{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

slagtning {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Jeg snakkede forleden dag med en avler der ind imellem vælger at få slagtet heste hvis de har graverende handelsfejl. Han sagde at han fik 6-7 kr pr kg levende vægt plus moms. Det vil sige at man for en stor hest på 600 kg ville kunne få 5250 kr. Jeg synes umidlbart at det lyder som meget, og har lidt svært ved at tro på det, er der nogen af jer der ved om det virkelig kan passe?
Grunden til at jeg spørger er at jeg har en vallak på 13 år stående, som jeg egentlig havde overvejet at sælge, men da han er temmelig svej rygget ville jeg ikke kunne få mere end 4-5000 for ham hvis jeg er heldig. Så overvejer lidt at hvis slagteprisen virkelig er så høj, ja så er det næsten den bedste løsning, også fordi så er jeg sikker på at han ikke ryger fra det ene hjem til det andet og ender som kastebold...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slagtning
  • #1   17. aug 2013 ja det er rigtig nok med 6-7 kr pr kg men hvis vi siger 600 kg og 7 kr bliver det nu kun til 4200 mins slafgift på 125 kr og så bliver de slaget i Belgien .

  • #2   17. aug 2013 Vis den er så høj prisen, bliver den sikkert sendt til udlandet og slagtet. IKKE EN VÆRDIG TUR! Tro mig, så hellere få den aflivet eller sælge den som kasteboldt, det tror jeg faktisk den hellere ville have.

  • #3   17. aug 2013 Det er da ikke rart at vide at de så bliver kørt til belgien smiley Jeg fik bare at vide at det var 7 kr kg plus moms og så ender man på de 5250 smiley

  • #5   17. aug 2013 Hvis du endelig vælger slagting, så for guds skyld endten at blive og se den blive aflivet eller få en anden til det, for som Lulu skriver kan du risikere at den bliver køty a sted . Jeg kørte min første pony til en slagter fordi hun var kronisk forfanget og havde ondt altid , og vi kunne ikke give hende det hun havde brug for , for at hun ikke havde ondt. Og han var rigtig flink osv, og hun kom ind i en boks og fik noget at spise , hvor hun så ville blive slagtet dagen efter. 1 år efter bliver jeg ringet op a min venindes mor at jeg skulle komme op til dem med det samme, hvor hun så logger på HG, og der var Chess. Heldighvis har hun det helt fantastisk den dag idag, og er ved nogen mennesker der kan passe på hende. Hun kan ses herinde , Åvangens Chess smiley

  • #7   17. aug 2013 Det er ikke nødvendigvis det bedste for hesten at finde et andet hjem, man ved aldrig hvordan folk behandler dyrene, og slet ikke i dette prisleje, og som sagt ville jeg være bekymret for at den ender som kastebold... Og i sidste ende er det vel et fedt om den bliver aflivet eller om den bliver slagtet, hvis bare man er sikker på det foregår ordentligt

  • #9   17. aug 2013 Syntes ikke at den "skal dø" groft sagt!
    Kan godt se at man får penge for det, men at skulle af med en bedste ven på den måde, må ikke være særlig dejlig!
    Syntes hellere at du skal sælge den til en sød famile, du kan jo bare kræve at komme ud og se hvor den skal stå, og komme ind på familien, med hvordan de behandler en hest! smiley


  • #10   17. aug 2013 Åh hold nu kæft med det der "jeg kan ikke sælge min hest for jeg kender ikke ejeren" hvis du gør hvad du kan for at blive sikker i at hesten ender ved gode ejere, så skal det nok lykkes. sådan som det er idag, er det en rigtig stressende og i mange tilfælde også smertefuld skæbne at blive slagtet, så hvis jeg var dig vil jeg glemme prisen, tage mig lidt sammen, og finde et trygt hjem til den hest du selv har anskaffet dig.

  • #11   17. aug 2013 Anna har du nogensinde set en hest blive slagtet? For dette er ikke mere smertefuldt end en aflivning med sprøjte..

    og hvad prisen angår det den slagtede vægt du får betaæing for at uden knogler og sådan og prisen kan varriere fra uge til uge.. jeg ville bestemt få den slagtet hvis jeg var dig..


  • #12   19. aug 2013 Anna -sikke da noget sludder at det er stressende og smertefuldt for hesten at ryge til slagtet. Jovist, hvis man smider kræet på en transport sydpå, så kan det være en ganske trist afslutning, men nu er der altså slagterier herhjemme som slagter heste. Og der kan man skam selv køre den til (= sendes ikke med en eller anden tilfældig vognmand) og man kan booke en tid, så hesten slagtes umiddelbart efter ankomst, så den ikke skal stå og vente på dens tur.

    Og smertefuldt har det nu aldrig været -den er jo væk med det samme, modsat sprøjten som atså lige skal virke først (ikke at jeg mener det er synd at aflive -men det er ikke så omgående som slagtning)

    Nå, men til TS: jeg håber sandeligt ikke at du vælger din hests fremtid udfra hvad slagteprisen er -hvis du vil slagte fordi du frygter at evt skavanker gør det svært eller umuligt at finde et ordentligt hjem, så fair nok. Men man er dælme grisk, hvis man vælger slagtning bare fordi man kan få et par hundrede mere end ved salg.


  • #13   19. aug 2013 For min store shadow på 160 cm og 600 kg fik jeg 1100 kr i hårby og det var den højeste sats - lovligvis for to år siden.

  • #14   19. aug 2013 En død hest har ikke ondt og bliver ikke kastebold. Den er pisse ligeglad om det er med sprøjte eller slagtning. Synes det er noget pjat at kalde slagtning en ikke værdig død, daka er ikke en bedre. Ved slagtning ved du i det mindste hvor hesten ender henne.

Kommentér på:
slagtning

Annonce