{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Afvist... {{forumTopicSubject}}

Hej derude på HG!

Er det bare mig, eller er der andre der synes det er frustrerende at ens hest/pony bliver afvist uden at dem der afviser lige smider en hurtig kommentar om hvorfor ????

Jeg synes da det er lidt træls at købe en pony og oprette ham på et hestegalleri, og så er der fandme nogen som synes ens pony ikke har ret til at have et galleri... Jeg synes det er frustrerende ikke at få at vide hvorfor... smiley

Håber der er nogen der har det på samme måde smiley

P.s Håber ikke der er nogen der ser sig sur på mig på grund af det her indlæg for det er bestemt ikke for at være sur smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afvist...
  • #1   16. jul 2012 det værste er at det sikkert ikke er grund nok til at de afviser....

  • #2   16. jul 2012 Ja, det er nemlig rigtig træls... For så kan jeg jo ikke ændre på det smiley

  • #3   16. jul 2012 den eneste gyldig grund er jo at der ikke er mindst 5 vellignende fotos af hesten. Jeg afviser aldrig medmindre billederne er af så ringe kvalitet man ikke kan se hesten eller at der kun er få billeder eller 5 ens billeder. Synes folk har aaalt for travlt med at afvise da alle har ret til at være her.

  • #4   16. jul 2012 StyrbaekHorses: Jeg er HELT enig!!! smiley

    Da jeg havde min forrige hest herinde afviste jeg kun hvis det ikke var deres egen hest smiley


  • #5   16. jul 2012 misundelse er en grim ting smiley

  • #6   16. jul 2012 har hørt mange afviser pga for lidt tekst eller lignende, men egentlig må man kun afvise hvis der er tvivl om tilknytningen til hesten.

    Men kender din følelse, for da jeg oprettede Fareed skete det samme selvom han er min egen hest, jeg havde bare ikke lige tid til at lave en masse tekst -.-'


  • #7   16. jul 2012 Ja, meget smiley

  • #8   16. jul 2012 Tina: Ja, jeg kan da forstå at folk vil se en lang tekst... men hallo, hvis man lige har købt en hest eller pony er det da svært at skrive 1000 ord om en hest man overhovedet ikke kender smiley
    Jeg synes det eneste krav bør være at man er ejer af hesten/ponyen smiley

    Er glad for i kan følge min følelse smiley Tak smiley


  • #9   16. jul 2012 jeg er helt enig med dig, men er nødt til at kende hesten før man kan give en beskrivelse af den smiley

    Så vidt jeg ved er kravet bare man har tilknytning til hesten. Ikke nødvendigvis er ejer, da man også kan oprette parter og låneheste smiley


  • #10   16. jul 2012 Day Dreamer - undskyld den fangede jeg ikke lige (mest fordi mit eget vist ikke gav så meget mening smiley )

  • #11   16. jul 2012 Synes personligt der er alt for mange der afviser pga for lidt tekst - og NEJ det er altså ikke en lovlig grund til at afvise:)

  • #13   16. jul 2012 Jeg oplevede det samme da jeg skulle have den første pony ind altså Mille og så skrev jeg at de lige skulle tænke over det en extra gang inden de afviste for det var da træls at min far lige havde betalt nogle penge for at jeg kunne bruge HG men så viser det sig at jeg ikke kan bruge HG uden en hest så det kan også hjælpe at du skriver hvad du føler for så fik jeg hende ind da eg havde skrevet hvad jeg følte smiley

  • #14   16. jul 2012 Afviser kun hvis der er billeder så ringe at man ikke kan se hesten. Synes alle er velkomne og kan slet ikke forstå at folk har så travlt med at lege politimænd. Der er for det første nogle børn, som bliver virkelig kede af at deres ponyer ikke kommer ind og for det andet er der ofte ny købte heste/ parter man prøver at oprette som man endnu ikke kender så godt. Synes ofte folk skriver for lidt tekst. Men det er da intet krav fra hgs side?

  • #15   16. jul 2012 Nu sad jeg lige og læste indlægget og derefter gik jeg ind og kiggede på de afventende heste.
    Jeg synes det er lidt vildt at jeg ikke har fundet en hest uden 10 afvisepoint.
    Er det blevet sådan en ny ting, at de har 10 afvisepoint fra starten af? eller er folk blevet mere emsige med at trykke "velkommen"? smiley


  • #16   16. jul 2012 der sidder bare nogle "små" dommere, der tror de ejer HG og troe at de bestemmer hvem der skal ind her, et eks en pinto SKAL ikke være kåret i dansk pintoforening for at være en pinto, den skal bare være broget eller tilnæmelsesvis ligne en pinto.

    en fjordhest er en fjordhest om den så har papir eller ej
    en isbuk er en isbuk om den har papir eller ej

    Det er i hverttilfald nogen der ikke har læst ordentligt på reglemenget for HG inden de udnævner sig selv til dommere,


  • #18   16. jul 2012 Synes det er rigtig ærgeligt, så mange afviser, selvom hestene opfylder de, af hg, opstillede forudsætninger. Synes faktisk det er rigtig dårlig opførsel! Og forstår ikke hvorfor nogle skal sidde og lege konger på den måde:0( ligesom jeg heller ikke forstår negative kommentarer-hvorfor ikke bare være glade på andres vegne og luk alle ind i varmen:0) i mit univers et alle meget velkomne:0)

  • #19   16. jul 2012 Min hest fik 0 afvisepoint.
    Så synes bare man skal sætte sig ned og få lavet en ordentlig profil, og få taget nogle gode billeder af hesten, inden man opretter.


  • #20   16. jul 2012 Nogle gange kan man brække sig over nogle personer herinde.
    Så længe man opfylder de krav hg har sat så burde der jo intet problem værre, man skal jo heller ikke skrive en hel roman .


  • #21   16. jul 2012 Er også helt enig,mine 3 jeg har oprette i løbet af den sidste uge,fik dog ingen afvisninger,men har før prøvet at få en af mine afvist uden gyldig grund,og det er jo ikke nemt at rette de fejl folk åbenbart mener der er,når de ikke skriver hvorfor de afviser

  • #22   16. jul 2012 Magister: Heldigt for dig:0) men kan jo ikke være rigtigt-der er opsat nogle regler, og følges de, kan andre ikke tillade sig at modsætte sig den. Og er heller ikke meningen man skal tage en længerevarende uddannelse for at kunne oprette sin hest. Er ikke en konkurrence om at være bedst!!

  • #23   16. jul 2012 jeg forstår det heller ikke lige, jeg fik min gamle hest ind sidste uge, og kigge de andre heste mens jeg ventede, og selv om der var tekst, og ok billeder, så fik den afvise point, uden grund for det meste, jeg forstod det ikke, den overholdte det som er sat op som krav, jeg kan slet ikke lide det med brugeren skal have ret til at bestemme hvem og hvem der ikke må have sin hest herinde ...

  • #24   16. jul 2012 Min mor har læst mig at har man intet godt at sige skal man holde din mund smiley

    Derfor accepterer jeg kun, syntes jeg at billederne er dårlig kvalitet, tilknytning mangler så lader jeg bare helt være med at trykke på nogle knapper.

    Men jeg vil sige at jeg godkender 99 % af dem der opretter en hest, for jeg ved at det er svært lige at smide 5 MEGET forskellige billeder op, hvis hesten lige er kommet hjem og man skal ud og fange lidt billeder på folden eller i boksen, og det samme gælder med tekst. Men kan jo ikke skrive en roman om en hest man endnu ikke kender. smiley
    Prøv igen.... Så skal du nok komme ind smiley


  • #25   16. jul 2012 Du må IKKE afvise pga. for lidt tekst, du må kun afvise at der ingen tilknytning er (som dette er min tantes hest jeg besøger én gang om måneden). DVS. DU skal ikke føle der er tilknytning i bund og grund - der skal stå en tilknytning i teksten + nogle billeder som viser samme hest og evt minimum 2 forskellige steder så det ikke bare er en man har gået ned på en mark og taget billeder af og så sat den på HG.

    Jeg har altid synes at for at afvise her på HG skulle man give en begrundelse på minimum 2 linjer f.eks, så man kan se som ejer om der er nogle som f.eks "du har ikke skrevet tilknytning" el. lignende. Og hvis man finder nogen begrundelser man på ingen måde synes er OK fordi de ikke passer til HG´s regler, så kan man evt melde det til HA.


  • #27   16. jul 2012 Jeg er helt enig med dig Simone. Nogle gange bliver man nødt til at afvise, men jeg syntes bestemt at man lige skal begrunde sin afvisning! Fordi der er slet ikke iorden, hvis man afvise, bare fordi man syntes at ponyen ikke er smukke, eller sådan noget. (Det tror jeg så også kun er et meget lille antal der gør, men det er stadigvæk uretfærdigt..)

    Og så noget helt andet, er at man skriver ordentligt til den glade person, som lige har oprettet sin skønne hest, og som er super glad for at dele et galleri med SØDE mennesker på HG.... Fordi jeg har selv været ude for at blive kimet ned med disideret GRIMME kommentarer... Og jeg var virkelig ked af det! Det er helt okaj at skrive en kommentar om at man skal skrive tilknytning, hvis man har glemt det, men for f**den søde hestemennesker... Husk at være venlige. Nogen gange er det altså bare et barn, som med glæde og spændthed venter på at få sin dejlige pony ind på HG - ødelæg ikke deres humør smiley

    Håber at nogle tager dette til eftertanke smiley


  • #30   16. jul 2012 Du har helt ret Anne Marie! Hvordan skal man kunne skrive en hel roman om et lille føl, som man ikke kender?

    Og det der med billeder... Der er godt nok nogle her på HG der en gang i mellem har for lidt at lave....... Da jeg oprettede min pruhest FØRSTE gang, var der en masse der skrev: "Afvist pga billeder." fordi at de ikke var så varierende!? Hallooooooo, jeg havde jo lige fået min kære hest, og så ville jeg bare gerne dele den med resten af HG... Så er det da ikke billederne der har nogen betydning, hvis bare de ikke er utydelige?


  • #31   16. jul 2012 Hvilken hest er det? Du må jo gerne prøve igen

  • #33   16. jul 2012 Da jeg kiggede afventede igår var der altså nogen der kun havde skrevet at hesten var en hoppe. De andre felter var tomme! Billederne var egentlig okay, men så var der ingen tekst.
    Jeg afviser hvis der er 2 linjer i hvert felt eller der ikke er nogen/få billeder som alle ligner - det er sjældent jeg afviser pga. billeder.


  • #34   16. jul 2012 nadia - det gør jeg også ved dem over reklamen.. De andre kan jeg godt gå ind på.. Tror det må være en teknisk "bøvs" smiley

  • #35   16. jul 2012 Jeg har også fået afvist min hest pga. for lidt tekst.

    Blev så tøsesur, at jeg ikke gad prøve igen smiley

    Håber du får din hest på smiley


  • #38   16. jul 2012 Teksten behøver ikke være en roman..

    men: "Den er sød" (Eller noget i den dur) er altså ikke en fyldstgørende beskrivelse..

    Man kan jo fortælle lidt om man ejer den, rider på den, hvordan den generelt er, hvordan den er i forskellige situationer osv..

    Jeg har det lidt sådan at hvis man ikke engang gider bruge tiden på at skrive en ordenlig tekst, hvorfor skal jeg så bruge tid på at stemme den ind? Noget for noget smiley


  • #39   16. jul 2012 Daydreamer: Der står tydeligt at du kun skal afvise såfremt de generelle betingelser ikke er opfyldt dem har jeg nærstuderet og der står ikke noget om hvor meget tekst du skal skrive eller ej!?

    At HG efter det er blevet ændret så har sat det som en mulighed kan jeg ikke forklare men ifølge de generelle betingelser er det altså ikke ok!!


  • #40   16. jul 2012 Altså med rigtige billeder og en fin tekst kommer man ind med det samme.. Jeg har lige fået min ind fra hun blev smidt på siden gik der 15 min så var hun inde.. så det er vel bare et spørgsmål om at smide et par ordenlige billeder ind og komme med en smule tekst

  • #41   19. jul 2012 Nu har jeg bare lige skimtet svarene igennem, men jeg vil give Camilla L ret, hvis man lige giver sig tid til at lave en ordentlig profil så tager det som regl ikke så lang tid. Dog er det sjældent man kommer ind uden at nogen afviser, men ja der sidder nok nogle små dommere derude omkring, som en skriver.

    Dog synes jeg at jeg ser gentagende gange at folk ikke gider skrive noget i profilen de opretter, synes så ikke man kan tillade sig at brokke sig over at man bliver afvist.

    Det kan som regl ikke betale sig at hoppe over hvor gærdet er lavest, det giver som regl bagslag i den sidste ende ;o)


  • #42   19. jul 2012 Så meget enig med Rikke smiley

  • #43   19. jul 2012 Nu skrev jeg i en lign. tråd i går, og på daværende tidspunkt mener jeg, der var nogen der havde stået som afventende i op mod to dage. Det går altså bare hurtigere, hvis man lige gider skrive liiiidt mere end stort set ingenting, og har lidt gode billeder, det behøver ikke være en hel roman, men selvom det er en hest man lige har fået hjem (fx), burde man da godt kunne skrive bare 5-10 linjer.
    Jeg genoprettede de fleste af mine ponyer for nylig, fire stk, og de kom forholdsvis hurtigt ind og uden ret mange afvisepoint, tror der var en der fik et enkelt. Så det kan altså godt betale sig at gøre lidt ud af det...


  • #44   19. jul 2012 Hvis man lige har købt en hest, er der ikke så meget at skrive om, og det er ofte derfor folk bliver afvist. Så hellere vente med at oprette den, til man kender den bedre.

  • #46   20. jul 2012 ^^^
    Nemmerlig non


  • #47   20. jul 2012 Afviser næsten aldrig selv. Så her den anden dag en, der afviste et føl (2 dage gammelt) fordi der ikke var nok tekst:O Da jeg oprettede min islænder Lúkas under islænder i sin tid (han havde ikke stamtavle), var der en, som sagde at han i hvert fald ikke var islænder, han lignede mere en haflinger osv.- Samme hest har fået lavet DNA-test og fået lavet RØDT hestepas og er selvfølgelig 100% islænder...
    Denne slags mennesker har virkelig ikke et liv, når de går op i den slags petitesser..


  • #48   20. jul 2012 Da jeg lagde Hannibal ind, skrev jeg udtrykkeligt i teksten, at jeg lige havde købt ham og derfor ikke kunne fortælle så meget, og at jeg der for ikke havde fået så mange billeder.
    Derefter fik jeg mange søde kommentarer til ham, med håb om mere tekst og billeder samt godkendelse, men der kom også en del afvisninger med begrundelsen for lidt tekst (første afsnit er teksten fra dengang), manglende tilknytning og for lidt billeder. Ok der var kun 4-5 stykker fik heldigvis lagt nogle flere ind kort efter.
    Størstedelen godkendte ham dog inden, og tak for det.


  • #49   21. jul 2012 Har ikke lige læst alt

    Der er så mange der har undskyldninger med "jeg har lige fået hesten, så kan ikke skrive mere". Så lad dog for pokker være med at oprette hesten før i ved mere om den! Der gik 2 uger før jeg oprettede min nye hest!


Kommentér på:
Afvist...

Annonce