{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det at låne hest. erfaringer
  • #1   20. aug 2006 Vores gamle hest Molly, bliver lånt ud, til alle der gerne vil låne hende... men det foregår herhjemme på vores gård... men alle der låner hende er glade for det... men jeg kan ikke sige hvordan det erat låne en hest på ubestemt tid...

  • #3   20. aug 2006 det jeg søger er en der skal hjem til mig og stå. er selvfølgelig med på at lave kontrakt og sån men om nogen har prøvet at låne elelr låne ud hvad er faringer har i der fra

  • #4   20. aug 2006 Mille :18: Team Trav M øv surt hva. jeg vil låne den for et år først så må vi se. men alt det skal stå i kontrakten.
    Det er nemlig fordi min egen skal væk og jeg har ikke råd til at købe en ny


  • #5   20. aug 2006 Du skal bare vide når du låner at: - Hesten er IKKE din.
    - Evt. forbedringer, vil ALDRIG komme dig til gode. - Du vil ALTID være taberen ved evt. brud på aftalen. - Du ligger DINE sparepenge i en andens hest.

    Jeg har lånt hest engang. Det har gjort at jeg ikke kunne finde på at holde en evt. part for andre udgifter end stævner og undervisning til min hest.


  • #6   20. aug 2006 jeg har været utrolig uheldig hvad det angår:'

    lånte en hest engang, som ejg skulle springe på, og det gik rigtigt godt, jeg måtte starte stævner på hende og ride hende, og fik hende sprungen op til LB, stadig helt uden problemer, og skulle til at tilmelde mig en LB spring(vandt den første LC jeg red på hende)... så måtte jeg lige pluslig ike ride hende længere og der 100 problemer

    har også haft lånt en pony, og lånte den som stævnepony og jeg måtte rider alt det jeg ville, fik ham redet op til nogle LB klasser, og han skulle sælges udmidbart efter nogle stævner jeg var tilmeldt, en uge inden det første stævne var han væk...

    så få en kontrakt med klare linier, ellers kan det let blive træls for dig!


  • #7   20. aug 2006 jeg startede med at låne Sizze på kontrakt fra den 16.07.05 indtil den 31.12.09, hvor jeg slutter mine pony år. Derefter skulle Sizze sælges herfra.
    Det var rigtig fin at låne hende. Men da vi ikk kunne forstille os at undvære hende valgte vi at købe hende. Når mine ponyår er slut skal hun igen bruges i avl indtil min lillesøster er stor nok til at ride hende.

    Det er vigtig at der skrives kontrakt hvor der klart fremgår hvad der er aftalt.


  • #8   20. aug 2006 Inden jeg fik egen hest lånte/passede jeg et par stykker smiley

    Og eg syntes faktisk det var fint nok. Nu skal jeg til at ride den ene af dem igen smiley


  • #9   20. aug 2006 Louise B ja det har du nok ret i men jeg vil bare låne en hygge hest til dressur og tur. til at modtage undervisning på en gang om ugen da mit ridning ikke er det bedste mere da jeg ikke har redet seriøst de sideste 4 år. der har det været tur og let dressur men jeg ved ikke måske jeg bar skulle undvære heste selvom det bliver hårdt

  • #10   20. aug 2006 ok ja der er mange meninger kan jeg se nogle er uheldige og andre heldige jeg ved ikke .
    jeg hader og ligge for mange kræfter i noget og så blive jordet.
    hvad angår penge og udgifter og det ja det er mig lige meget om det er til en hest jeg låner eller min egen.


  • #11   20. aug 2006 Jeg har lånt heste et par gange. Kun med gode erfaringer. Men sørg for at lave en detaljeret kontrakt, hvor ALT bliver skrevet i.

  • #12   20. aug 2006 Vigtigst af alt: Sørg for at have ALT på kontrakt. Betaling, tidsrum, anvendelse, og hvem der bærer risikoen i tilfælde af at hesten dør under forskellige omstændigheder.

    Jeg har 2 avlshopper som er lånte.


  • #13   20. aug 2006 Jeg kan kun anbefale det, da jeg har været rigtig heldig m.h.t. lån af hest på ubestemt tid. (lånte den fjordhest som er på min profil..)
    <b>Men sørg for at få lavet en 'ordentlig' kontrak!!</b>

    -Hvis det er har jeg en jeg kan sende til dig via mail, hvis du engang skulle få brug for det..


Kommentér på:
det at låne hest. erfaringer

Annonce