{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Hvad havde du valgt? {{forumTopicSubject}}

Tja står lidt i et dilemma her! og vil gerne have andres synsvinkler.

1 - jeg kan købe min egen hest.
+ jeg kan tage til stævner når jeg vil.
+ jeg bestemmer alt.
+ kun mig som rider den.
- penge
- tid

2 - jeg har fået tilbudt part på 4 heste.
+ eg bestemmer selv hvilke dage jeg vil tage der ned.
- jeg bestemmer ikke noget omkring foder, smed og dækken og det.
+ jeg skal ikke betale noget..

- hvad havde du valgt og hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad havde du valgt?
  • #1   16. jan 2012 Tja hvis du er bare en lille smule i tvivl om du har tid og penge til at have egen hest ville jeg vælge part, der kan jo altid komme en uventet dyrlæge regning eller ligne smiley


  • #3   16. jan 2012 Det er selvfølgelig rigtig dejligt at have sin egen hest, men det virker som om at du har alle de sjove rettigheder med din part.
    Jeg har en part, som jeg er den eneste der er hos. Jeg må behandle ham som jeg har lyst til, men jeg skal ikkke betale noget, eller tage mig af al det sure arbejde.

    så jeg ville nok vælge at få en part, for når man er ung, er det lidt surt at man ikke rigtig har penge til noget


  • #4   16. jan 2012 jeg har haft min egen i 1 ½ år, men han blev aflivet i sommers pga af ungheste spat. har gået og kigget i snart et år efter ny hest, så jeg fare ikke bare ud og køber den første og den bedste smiley

    - penge det har jeg, men det er jo bare sådan et kæmpe ansvar at have sin egen.. Jeg ved ikke om jeg kan klare sådan et sygdoms forløb som jeg havde med min Debutante.. Det var såå hårdt.. og er det stadig..

    tja... men tak for jeres kommentare smiley !


  • #5   16. jan 2012 Jeg ville nok altid vælge egen hest. Har selv haft dårlige oplevelser med min tidligere part og ville aldrig gå igennem det igen hvis jeg havde en anden mulighed smiley Det er hårdt ikke at eje den hest man elsker.

  • #6   16. jan 2012 Lad vær med at køb en hest hvis du er usikker på om du har 100 % råd til det.. så ender du bare med at skulle sælge den igen og så kunne du jo ligeså godt have valgt part.. Det koster mere at have hest end mange lige regner med..

    Start med part.. smiley


  • #7   16. jan 2012 Jeg ville starte med en part, når nu du er lidt i tvivl mht. tid og økonomi smiley

  • #8   16. jan 2012 Tag part den kan du altid opsige hvis du kan se det ikke går med tiden og det koster dig ikke noget..



  • #9   16. jan 2012 Se ud i fremtiden? Hvor gammel er du?

  • #10   16. jan 2012 Ligesom de andre siger så undersøg økonomien og hvad du har lyst til at bruge dine penge på. Og spørg dine forældre hvad de vil hjælpe med. Du skal ikke kun have råd til engangs beløbet for hesten, men også det efterfølgende. Men du kan jo være heldig og finde billig opstaldning, hø, halm og foder. Jeg betaler f.eks. Kun 200 kr. Om måneden for løsdrift med fri adgang til hø og mineraler. Og et kvarters skridttur til ridehal og udendørs baner godt oplyst. Men så har jeg jo også en masse penge man normalt ikke ville have, som jeg kan bruge på uforudsete dyrlæge regninger eller andet. Men prioritering er et nøgleord hvis du vil have egen hest.
    Hvis du f.eks. Havde valget mellem et nyt sæt tøj med matchende lækre sko og tilbehør & så et nyt dækken eller noget andet vigtigt til din hest - hvad ville du så vælge? Sådan noget betyder meget! smiley
    Men det nemmeste og billigste er klart parter. Men der er nu noget specielt over at have sin egen - men man skal tænke langt ud i fremtiden. Vil du stadig ride om 5-10 år?


  • #11   16. jan 2012 Læs hvad jeg har skrevet længere oppe ^^ så vil i forstå. Ergo JEG har pengene. Mine forældre skal ikke betale noget ;)!

  • #12   16. jan 2012 Jeg er 19 har redet siden jeg var 12, og har ikke haft pause på min ridning og har bestemt ikke tænkt mig at stoppe med det jeg elsker allermest.

  • #13   16. jan 2012 Jeg købte min egen hest, fordi det var det, jeg ville. Have min egen hest. Selvfølgelig vil økonomien og tiden altid være et problem, men tiden går jo bare fra fjernsyn, computer, etc. smiley
    Der er mange ulemper ved at have sin egen hest, da man bliver meget begrænset i forhold til udflugter, overnatninger, rejser, osv., så det er virkelig noget man skal vælge. Man skal føle, at det er de mange sociale begivenheder, og alle de mange oplevelser som man går glip af værd. Ellers skal du ikke have hest.


Kommentér på:
Hvad havde du valgt?

Annonce