{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

at låne en selskabspony ? {{forumTopicSubject}}

nu er jeg igang med en virkelig tosset plan, men jeg tro faktisk at den kan lykkes. nemlig at leje et hus med en af mine rigtig gode venner.
Jeg drømmer jo derfor om at få min lille welsh mountain pony hjem og stå ved den nye hus. og skal jo derfor også havde en selskabs pony til min. men der er jo altså nogle krav til denne pony, den skal ikke blot bare kunne stå og spise.
kravene er således:
-ikke større end en 3er pony (lille 2er pony kan komme på tale)

-ikke for dyr i drift (med dette menes jeg vil helst ikke havde en der skal havde dyrlæge hver uge eller ligne)

-håndterbar. jeg vil få hjælp af min rigtig gode ven med at passe dem, men han er ikke mere vant til heste ned at han har lukket dem ind og ud fra fold og kan se om de er syge

-gerne børnevenlig og måske tilredet

-rolig overfor andre ponyer (da min egn desværre meget nemt bliver bange for nye ponyer og heste)

Kan man få sig en pony efter disse krav, helst ved at låne sig frem til den, eller er det kun de uhyggelig "bæster" folk låner ud ?

Jeg spørger fordi det jeg indtil videre har stødt på af udlån bestemt ikke var egnet matrialer efter mine krav


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at låne en selskabspony ?
  • #1   3. aug 2009 Det skulle jo nok kunne lade sig gøre. jeg har før lånt min vallak (shetter) ud og han er ihvertfald ikke noget bæst

  • #2   3. aug 2009 det kan sagtens lade sig gøre at låne sig til en ordentlig pony, såfremt man kan tilbyde ordentligt forhold for den..
    du skriver jo i vil leje et hus, og hvis ikkestadigt er lovligt at have heste gående alene, og det fortsætter det vis der er mindst en hektar til, er det efter min mening ingen god ide at stille ponyer der.
    -derudover kommer det faktum også at det rent faktisk er lovligt at have en hest gående alene med et godt stykke tid endnu. -derudover skal du også tænke på at du skal bruge en stald som er godkendt efter de nye regler, dvs, mindst 1 meter højere end hesten til loftet, og derudover 1,5gange hestens længde i bredde på boksen så vidt jeg husker (eller 3 *3m efter de gamle regler)


  • #3   3. aug 2009 GITTE: jeg var skam selv med til at udfærdige den nye dyreværnslov for hestehold og hobby dyr. så jeg er fuldt ud opmærkesom på hvilke regler og love der gælder og hvad jeg kan tilbyde

  • #4   3. aug 2009 det kunne jeg jo ikke vide udfra det du skrev, da "et hus" oftest kun indebærer et hus og en have, så man må jo formode at det du omtaler er en nedlagt ejendom smiley men det er jo også ganske fint. jeg kan jo kun svare udfra hvad jeg læser.
    -men hvis du kan tilbyde gode forhold så kender jeg til masser af gode ponyyer, i forskellige størrelser og aldre som nok kunne udlånes for en længere periode.


  • #5   3. aug 2009 Gitte: det er skam et hus. hvor jeg dertil har mulighed for at lave haven om til hestehold.. det er desværre ikke hvilken som helst pony jeg kan låne og lbive nødt til at være meget skrap i mine krav til den formodet låne pony. dels fordi min egn pony faktisk er bange for ponyer og heste der er større ned hende selv, og dels fordi min bliver brugt som avlshoppe. så derfor skal det ikke være en voldsom hest og bestemt heller ikke en der vil havde svært ved at kunne acceptere et føl.
    jeg vil bygget stalden således at det er bokse, men med åbent så stalden kan være løsdrift om sommeren


  • #6   3. aug 2009 Var det ikke nemmere du bare købte en lille shetter vallak, så ville du også slippe for at de måske tager hesten hjem midt i det hele osv. En ung pony koster måske 2000 har jeg set dem til herinde. Ja så skal den måske lige arbejdes en smule med, men så det også din egen.
    Men jo ellers må man jo tage hvad man kan få, der af og til folk især med ældre heste, som søger et godt sted, hvor de billigt kan gå og hygge sig.


  • #7   3. aug 2009 Tina: jo jeg har overvejet det. men ville lige tjekke mulighederne for lån først... men det ligger helt klart også i overvejelserne

  • #8   3. aug 2009 ok ja har jo hørt lidt historier om låne ponyer, begge veje, og tænkte jo som du selv skriver bare en lille hygge pony.
    Håber i finder en god løsning, må være dejligt at kunne få sin hest hjem smiley


  • #9   3. aug 2009 Tina: jeg håber virkeligt også at planen lykkes.. heldigvis har jeg kun haft gode oplevelser med hensyn til af hes.. imarach som jeg har oprettet herinde er faktisk en hest jeg lånte. og det var bare hele vejen igennem en fantastisk oplevelse. lige indtil den dag hun skulle aflives

  • #10   3. aug 2009 ok ja jo super, har da også et par gode historier ude hos os, men ofte folk der kender hinanden, trist at den skulle aflives.
    Og ja krydser da lige fingre for jer.


  • #11   3. aug 2009 Tina: tusind tak... vil selvfølgelig lige opdatere historien løbende

  • #12   3. aug 2009 Tjaeh, f.eks.. sådan en?
    http://www.hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=302327

    evt. http://hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=300566

    hvis show kunne være noget
    http://hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=294046

    nok alt for høj når den vokser til, men..
    http://hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=289460

    nok ikke dem begge
    http://hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=251041


    Der hvor min står på sommergræs har ejeren i flere år haft lånt diverse rideheste (hun har selv, shetter, fjordhest og indtil sidste år en aldrende oldenborg) og ingen af dem har været bæster, uopdragne eller farlige at håndtere :o)
    Derudover så kan lidt brug af læringsteori hurtigt få de fleste heste til at opføre sig "bedre" fra jorden.. Altså når de forstå hvad de bliver bedt om, fremfor de metoder der bruges af de fleste ;o)


  • #13   3. aug 2009 Eva: tre af dem skal blive stående i jylland. de går nok desværre ikke når jeg bor på sjælland, den ene er en hingst, det går nok heller ikke som selskab til avls hoppe. æslet og shetteren kunne mulig hvis være intresante. men så skal jeg lave mine bygge planer om..

    TRæner skam selv min egn efter Tania Olsens principper. og kan sagtens håndtere det meste. men vil gerne begrænse det da jeg har en gammel nakke skade fra en gang jeg brækkede nakken da jeg blev løbet ned af en hest.


  • #14   3. aug 2009 fæhesten - det var det jeg havde indtryk af, at du var til noget indenfor læringteori. Men ved nu ikke hvem Tania Olsen er :o)


  • #15   3. aug 2009 Eva: hun er rigtig islænder rytter. men hendes idelogi passer bare så godt til hvad jeg ved om heste og hvordan jeg har lært det hænger sammen... men har faktisk taget og blandet en masse trænnings metoder sammen. der er vidst lidt af det ene og lidt af det andet. men der er det jeg føler passer bedst til mig og min hest

  • #16   4. aug 2009 fæhesten - ah okay.. Ja, mit er også et mix.. Der er en del generel læringsteori, som jeg kender det via mit studie, lidt Mclean pga. hans speciale i heste og lidt Susan K for at få det biomekaniske aspekt med ind også..

Kommentér på:
at låne en selskabspony ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce