i boksen,sidste år havde jeg lidt i overskud som jeg brugte i år og det var en god kvalitet.

Kommentér på:
hø kontra wrap

Annonce