{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Min hest skraber... hele tiden..!!! {{forumTopicSubject}}

Ja min hest har det problem at den skraber med forbenet i gulvet bare man lige går væk fra ham 2 sek. han gør det også selv om der står en hest lige ved siden af ham.. Det er ret irreterende i sær fordi han ikke kun gør det på stald gangen men også i boksen! Han står på hamp så han ødelægger altså bunden..
Vi har prøvet at når han gør det så enten hæve stemmen over for ham ellers ignorer ham - men intet virker smiley Er der nogen som har et forslag eller har en hest der gør det sammen?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest skraber... hele tiden..!!!
  • #1   9. jan 2012 har før oplevet det hos en hest, og der kunne vi intet stille op... dog kunne du oven på strøelsen i boksen ligge en gummimåtte så han ikke ødelægger bunden... men pas på hans hove ikke blive forskellig længde... vi klarede det med en tåsko, da det altid var på samme ben... alternativt så hold ham på fold så meget det er muligt, for det skylles ofte kedsomhed... opmærksomhedssøgen ja kald det hva du vil , men en dårlig vane er det... en vane der oftest ikke ses på folden... men et konkret bud på hva der kan afværge det kan jeg ikke give dig desværre...

  • #2   9. jan 2012 altså gummimåtten skal være der hvor han skraber mest, fx hvis der er åben boksdør, skal det være lige foran der hvor han kan få hovedet ud... det er mit bedste bud... held med ham

  • #3   9. jan 2012
    Utålmodighed nok :o)
    Eller tiggeri.

    Jeg ville ignorere den og gå min vej, hvis du begynder at skælde den ud, så giver du den opmærksomhed og belønner/forstærker den derfor.
    Når hesten så stopper, så kommer du tilbage til hesten, roser og nusser, kæler osv. Begynder den igen, så går du din vej..


  • #5   9. jan 2012 Giv ham noget der kan underholde om.. I boksen for eks. tag en meget tyk gren ind som han kan bide i eller bare et eller andet - halm som han kan gnaske og rode i... Stald gangen ja der må du have tålmodighed.. Min har også gjort det på staldgangen(ikke i boks) også selvom jeg stod ved hende, har bare ignorert hende og rost hende når hun stoppede.

  • #6   9. jan 2012 Er i gang med at lære min part at det ikke hjælper at skrabe i jorden. Ved simpelthen at ignorer hende når hun skraber ved at vende ryggen til hende, når hun så stopper så gå tilbage og i gang med det du havde gang i. Ikke noget snak eller ros :=) Så finden den hurtigt ud af det ikke er sjovt når den skraber i jorden smiley Held og lykke

  • #7   9. jan 2012 min pony skabede også helt vildt i jorden, fordi jeg havde givet ham liidt for meget godbidder da jeg fik ham, så han begynte at tigge, nu får han KUN godbidder i boksen, og tigger nu kun lidt mens han spiser:)

  • #9   9. jan 2012 Somregel skyldes det kedsomhed, og der ville jeg nok foreslå at du køber et aktiveringsnet til ham, hvor der kommer wrap/hø eller hvad den nu får, så tager det noget tid, og så tænker den også på andet end at tigge.
    eller du kan ignore den når den skraber, når den stopper, roser du den, de første par gange med godbid, og så variere du med og uden godbid, men bare husk hele tiden rigtig meget ros.
    og så ikke give den godbidder på staldgang, kun i boks.

    sådan lærte jeg min hest det.


  • #10   9. jan 2012 Mange tak for alle de tip smiley
    Jeg har også hele tiden ment at det er fordi han gerne lige ville have en godbid, men det er meget sjællent han får en godbid på staldgange somrelt er det kun når han skal have hovedtøj på så får han 1.. I boksen har han en slikkesten som hænger, og selv om han elsker at slikke så gider han den ikken, der er for besværlig når den kan gynge -.- dumme hest smiley


  • #11   9. jan 2012 Den behøver ikke at skrabe fordi den ønsker godbidder. Den kan også skrabe for at få opmærksomhed - det være sig både positiv og negativ opmærksomhed. Så du skal prøve, som andre også har skrevet, at ignorere når han skraber og så snart han stopper kan du gå hen og klør ham på favoritstedet og roser ham for at stå stille.

    Nu ved jeg ikke hvor meget hesten står på boks. Men måske kunne den også have mulighed for at komme lidt mere på fold?

    Anitta


  • #12   9. jan 2012 Han kommer på fold så meget som det er muligt.. alt efter vejret smiley

    Jeg ville prøve at ignore ham smiley


  • #13   10. jan 2012 min skraber , når den er utålmodig, tigger ikke. Jeg ser det et par gange om året. smiley

    Hvis det er mens den står på staldgangen e.l., så giv den gerne en horslyx sliksten, eller en smule hø, alt efter hvor længe den skal stå der.

    For hvis de først er begyndt, holder de sku ikke op.. Så det er rart at holde dem beskæftiget.


Kommentér på:
Min hest skraber... hele tiden..!!!

Annonce