{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Problemer med stald ejer=svigerforældre. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Håber på lidt gode råd fra jer HG'ere.

Min kæreste's og mig har vores 2 heste stående hjemme ved mine svigerforældre. De får 1000 kr. pr. måned pr. hest. Derudover hjælper vi selvfølgelig til med alt. Inkl. at deres heste (4 stk) for gratis smed (min kæreste er reg. beslagsmed).

Problemet er, at de har lavet græsfolde (super dejligt), men hegnet holder ikke for en sk*d! Klik-værket er for lille til, at kunne trække så stort et hegn, så man kan stå og holde fast i det uden, at det gør ondt, det betyder at min hest har fundet af, at han ret nemt kan komme ud. Min hest går sammen med min kæreste's 6-årige Clydesdale hingst.

Mine svigerforædre har en hoppe, der går på den anden side af huset, naboen har et mindre stutteri.

Vi fandt ud af igår, da vi lavede hegnet for 2. gang i den her uge, hvor slemt det egentligt er. Han var på det tidspunkt kun brudt ud de 2 gange.

Vi bestemmer os for lige, at kigge hele hegnet igennem, da vi så er på den anden fold, hvor hoppen og de andre går, kan vi se, at hegnet flere steder slet ikke sidder sammen. Vi brugte hele vores Fredag aften på at lave hegn.

Vi var først inde igen da kl. var 22.30.

Imorges, var de så igen brudt ud og jeg brugte 1,5 time på at lave hegn igen. Han havde revet stolperne med op. Da jeg lukker de 2 lømler ud igen, går et par sek. Så lyder der et kæmpe brag, jeg vender mig om og ser Bruno storme afsted med hegnspæle og hegn. Hingsten står lettere skræmt tilbage i folden.

Da jeg lavede hegnet imorges, kiggede jeg de andre pæle efter. De var kun slået maks. 5 cm. ned i jorden.


Når vi har snakket med dem om det, så bliver de sure, skuffede og irriterede.
Det er mennesker, der har haft med heste at gøre i mange år.

Og det er ikke fordi, jeg ikke kan lide dem, for det kan jeg! Det er simpelthen så søde mennesker.

Men what to do.

Vi har fået tilbudt af min kæreste's chef, at hestene kan stå opstaldet hjemme ved dem, for den samme pris som vi giver nu. Men det kan bare først lade sig gøre til efteråret. Han har også en hingst og der skal være plads, så folk kan få deres hopper og føl opstaldet, når føllene kommer ind til korrigering af ben.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med stald ejer=svigerforældre.
  • #1   9. jun 2012 Jeg satte plastik op i forgårs. Vi har snakket om (kæresten og mig), om hestene skal hjem til os selv. Vi bor til leje på en nedlagt landejendom, hvor der er plads til dem. Vi skal bare lige have snakket med udlejer. Der er ingen ordentlig staldbygning, men hvis de alligevel bare skal være her i sommer, så går det jo uden. Der er masser af læ muligheder og hegn. Det skal bare rep. nogle steder og forbedres en smule.

    De bliver bare så skuffede og kede af det, når vi siger det til dem. Hvis vi altså får lov af vores udlejer.


  • #2   9. jun 2012 jeg ville enten tilbyde at hjælpe med at betale noget nyt hegn, og strøm.
    -det koster ja, men det gavner..

    -og ellers ville jeg flytte hestene så hurtigt som muligt.


  • #3   9. jun 2012 ud og hent en ordentlig strømgiver

  • #4   9. jun 2012 De kan vel selv se at det er et alvorligt problem. Hestene kan blive skadede, stressede og de kan jo ikke rende frit rundt.. Et eller andet bliver i jo nødt til at gøre, om de bliver skuffede eller ej. :l

  • #5   9. jun 2012 Ud og køb et ordentligt strømgiver, man kan evt få dem billigere brugt. Og hvis de ikke vil gi penge til det, så må i bare betragte det som jeres, og ta det med jer hvis i flytter hestene.
    Den eneste løsning er ordentlig strøm på hegnet, hvem der så køber er ikke så vigtigt, bare hestene bliver bag hegnet.


  • #8   10. jun 2012 Vi har valgt at flytte hestene. Så håber jeg bare at vores udlejer er med på ideen om at de skal gå her i et par måneder.

    Syntes bare det er ret stort et problem lige nu.
    Jeg tør ikke lukke hestene ud, da han går igennem lige med det samme. Tænk hvis de løber ud på motorvejen. Alle de skader de vil forvolde. Mennesker og materielle skader. Og hvem skal stå til ansvar? Er det os, ejer af hestene eller er det ejer af folden og dermed hegnet?
    For forsikringen dækker jo ikke de skader de laver, når hegnet ikke er i orden.

    Og jeg har det vildt skidt med, at de bare sådan lige pludseligt går fra at være ude 24/7 til u at stå i deres bokse. I vinters gik de også ude hele dagen, så de er jo slet ikke vant til at stå så meget i boks. Og deres maver er jo heller ikke vant til. Jeg går og plukker græs, men jeg kan jo ikke følge med til, hvad de normalt spiser.


  • #9   10. jun 2012 Og dertil kommer, at hvis ikke udlejer er med på vores super gode ide, så kommer problemet= Hvor i al verden tager de en hingst ind på sommergræs?

Kommentér på:
Problemer med stald ejer=svigerforældre.

Annonce