{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at låne hest?
  • #1   25. apr 2013 Tror det er forskelligt fra ejer til ejer smiley
    Men nok næsten det sammme som hvis det var ens ejen


  • #2   25. apr 2013 Det kommer an på hvad man aftaler med ejer. smiley

    Da jeg for mange år siden lånte en pony red jeg den som min egen, men havde udgiften til opstaldning da jeg selv valgte stalden den skulle stå i. Nogle betaler alt det indebære og har den hvor de vil, andre betaler intet, men bestemmer heller intet. smiley


  • #3   25. apr 2013 De gange hvor vi har lånt heste (3 ponyer) lånte jeg dem og havde dem som mine egne. Jeg red stævner og fik en masse resultater på dem - vi betalte alt bortset fra forsikring. :-).

  • #4   25. apr 2013 Jeg har verdens skønneste lånehest, har haft hende som min egen i 10 mdr nu, og betaler opstaldning (inkl foder osv.), smed, undervisning, udstyr osv.
    Sagde jeg ikke ville ha dyrlæge afgiften og den holder jeg fast på, udover jeg har givet ormekur smiley Tilgengæld har jeg selv valgt opstaldningssted, rider som jeg føler på, tager til stævne osv. smiley


  • #5   25. apr 2013 Men hvis man så låner en hest, er der så en selv der bestemme hvem der må komme og ride hesten. Eller er det ejeren? smiley

  • #7   25. apr 2013 Det hele er meget forskelligt så nu kan jeg fortælle hvordan og hvor ledes med min vallak som er lånt ud..

    Jeg som ejer betaler vaccine samt forsikring, og så er der et beløb afsat låner max vil betale til dyrelæge (pr. halv år) efter forsikringen har været indeover så alt over det beløb betaler jeg som låner ..
    Alt andet betaler låner..

    Jeg har en aftale med låner der hedder at kun hun, jeg og dem jeg har med/lader ride må ride ham, simpelthen fordi hun står med det ansvar hun gør, og sker der noget mens en af hendes veninder rider er det rent ud sagt noget pis..
    Og ja så vil jeg ikke have hvem som helst op på ham og resikere han bliver ødelagt..

    Udover det er der i kontrakten skrevet ting som han skal have adgang til diverse ting, han skal gå med gamacher osv osv osv..

    Så alt er skrevet ind og bliver hun den mindste smule i tvivl kan hun kontakte mig..
    Alt vi har snakket om er indskrevet i kontrakt så der på intet tidspunkt kan ske misforståelser..

    Så ejeren bestemmer super meget stadig væk vil jeg sige, og så alligevel ikke, min vallak er under genoptræning hvor jeg har lavet planen, når den er færdig har låner egentlig frie tøjler, og har tilbudt at komme og undervise en gang i mellem..
    Hun må starte stævner, hun må springe når han er klar til det, ride ture osv.. dog skal hun ride på en bestemt måde fordi jeg ikke ønsker ham ødelagt..

    Men hun er super glad for ham, jeg høre ind i mellem fra dem, hun har snart haft ham i 2 uger og stoler blindt på hende fordi hun har samme holdninger og værdier som jeg har, vi er super ens når det kommer til ridningen, så det er super..

    håber det hjalp en smule, du spørger bare hvis du vil vide noget


  • #8   25. apr 2013 Altså jeg betaler ikke ret meget for min hest, jeg betaler akut dyrlæge his jeg påfører hende skade, smed og opstaldning.
    Resten klare ejer! :-)<3


  • #9   25. apr 2013 Jeg har lånehest og har haft ham i 2 år nu. Jeg er super glad for at låne ham. Jeg har ham som min egen, og betaler alt til ham, undtagen forsikring. Det er dog forskelligt, hvad man aftaler. Jeg har den aftale at jeg slf. Holder hende opdateret med, hvordan det går. Og hun må komme og besøge ham når hin vil.

  • #10   25. apr 2013 Jeg har også låne hest, som jeg i øvrigt er super super glad for. Jeg har alle udgifter til ham undtagen forsikringen. Jeg har helt frie hænder med ham, men tager jævnligt kontakt til ejer og fortæller dem hvordan det går med ham.... smiley

  • #11   25. apr 2013 Jeg betaler alt på nær forsikring smiley

  • #12   25. apr 2013 Hvad man betaler som låner af en hest, og hvordan betingelserne i øvrigt er, afhænger af den aftale, man indgår med hestens ejer. Det kan være meget forskelligt fra aftale til aftale, både hvem der betaler hvad, og hvor meget ejer bestemmer over hesten under udlånet.

    Det vigtigste er, at der laves en god kontrakt, som indeholder alle aftaler og detaljer.


  • #13   25. apr 2013 Jeg betaler kun Opstaldning for min lånehest. Ejer kører gerne hvis vi skal til stævne og kommer med nye/rene dækner hvis hun synes jeg mangler osv smiley

    Vi er begge super glade for aftalen og jeg har en super dejlig hest!


  • #14   25. apr 2013 Min er lånt ud..
    Låner har alle udgifter, undgaget dyrlæge i nogle specielle situationer..
    Men til gengæld har hun FULD råderet over hesten.


  • #15   25. apr 2013 Hvis du låner en hest så har du den som din egen, nogen betaler selv alle udgifter og nogen betaler smed, opstaldning hvor den rigtige ejer betaler dyrlæge, vaccination.

  • #16   25. apr 2013 Tak for alle svarene smiley

Kommentér på:
at låne hest?

Annonce