{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.485 visninger | Oprettet:

Speedi-beet {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Er der nogle der fodre deres hest med speedi-beet og vil fortælle deres erfaring med det?!

Og hvor meget de giver pr. fodring?!

Jeg har en hoppe på normalvægt 550 kg, men som er overvægtig lige nu, så ville skifte så hun kun vil få vitaminer/mineraler, lucerne og så evt. speedi-beet.

Tak!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedi-beet
  • #1   11. maj 2012 speedi beet feder? tror du det er godt så når hun er overvægtigt, men min gamle pony fik det smiley hun var rigtigt fin og tog og så på smiley

  • #2   11. maj 2012 jeg har fået det anbefaldet som "grundfoder" af min dyrlæge (min hest er undervægtig!) det bruges hverken til at tage på eller tabe sig, men rigtig godt foder i kombination med noget andet.

    Kan desværre ikke huske, hvor meget min får, da det er med et målebære, men det står garanteret på posen eller også kan man vel spørge hos din forhandler.


  • #3   11. maj 2012 Jeg brugte det til min tykke shetlænder og til min ox/welsh, og OM de bare IKKE gad æde det. Tror det smager ret nasty. Bestemt ikke noget jeg gider bruge igen.... smiley

  • #4   12. maj 2012 De feder ikke!

    De bliver brugt som fylde og giver methed.

    Speeti-beet er bedre end roepiller efter min egen erfaring, da det tager 5-10 at opbløde dem og så er de klar til fodring.

    Detter er specielt godt om sommeren, da alm. roepiller godt kan blive lidt ulækre efter at have stået i så mange timer.

    Jeg kan ikke helt huske hvor meget jeg gav, men mener der står på sækken hvad forholdet mellem speeti-beet og vand skal være.

    Mener min fik ca 1 liter når de var opblødte pr måltid (2xdagligt)

    Tror måske det har været 1-2 dl. tør speeti-beet og så har jeg puttet dem i en spænd og lige dækket dem til med vand (Sådan på øjemål) Men er næsten helt sikker på at det står på sækken smiley Mener det er 1:2 eller 1:3 smiley


  • #5   19. nov 2013 Vi bruger det til begge vores heste og de elsker det. Særligt den ene elsker når det så lige er lidt lunken. Vi fik det anbefalet fordi den ene ikke var så god til at drikke. Samtidig bruger vi det til at give dem div tilskud samt medicin smiley

Kommentér på:
Speedi-beet

Annonce