{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Den bedste nyhed længe. :'D {{forumTopicSubject}}

I juni sidste år blev min hest desværre ramt af forfangenhed på begge forhove og det ene bagben, og knapt 1½ måned senere på alle 4 hove (med en hovbyld imellem).
En rigtig slem tur, med en hest der brugte det meste af dagen på at ligge ned, og gik af H til. Men stadig med en fighters glimt i øjet, hvilket også var den eneste grund til at hun ikke blev aflivet.

I løbet af sensommeren fik hun det bedre, og blev flyttet til hvor hun står nu i november, da vi selv skulle flytte.
Da sneen så kom gik hun MEGET tilbage, og var ekstremt halt, dyrlægen kunne ikke lige sige hvad det var, andet end det var noget med hendes hove, og vi fik en henvisning til Ansager til røngten.
Det viste sig af den ekstreme omgang forfangenhed havde ført til 2 drejede hovben på 5% og 2 løse hovvægge.
Og ordren lød på INGEN træning, før end smeden sagde at nu var hendes hove ok, samt hun skulle beskæres specielt og have lagt sko på specielt. Blev dette overholdt mente Ansager dyrlægen, samt vores egen dyrlægen, at der var en meget god chance for at hun nok skulle komme sig.
Dagen efter blev der ringet til smeden, så han kunne komme ud og ordne det med skoene, og skulle ringe til Ansager for at få tilsendt røngtenbillederne, så han kunne se hvad han havde med at gøre.

Vi fik at vide at hun skulle stå i en boks med vådt sand, men forsat kunne komme på græs. Og han mente også at hun nok skulle komme sig.

For ca 1½ måneder siden fik hun så også konstateret gigt i begge forknæ, som en følge af forfangenheden, hvor vi fik noget tilskud til ledene, som hedder Stride HA Solution (hvilket VIRKELIGT kan anbefaldes til andre med gigt heste).
Da hun så sidst havde smed (6 uger siden) fik vi afvide at vi skulle prøve at tage hende af græsset, tage hendes foder fra hende, og kun give hende hø, da det var ligesom at det sidste fra forfangenheden ikke ville slippe, og hun var stadig ikke helt rengående.
Så Blanca kom på boks, med massere af hø, et par timer om dagen på ridebanen, dog stadig med lidt foder (som er til heste med tendens til forfangenhed) og hendes vitaminer, så vi har noget at blande hendes Stride op med.

I dag havde hun så smed igen, som var meget positiv over hendes hove, og jeg kunne jo så glædeligt fortælle at hun nu springer rundt på ridebanen med kæmpe bukkespring, og er rentgående i alle 3 gangarter.
Hun skal forsat stå på vådt sand i boksen, og må stadig ikke få græs, MEN jeg må nu så småt begynde genoptræningen!!! :'D

NEJ, hvor var jeg dog tæt på at tude da jeg fik den besked!!
Og hvor er jeg dog glad for at Blanca blev ved med at kæmpe, og at jeg har haft min fars støtte, for det har dælme været hårdt ved mig!
Og som jeg også sagde til min far idag, efter smeden havde været der, havde jeg fået aflivet Blanca sidste år, og så nu vidst at hun havde ville komme sig så godt, ville jeg ALDRIG kunne have tilgivet mig selv.
Jeg er så evigt glad for at vi gav det en chance, og at jeg lyttede til Blanca, for trods hendes smerter, kunne man se at hun KÆMPEDE, og ikke var klar til at komme her fra endnu. :')

Og nyheden bliver fejret med at min veninde kommer i weekenden med hendes hest, og bliver en hel uge. Og hvor er jeg dog spændt på at se de 2 sammen igen (de stod samme sted inden Blanca blev flyttet), de har bare været som pot og pande lige fra dag ét.
Så en hel uge med total tøse hygge, gå ture, og onsdag til fredag kommer min veninde fra fyn, og så bliver det tøse hygge x5, massere af gå ture og photoshoots. smiley
Det bliver vidst ikke meget bedre. smiley

Så håber at de 2 tøse hypper kan give nogle flere dejlige stemnings billeder som dette:

http://i46.tinypic.com/2ahrzfk.jpg

^Kendt som BFF-billedet^ ;P

Lige en lille (laang) glædelig nyhed herfra, og lidt af en solstråle historie. ;D

Andre der har haft en helt vidunderlig dag? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den bedste nyhed længe. :'D
Kommentér på:
Den bedste nyhed længe. :'D

Annonce