{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Tynd mave {{forumTopicSubject}}

Min lille pony har nu gået med tynd mave i et stykke tid. På et tidspunkt var det ret slemt i 1-2 dage, men det er blevet bedre siden da, men det er stadig ikke optimalt. Hun går og prutter, hvor der kommer lidt saft ud, og så er hendes afføring kokasse-agtig. Har fået foretaget en gødningsprøve, men den viste ingen tegn på for mange orm, intet sand og intet ufordøjet strå. Hun har ikke feber, hun spiser normalt og vil gerne arbejde. Jeg har prøvet at give hende loppefrøskaller (20 g. pr. dag) og godt med hø, hvilket hjalp en smule. Dyrlægen mener, det er pga. foderskifte, og jeg fik noget pro-kolin, men det hjalp ikke særlig meget. Jeg fik ponyen hjem for 2½ måned siden, kan den så stadig være påvirket af foderskifte? Hun går på døgnfold hos os på meget lidt græs, mens hun før stod indendørs meget af dagen, hvor hun fik halm at spise. Nu har hun så fået lidt mash i nogle dage, men hun bliver ved med at have tynd afføring. Hun går sammen med min anden pony på en fold med meget lidt græs, og de får hø tre gange om dagen. I dag havde min store pony også lidt afføring ned ad siderne på balderne (eller hvad man nu skal kalde det), og hans mave rumlede også, men ellers pruttede han ikke med afføring og hans afføring var heller ikke som kokasser som den lille pony. Begge heste virker ellers friske. De får nok 1-1½ kg æbler hver hver dag lige p.t., er det dårligt for maven? Jeg overvejer også, at sætte dem på en ny fold, for de har gået på den samme fold i 3 måneders tid nu. Hvis det ikke bliver bedre snart, ringer jeg til dyrlægen igen, men vil gerne høre, om der er nogen, som har prøvet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave
Kommentér på:
Tynd mave

Annonce