{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

min hest taber håret :( {{forumTopicSubject}}

ih altså, min smukke 2 års hoppe har sådan en flot, kraftig, lang man og pandelok.
MEN hun går altså og taber håret!!
Hun klør sig alle mulige steder så håret enten ryger af eller vikler sig ind i kæmpe knuder som er umulige at rede ud, og så kan de andre heste også godt lide at stå og gumle på hendes man.

Det er rigtig irriterende at f.eks. pandelokken bliver kort så den ikke kan beskytte for fluer, og så synes jeg bare det er rigtig ærgeligt når nu hun har sådan en flot man smiley

lige nu hænger der bare nogle få, lange tynde totter -.-

er der noget man kan gøre for at undgå det?
Tror I det vil være en god eller dårlig idé at flette manen`? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest taber håret :(
  • #1   3. jul 2011 STORT problem, jeg har en hoppe der gør lige præcis det sammen.

    1. Hvis manen klør så brug babyolie unden parafume, gnup det godt ind i manen og så klør hun ikke så meget mere det skal gøres 1 gang dagligt.

    2. man kan få noget til at smøre med så hestene ikke gider æde hendes man mere.

    3. Nogle heste har det med at vikle deres man godt ind og så er det kun at rede den ud hver dag selvom det er lidt besværligt.

    Håber det hjalp bare en lille bitte smule smiley


  • #2   3. jul 2011 okay, tusind tak smiley det må jeg prøve så smiley
    på det her billede kan man ude i venstre side lige ane hvordan hendes man ser ud hver gang jeg kommer, fordi hun gnubber sig op ad alt muligt underligt: (link fjernet)


  • #3   3. jul 2011 Ekholms produkter er super gode til problemer med kløe, specielt deres "olie" den er nemlig ikke fedtet som alm. babyolie. Synes babyolie eller madolie suger al støv og skidt til. Ekholms olie skal gnides ind ved roden af manen, pandelok og halerod - eller bare der hvor hun klør sig. Deres shampo har samme effekt og er god at give en grundig vask i inden.

    Hvis de andre gumler i hendes hårpragt så prøv en omgang bidstop (no chew) det smager virkelig ækelt og de fleste heste hader det.

    Showshine/pelsglans til manen jævnligt forhindrer den i at lave for mange totter der ikke kan redes ud, ligeledes med halen.


Kommentér på:
min hest taber håret :(

Annonce