{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det at låne hest?
  • #1   26. sep 2012 Min pony er lånt ud. Jeg lavede en annonce herinde med at den udlånes og hun havde en hvor hun søgte. Hun har fået alt det udstyr med som ponyen normalt bruger smiley

  • #2   26. sep 2012 Jeg tænker bare, hvis nu man låner alt udstyr, så skal de jo også med tilbage igen. Hvad hvis noget går i stykker, eller bliver slidt?

  • Stina P
    Stina P Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #3   26. sep 2012 så ville du jo også have købt nyt hvis det var din egen hest så det må du vel selv betale eller lave en aftale med ejeren smiley

  • #4   26. sep 2012 Stina P: Hvilke udgifter skal du betale? smiley

  • #5   26. sep 2012 Ja, det kan jeg godt se! smiley

  • #6   26. sep 2012 Det meste aftaler man ejer til låner, men herinde og så på hestenettet er en god mulighed! smiley

  • #7   26. sep 2012 Som regel står du for alle udgifter på opstaldning foder osv. men så aftaler du med ejeren om hvem der skal betale smed, alm. vaccination og gødningsprøver. Du skal jo som låner prøve at få så lidt udgifter som muligt, men en god idé er selv og betale smeden for det er ret tit, så kan man risikere lidt bøvl med frem og tilbage penge. Og husk at skrive kontrakt. Alt udstyr burde du få med som hesten skal bruge, du skal jo huske du ikke skal købe hesten, så hvis du går ud og bruger en masse penge på udstyr til en hest som du ikke ejer giver det ikke så meget mening, medmindre du vil købe en hest efter lånet som kan bruge udstyret..

  • #8   26. sep 2012 Rex som er på mit profilbillede er pt udlånt, men han skal have ny låner da den nuværende er gravid. Jeg opretter en annonce herinde smiley

    Han har fået sadel, trense, gamacher mm med sig smiley

    Jeg har indtil nu betalt smed og akut dyrlæge. Låner betaler opstaldning, vacc, osv som følger med til det at have hest. Jeg har dog betalt den første tandraspning.

    Håber det gav et billede af hvordan de t KAN gøres. Vil dog sige mht udstyr så er det noget som låner selv skal sørge for hen af vejen - og det er jo så låners, også efter endt lån.

    smiley


  • #9   26. sep 2012 Jeg har pt lånt en rigtig fin pony, denne her månede har bare lige været en prøvemåned, og hvis ikke jeg syntes vi passede sammen blev han sendt tilbage. Men ihvertfald var planen at jeg skulle låne den i 1-2 år. Jeg skulle kun betale for smed og opstaldning mm. hvor ejer så selv betaler dyrelæge og forsikring.
    ang. udstyr fik jeg kun trensen med, men det jo så forskelligt hvad man får man af ting, nogle gange for man alt med og andre gange skal man ud og købe selv. (-;
    desværre bliver ponyen hentet igen på søndag, da jeg ikke syntes kemien var der, og står nu og kigger videre efter den rette.
    Prøv evt. kan kigge efter nogle, herinde, dba, hestenettet, og guloggratis (-:


  • #11   26. sep 2012 Jeg har også en lånehest smiley jeg fandt ham på hestenettet under udlån . Jeg står selv for alle udgifter . Jeg har lånt udstyr med og udskifter det hvis det går i stykker .. Vi har skrevet kontrakt på et år , og skal forlænge med et år her på mandag . Jeg syntes det er en fed måde at have hest på smiley

Kommentér på:
Det at låne hest?

Annonce