{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

slagtning-:( {{forumTopicSubject}}

Jeg har valgt at min avls hoppe skal til de evige græsmarker.
Da hun ik skal have flere føl ved mig og hun bliver 19 næste år.
Hun virkede meget hårdt ramr de sidste par mdr af hendes drægtighed i sommers. hun gik ik meget rundt og lignede en hest der var lidt træt af det hele.
Hun fulgte heller ik med de andre i sommers når de blev fodret, det var som om hun ik havde energi( får det rigtig foder til avlshopper og nok af det)
hun kniker også nogen gange rigtig meget i hendes ben, har altid i den tid jeg har haft hende gjort det.
hun bliver ik brugt og er ik blevet brugt de 4 år jeg har haft hende.

Det har altid været nemt at sige at hun skulle væk, men nu er det kommet så tæt på at vi har ringet til slagteriet i dag og nu er det bestemt ik sjovt mere og jeg er begyndt at tvivle på om det er det rigtig.
Hun får foder og masser af hø og wrap samt er på mark 6-7 timer om dagen. Følle spiser selv, dog deler de stadig boks( pladsmangle) og de er bestemt ik afhængige af hinanden. men hun ligner en hest der ik er i trivelse.

ved ik hvad jeg vil med det her, måske hører om nigen mener det er det rigtig jeg gør.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slagtning-:(
  • #1   9. nov 2012 uhh, det er svært, håber du finder frem til en beslutning som både hest og du vil blive glad for:D


  • #3   9. nov 2012 puha ja den er aldrig sjov..
    men tænker lidt på at hvis hun så småt er ved at være træt af det hele, og ligner en der ikk længere trives, er det så ikk bedre og hende en værdig afslutning på livet, men hun stadig har det godt..

    men den er aldrig let sådan en beslutning, og det vil desværre gøre ondt og sige farvel.. har selv prøvet det..

    prøvede engang min gamle parthest skulle afsted netop pga af aldre, men de havde fået oplyst forkert tidspunkt hos slagteren, så de måtte tage ham med tilbage(jeg var på arbejde), og da jeg kom og skulle muge ud i det jeg troede der var en tom boks, stod han der sørme endnu.. nøj det var hårdt..


  • #4   9. nov 2012 Du skal gøre hvad du føler er det rigtige for dig og din hest. Da vores første hest ikke kunne mere , han havde gået travløb siden han var 2 år, vi købte ham da han var 13 år på vej til 14, han blev kun brugt som ridehest og hygge, vi var de 6 ejer og havde sagt at han ikke skulle sælges videre fra os. Han var slidt op i ryggen og lidt mere stiv i benene, Han var min datters hest . Vi havde ham i 6 år, da han skulle aflives havde min datter valgt at han skulle gives til odense zoo, Hesten må ikke være fyldt med en masse medicin , den skal være doping fri, det koster kun en slagte attest fra dyrlægen ,samt at man selv kommer ind med den, min datter var med inde og aflevere den , men valgte at hun ikke ville se den blive aflivet. jeg blev der. vi har ikke fortrudt det. Hun ønskede at få sin hest hale og den har hun stadig, Hvis zoo stadigvæk vil tage ens hest , er det den vej vores heste kommer når de ikke kan bruges mere , når de er gammel .

  • #5   9. nov 2012 du er den der kender din hest best
    jeg vil sige jeg har ik noget i mod slagning da jeg har været den der har stået i den anden ende af tovet og sagt "sov godt ven" min far er slagter så det er kommet meget naturligt for mig og hvis det er et ordenligt sted kan man selv få liv til at være der


  • #6   9. nov 2012 Synes du skulle aflive og ikke slagte, hvis hun skal afsted til de evige græsmarker smiley
    Synes ikke rigtig man kan "spise" en god ven smiley


  • #7   9. nov 2012 Tror jeg ville prøve at fjerne føllet fra hende ? Og se om hun ændre sig .

  • #8   9. nov 2012 Åha kommer an på mange ting syntes jeg.

    Hvor mange føl har den fået?
    Har den fået føl år efter år el. med pauser imellem?
    At den ikke går meget rundt de sidste mdr. af drægtighed og ikke følger med de andre er for mig helt naturligt. Drægtighed er en hård ting. Og syntes mange hopper holder sig mere for sig selv i slutningen af drægtighed.

    Hvor gammel er følle der bor ved hende nu?


  • #9   9. nov 2012 Prøv at lade hende gå tom et år - det kan være det hjælper smiley

  • #10   9. nov 2012 Ja det er det og det er jo aldrig sjovt!
    Du kan få lavet et hestearmbånd Af hestens halehår som minde! Det har jeg fra min gamle part...
    Men det er nok bedst for hesten..


  • #11   9. nov 2012 Står i det samme pt, vores gamle manse trivels heller ikke mere, og har snakket med ejeren(min bedste ven) om at det er bedst at lade hesten får en værdig afslutning mens han stadigvæk har det godt, i stedet for i sidste øjeblik hvor han hat det dårligt, men min ven er ikke så vild med at tænke på det, så jeg har sagt vi godt kan se tiden an, men hvis jeg en dag mener det er nu så er det nu. Han er bare i tvivl om han skal slagte sin alle første hest, eller om han skal aflive den , altså ved begge dele lider hesten ikke, den stresser måske lidt, ved slagtningen når han er et andet sted end på marken ved sine venner, men Ejer får jo lidt penge evt til ny hest.
    Men aflivningen er hvor han sover ind i hans trykke omgivelser . Men det midstet man jo de penge han kunne få i slagtning.

    Men her hjemme tager vi det som det kommer . Men vil helst have vores gamle kommer af sted mens han har det godt og er lykkelig


Kommentér på:
slagtning-:(

Annonce