{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
818 visninger | Oprettet:

Rider du i dette vejr? {{forumTopicSubject}}


Puha, det er skide varmt jo! Ligemeget hvor lidt tøj man tager på kampsveder man - eller jeg gør ihvertfald, så det er jo nærmest umuligt at opholde sig uden for.
Sådan er det ihvertfald hvor jeg er.

Ville også vældig gerne ride, men kan ikke rigtigt få mig selv til at tage over og forlange at hypsen skal være fysisk aktiv når jeg ikke kan holde det ud...
Det vil der nok ikke komme noget godt ud af - andet end en sløv hest og mig badet i sved.

Så det skal være her kl. sent om aftenen hvor temperaturen er okay - eller endda, i regnvejr! kunne jeg godt finde på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rider du i dette vejr?
  • #1   6. jun 2011 Jeg rider om formiddagen (har læseferie, så jeg kan selv disponere tiden). Der bliver svedt både fra min og Magic's side, men det er til at holde ud smiley

    Middagssolen ville jeg aldrig byde ham smiley


  • #2   6. jun 2011 Jeg red ved 2-3 tiden igår.. og også deromkring dagene før.. dressur på banen og det er nu gået fint smiley

  • #3   6. jun 2011 Jeg red i dag ved 15 tiden.. Der var kamp hedt ! Trænede dressur i max 20 min, hvor hun også gik koncentreret og var klar, dog noget flad i gallop. Derefter var hun så fuldstændig gennem badet i sved, hvilket jeg ikke har set hende være før. Så heldigvis har vi en mega skov lige udenfor døren der hvor vi står. Der skridtede vi ind bagefter. Det var mere tilpas, og hun gik stadig frisk fremad ! smiley Så god træning trods hedebølge..

  • #4   6. jun 2011 vi red ud ved 14 tiden igår og det var bare elendigt at ride i næsten 2 timer. Men jeg vil også til at ride om aften nu. Da det er synd for både hesten og mig at vi skal lide i sol og varme.

    Men LIGE NU er det da ok smiley køligt og så'rn men luften er også blevet godt renset nu.

    Men Kan Maja godt holde den her varme ud?


  • #6   6. jun 2011 Jeg rider ikke for tiden pt. pga. ungheste og kapsun træning. Men de bliver da trænet, og de ville også være blevet redet.

  • #9   6. jun 2011 Jeg rider så sent som muligt (;

  • #10   6. jun 2011 har redet sådan mellem 3 og 5 om eftermiddagen, og det har både hesten og jeg haft det fint med. Det er godt nok mest løs ridning, og ikke alt for længe af gangen. Men det er mig der bliver træt og ikke hesten. Hun er i utrolig god form :oD Ellers rider vi en lang tur. Det nyder vi begge smiley

  • #11   6. jun 2011 Rider tidligt om morgenen, gerne omkring kl 8, de dage jeg kan. Har jeg to må den ene rides lidt efter. Rider aldrig omkring middag om sommeren medmindre det er til stævne. Ellers bliver det efter kl 18. Synes det er bedst for begge parter.

  • #12   6. jun 2011 jeg red i højest 20 min idag det var så hot XD

  • #14   6. jun 2011 Jeg rider når jeg vil, jeg er stævnerytter og stævnerne fortsætter også mens det er så varmt her - så jeg gør min hest en tjenste ved at ride engang i mellem når det er varmest så den er vandt til det - og det ikke bliver for hårdt for den til stævnerne smiley

  • #15   6. jun 2011 Jeg orkede ikke at ride, også for hestens skyld (-;
    Trak en tur på en halv time, red først ud ved en 5 tiden - han var badet i sved da vi kom tilbage(han har dog stadig ikke noget helt at tabe vinterpelsen).. Så ingen ridning i den her varme :o)


  • #16   6. jun 2011
    Google is your friend - Mette B. C - Har ikke været ovre ved hende i den her varme. Smutter nok der over imorgen.

    Men kender hende godt nok til at vide at sådan et vejr får jeg intet godt ud af smiley Især ikke fordi jeg selv vil syntes det er ulideligt.
    Hvis vi skal noget skal vi i søen!


  • #17   6. jun 2011 Jeg gør det om aften eller om formiddagen;)

  • #18   6. jun 2011 Det er jo ikke altid det kan lade sig gøre at få det passet ind på tidspunkter hvor det ikke er så varmt - der skal jo også tages hensyn til resten af familien.
    Men min datter rider heller ikke så længe af gangen ca. 30 min for at de begge holder koncentrationen og får noget ud af det - så er der skridt i begge ender, så 30 min regulær ridning kan de begge holde til hvis der lige er et par skridtpauser og den to-benede kan få noget at drikke.

    Den 4-benede nyder på de dage at få udstyret af og lige blive skyllet over på halsen, benene og i sadellejet og så ud på folden og rulle bagefter og dernæst tømme badekarret for vand smiley


  • #19   6. jun 2011 Jeg rider om aftenen ved 6-7 tiden smiley

  • #20   6. jun 2011 Jeg rider enten tidligt eller sen eftermiddag smiley

  • #21   6. jun 2011 Jeg rider helst om aftenen, når vejret stadig er godt, men solen ikke er på sit højeste...

    Når jeg ikk selv gider at løbetræne midt på dagen, når det er varmest, så gider/kan min hest da heller ikke.. Dette er blot min teori smiley


  • #22   6. jun 2011 Jeg går da bare en tur i stedet smiley

  • #23   7. jun 2011 Jeg rider så sent muligt . Jeg er med stald rahbek , hvis jeg sveder af at gå ud af døren, så er det ikke hestevenligt at bede den om at lave noget .
    Vi fik kun gang i en i dag lige inden det tordnede , der var vinden rigtig god, den fik dog kun et kvarter, og så regnede det . Her til aften har det også været ulideligt, så ikke engang min egen er taget .
    I går red jeg omkring kl. 19 der var ingen sol, men der var alligevel så varmt at der ikke skulle meget til at hesten svedte .


Kommentér på:
Rider du i dette vejr?

Annonce