{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At låne en hest?:-)
  • #1   18. jun 2012 Jeg vil mene at man ved udlån står låner for alle udgifter i hverdagen som smed, opstaldning, foder, nyt udstyr, noget dyrlæge osv. med mindre andet aftales på forhånd. Udlåner står så for forsikringen. og noget dyrelæge.

  • #2   18. jun 2012 Det er meget forskelligt men i langt de fleste tilfælde skal man min betale opstaldning og smed

  • #3   18. jun 2012 Det er meget forskelligt hvad man skal betale.. Jeg har aldrig betalt for at låne de heste jeg har haft, eller betalt andet end stævner og undervisning..

    Men på de kontakter man kan finde på nettet er det eneste der står, at selve udlånet ikke koster noget..

    Men mange vil gerne have man står for alle udgifter hvis hesten flyttes og ejer måske kun står for forsikring..


  • #4   18. jun 2012 Vil sige når man låner en hest, er det som at have sin egen hvor man betaler hvertfald opstaldning og foder da det er en selv der bruger hesten, ellers afhænger det jo af hvad ejeren af hesten kræver. vil sige det indebære smed, foder og opstaldning, dyrlægeregninger hvis hesten får skaden på grund af ridning. det indebære vel også at man passer hesten som sin egen smiley

  • #5   18. jun 2012 Det kommer an på hvad man aftaler.
    Nogle tilfælde, opstaldning, smed, dyrelæge, udstyr og andet.

    Så kan rigtig ejer jo så betale for forsikring, og noget dyrelæge smiley


  • #6   18. jun 2012 Øvøv, så kan jeg desværre ikke låne en hest..:-/
    Mange tak folkens!:-)


  • #7   18. jun 2012 Det kommer jo helt an på hvad man aftaler, min veninde har min krikke, og har har haft fri benyttelse af ham til undervisning og hvad hun ville, mod at passe ham, jeg betaler forbrug til ham, foder, halm, sko med mere, hun betaler selv sin undervisning. men jeg ved så også at han får noget ud af at være hos hende.

    Hvis du kan finde en du kan tilbyde noget, jeg havde en veninde der havde et ponystutteri, og hun lånte gerne sine ud med tilskud med, mod de kom frem i klasserne så de blev vist frem og solgt godt.

    Så det kan lade sig gøre, men man skal finde de rette folk at låne af så


  • #8   18. jun 2012 Jeg vil mene at man som låner bør stå for alle udgifter, undtaget forsikringen. Sådan var det da jeg udlånte min hest, og synes det er den mest fair løsning. Ville ikke have i sinde at bruge flere tusinde på opstaldning og smed, fordi en anden skulle bruge min hest - medmindre det var en rytter som virkelig kunne noget, og evt førte hesten frem på stævnebanerne.

  • #9   18. jun 2012 Jeg låner hest og vi betaler for alt, ligesom hvis det var egen hest smiley

  • #10   18. jun 2012 man kan også vælge at få part

  • #12   18. jun 2012 jeg vil ved udlån kun betale opstaldning (og hvad der hører med der, såsom hø osv) og så smed og dyrlæge, UDOVER de faste udgifter som vaccination, som jeg syntes ejeren skal betale..

  • #13   18. jun 2012 måske du kunne få en part i stedet for det ikke helt så dyrt som en låne hest smiley

    hvis jeg skulle låne min hest ud måtte låner betale opstaldning ,½ smed og halv dyrlæge

    hvis det var en fast part var det ½ dyrlæge og ½ smed


  • #14   18. jun 2012 L&B...hvad hvis du eksempelvis tildels er skyld i et evt. dyrlægebesøg?

  • #15   18. jun 2012 Der hvor jeg står nu rider jeg ejerens hest, og dette betaler jeg ikke for hun er bare super glad for han bliver brugt smiley
    Men når jeg flytter til sep. og skal læse har vi lavet den aftale at jeg tager ham med, også betaler jeg opstaldning, forder, undervisning mm. og hun betaler stadig smed og evt dyrlæge.


  • #16   18. jun 2012 ZAP:
    Det har jeg:-) Men jeg ville bare gerne have min 'egen':-) Men det kan desværre ikke blive til noget, da vi ikke har pengene til det smiley


Kommentér på:
At låne en hest?:-)

Annonce