{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

min hest skraber {{forumTopicSubject}}

Hej hg, jeg har lige købt mig en ny hest, hun skraber ekstremt meget, aller mest når hun står på gangen, men også rigtig meget i boksen, ikke kun når der bliver fodret. Jeg har aldrig prøvet at ha en hest der skraber, så er der nogen her inde som ved om man kan vende den af med det, og hvor får jeg fat i en måtte til at lægge i bunden af boksen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hest skraber
  • #1   12. maj 2012 de heste jeg har oplevet der skraber en del på staldgangen, plejer jeg bare og ignorere, for det er som regl for opmærksomhed syntes jeg. og så aftager det med tiden..
    min sidste part gjorde det når jeg gik fra ham, fx hen efter sadle ellers sådan noget, og til sidste begyndte jeg bare og ignorere det, og tilsidst stoppede han helt med det


  • #2   12. maj 2012
    Du kan gøre det på to måder:

    1 - ignorere hesten når den gør det. Dvs. gå din vej, vend dig om, tal ikke til den, kig ikke på den. Når den står stille så roser du, nusser, snakker, giver opmærksomhed. Skraber den så gå væk igen.
    Den skal vide at den kun får opmærksomhed når den er rolig.

    2 - bak den hver eneste gang.

    Begge metoder kræver man er MEGET konsekvent og IKKE misser en eneste gang.


  • #3   12. maj 2012 Jeg plejer at skubbe til hesten når den skraber på staldgangen. Så er den tvunget til at sætte benet i jorden ellers vælter den. Jeg gør det på en bestemt måde, da det irritere mig. Måske lyder det voldsomt, men det er så godt nok også en stor hest..

  • #4   12. maj 2012 Min gør det også hele tiden. Folk forstår ikke hvorfor jeg ikke gør noget når den gør det. Men en hest er ligesom et barn, Heller negativ opmærksomhed end ingen opmærksomhed

  • #5   12. maj 2012 Jeg har haft helt samme problem..

    Jeg har prøvet en masse.. både at ignorere og at skælde ud.. men ingen af delene hjalp..

    Min gør det fordi den stresser en smule tror jeg.. Men jeg er begyndt når hun står på stald gangen at jeg lige så stille sætter min hånd på hendes knæ og sætter hendes ben ned uden at blive sur eller selv stresse.. det har hjulpet, nu gør hun det kun når jeg går fra hende for fx at hente min sadel..
    I boksen tror jeg egentlig bare at ejer af stalden begyndte at give hende foder først og også lukke hende ud først..
    Hun gør det også hvis hun står selv inde..
    Tror det er en smule stress, så det ka være det er fordi den lige skal falde til og vænne sig til de nye rutiner.. Det har hjulpet en del på min at den står i en privat stald så der ikke der ikke er så mange heste og mennesker smiley


Kommentér på:
min hest skraber

Annonce