{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Cecilie P
Cecilie P
Tilmeldt:
1. nov 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15

opstaldning, what to do? {{forumTopicSubject}}

Jeg står et rigtig hyggeligt sted med min plag og min pony, og vi er alle glade for at være dèr. Og der er 2 heste dèr har taget min plag rigtig godt til sig, og virkelig passer på ham. Men nu er staldlejen sat op fra 1550 kr til 18-1900 kr for plagen og fra 550 kr til 8-900 kr for ponyen. Og det syntes jeg bare er for meget. Plus at nu har vi fået staldvagter. Jeg har 4 om måndeden fordi jeg har 2 heste. Og det syntes jeg bare ikke er fair. Det indeholder at sørge for hele stalden en hel dag, dvs fodre lukke alle hestene ud ordne hele stalden og lukke ind og fodre til aften. Og det betyder jo så at jeg skal ned i stalden 3 gange på én dag.. så jeg er ved at være rigtig træt oveni mit.hoved, især fordi at jeg ikke har tid til at have 2 hele weekender om måneden.. jeg laver jo en masse andet i mine weekender. Stalden ligger forresten 14 min. Kørsel fra hjem, så det tager også sin tid at komme frem og tilbage. + benzinen.
Jeg er nu blevet tilbudt at komme ned i en stald hvor det koster mig 1100 kr for plagen og 400 kr for ponyen. Og det ligger kun 2 min kørsel, og et kvarters gågang fra hjem. Til gengæld er hegnet ikke specielt godt mere, skævt og i mine øjne ikke særlig holdbart. Men det ligger rigtig godt og meget væk fra stor vej. Det sted vi står nu er ud til en kæmpe hovedvej. Jeg er sådan i tvivl.. min økonomi er sleit ikke til det sted vi står nu, især ikke med al den kørsel frem og tilbage..
Hvad ville i gøre??!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstaldning, what to do?
  • #1   9. nov 2012 Som du stiller det op er der jo helt klart flest fordele ved det andet sted. Hvorfor ikke flytte dem så? Hegnet kan vel sagtens laves smiley

  • Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #2   9. nov 2012 Hun vil desværre ikke lave hegnet da hendes heste går fint med det hegn.


  • #3   9. nov 2012 Tag det nye sted, eller find et andet ! Hvis der står nogen heste et sted omkring dig, så bank på og spørg om der evt. er plads til to mere.. ved det lyder pinligt, men alt for de små skønheder smiley
    Hvis du ikke har penge til det sted du står nu, så har du ikke penge til det! Altså, det er udelukket.. i mine øjne lyder det også helt vildt, med de vagter! smiley
    Og så kort en køre tur, vil være skønt i forehold til det sted du står nu! smiley Har selv 12 min ud til min part, og jeg haaaaaaader det! smiley


  • #4   9. nov 2012 Hvis der bliver et problem med hegnet må du jo tilbyde at hjælpe med at få det lavet - men som udgangspunkt lyder til at du selv har truffet beslutningen - specielt med sætningen om at du ikke har råd til at være hvor du er nu :-).

  • #5   9. nov 2012 Det lyder urimeligt dyrt. Jeg ville flytte mine heste hvis det var mig. Man kan jo tilbyde det sted du snakker om at bruge et par dage til at få lavet hegnet så det er i orden. Og så er der vel ikke noget i vejen med det sted? Altså så længe hestene bliver behandlet godt kan det være ligemeget med alt det andet.

  • #6   9. nov 2012 Er det ikke muligt du selv kunne lave hegnet løbende hen af vejen ??

  • #7   9. nov 2012 jeg ville flytte .

  • #8   9. nov 2012 Tag selv initiativ, hiv manden med ud i stalden en dag og tjek hegnet smiley

  • #9   9. nov 2012 jeg forstår ikke hvordan de lige pludselig mener de kan tillade sig at ændre sådan med penge osv det sted du er nu?? du har vel en kontrakt hvor der står hvad det koster... så kan man skam ikke lige pludselig ændre på det... men det lyder som nogle der har tænkt sig at blive ved med at tage røven på dig.. så ville råde dig til at flytte.. smiley

  • Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #10   9. nov 2012 Jeg er bare så glad for at være der hvor jeg står nu, men det hele bliver bare som en ond cirkel, og jeg SKAL derud hver dag faktisk, for vi er også begyndt selv at blande foder til vores heste..

    Men jeg er bare så bange for at min plag bliver ked af at blive flyttet, og måske ændre sig rigtig meget.. Også fordi han er så glad for at være der hvor han er nu..
    (men jeg får heller ikke arbejdet ordenlig med ham, da det ligger lige op til den store hovedvej, og jeg er så ræd for den vej, da der de sidste 3 år er blevet kørt 7 heste ned)


  • Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #11   9. nov 2012 Da jeg kom derned for et år siden, med min plag som der var ½ år gammel, blev jeg lovet at det kun ville koste mig 1000 kr om måneden med alt.. Og måneden efter at vi var kommet blev det sat op til 1550 kr.. Det er bare mange penge det er blevet til..
    Fra 1000 kr til 18-1900 kr smiley


  • Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #12   9. nov 2012 Jeg fik at vide at hvis jeg ikke ville være med på den nye kontrakt skulle jeg flytte om max en måned.. Så jeg skrev lydigt under. smiley

  • #13   9. nov 2012 flyt. hvem dælen har råd til at det koster 4 tusind i måneden at have hest plus forsikringer der dækker dig, dine børn hvis der sker et uheld, ansvars forsikring, dobbelt livsforsikring, uanvendeligheds forsikring, udstyr, smed, dyrlæge, osv med sådan en høj boksleje??

  • #14   9. nov 2012 Selvfølgelig har de da ret til at hæve prisn, bare de varsler det, så du har mulighed for at sige op med en måneds varsel, og flytte såfremt du ikke vil betale.
    De sidste flere år er halm/strøglse, hø/wrap foder mm. alså steget oldsmt meget, s derfor stiger opstaldningspriserne jo også. Syntes så det er meget voldsomt du er steget, og især nå du samtidg får mere arbejde. Syntes måske ikke man kan lade det stige med 400 og samtidig slække på ydelserne Endten eller. for pludselig betaler i jo langt mere for langt mindre.


  • Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #15   9. nov 2012 Nemlig.. Det er helt vildt.. Og så med alle de staldvagter,, Det magter jeg slet ikke..
    Det andet sted kan jeg vælge om jeg vil have staldvagter, så bliver min staldleje bare sat ned i pris smiley


  • #17   9. nov 2012 Står selv i en situation hvor jeg tænker at flytte mine heste:
    http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/912625-at_flytte_sine_heste_eller_ej

    Men i din situation her tro jeg da bestemt også jeg ville flytte.. Ja de har da ret til at hæve staldlejen, men sys da godt nok også det lyder af virkelig voldsomt meget på én gang..


  • #18   9. nov 2012 Hvis jeg var i din situation ville jeg måske overveje om der er et tredje sted i nærheden.
    Altså for hvis du ikke er tryg ved at dine heste skal stå det 'nye sted' så ville jeg ikke flytte dem, men kan godt se at du muligvis er nødsaget til det hvis du ikke har råd til at de bliver stående.


Kommentér på:
opstaldning, what to do?

Annonce