{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
510 visninger | Oprettet:

Min gamle kat er på dyrehospitalet. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt det her er et hestegalleri, men jeg tillader mig alligevel lige at skrive herinde også..

Mine forældre har en gammel kat "mis" på 16 år.
Hun har ikke haft det for godt det sidste halve år. Hun har haft svært ved at gå op af trapper, hoppe op til os i stolen og når hun hopper ned giver det et knæk i benene på hende... Min mor opdagede så i går at hun ikke kunne få lagt sig ned i kurven, så de besluttede at køre til dyrlægen med hende i dag. Hun er også blevet noget tynd på det sidste.. Hendes tænder ser meget fine ud, så der må være et eller andet galt i maven på hende..
Dyrlægen sagde så til min far, at hun nok har slugt noget skarpt (ben eller lign.), for han kunne føle at der sad noget i maven på hende. Så de vil røgtenfotografere hende i dag og muligvis operere hende. Min far sagde at han ville gøre ALT for at hun skal overleve, men sagde også til dyrlægen, at hvis han ikke kunne garantere at hun blev smærtefri efter operationen, ville det være bedre at lade hende få fred nu..
Jeg er bare så ked af det, for det er en kat vi har haft hele vores liv (dens liv), og det vil bare være så svært at skulle af med hende.. Jeg ved godt hun er gammel og hun måske ikke har så godt et liv mere, som hun har haft, men det er så svært at sige farvel..
Jeg håber virkelig dyrlægen kan gøre noget så hun kan få det godt igen, for det vil være alt for hårdt for os alle i vores familie at miste den dejlige mis..

Hvad ville i gøre? Jeg er så ked af det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min gamle kat er på dyrehospitalet.
  • #1   16. jun 2006 Jeg mistede vores 19 år gamle kat for ½ år siden. Hun var bare blevet gammel, så der var ikke noget at gøre. Men selvfølgelig er det hårdt, især når man har haft dem så længe (hun var 4 år ældre end mig).

    Men hvis det er noget der sidder fast, så er der vel håb smiley Vores den gamle overlevede fint en operation i en alder af 17-18 år.

    Mist nu ikke håbet. Men hvad end der sker, så har det nok været bedst for hende.


  • #2   16. jun 2006 Jeg synes det største og bedste man kan gøre for sin kat i en sådan situation er at give den fred. Synes faktisk det er ens pligt når man tager et dyr til sig. Det vigtige at forstå er at dyrs psyke ikke er som menneskers. De forstår ikke at man vil hjælpe og de forstår ikke den smerte de har og at behandling gør det bedre. Så personligt ville jeg lade den aflive. Det er desværre sådan at mange menneskeliggører deres dyr. Og overbehandling bliver mere og mere hyppig.

Kommentér på:
Min gamle kat er på dyrehospitalet.

Annonce