{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Så gik det galt igen :( -Savner Velour {{forumTopicSubject}}

Heej ..

Ja, nogle kan nok huske mine indlæg om Vanessa (min 4 årige hoppe på 163 cm.) og at det ikke går så godt ..

Vi havde lige en optur her i efterårsferien, hvor hun bare var kanon , stille og rolig og vi fik trænet en masse HMS, lidt dressur og bare forbedret vores forhold..

Men nu her i onsdags, fx. hvor jeg lige nævnte over aftensmaden at det faktisk var 1 år siden vi købte Jenny og Nelly med føl (Shiva og Sigyn) og også 1 år siden Velour blev flyttet ud på gården (ca. 3 måneder inden vi overtog gården), mor siger så sagte om jeg ikke savner hende, og vupti bryder jeg totalt sammen .. Kunne ikke lade være med at tænke på hvor meget lettere min hverdag ville være hvis jeg stadig havde hende (dem som ikke ved det blev hun aflivet d. 2 juli/06 kl. 23.45) fordi vi kendte hinanden ud og ind, og hvis jeg eller hun bare havde lyst til at tulle en tur lige den dag gjorde vi det ..

Med Nesser (Vanessa) er det jo meget anderledes, jeg skal virkelig have god tid, (minimum 2½ time) hvis jeg skal tide lidt på hende, og ture er bandlyst så længe der går køer for enden af vejen

Springningen går ikke vildt godt, da hun hver gang vi når op over de 70-80 cm. raver hun ned (fordi hun ikke kan finde ud af at løfte sig med rytter, hun har sprunget 160 cm. i løsspringning).

Endnu er hun ikke kommet i trailer, da hende som skal hjælpe os dels med trailerlæsningen og give os et stærkere bånd til hinanden så jeg ikke er bange i hendes selv skab og omvendt ikke har haft tid (hun træner en masse andre også) ..
- Så vi kan af den grund ikke få undervisning

Men derfor står hun meget stille, dels fordi at jeg ikke ved hvad jeg skal træne med hende, men også fordi at det er lidt svært at år nu når der allerede bliver mørk kl. 17.00 og jeg først er hjemme kl. 14-15 hver dag hele ugen, (vi har ingen hal).

Har overvejet meget her i dag om jeg skal have hende opstaldet på rideskolen hvor jeg dels kan få undervisning men også måske blive mere multiveret til at træne hende når der er en masse andre som også skal træne deres heste og evt. kan hjælpe mig.. Men jeg skal nok ca. give 1000 kr. for halm, hø, korn og ind/ud lukning..

Og derudover skal hun jo så have dækken på, og tilskudsfoder som hun for herhjemme, hvor hun står gratis mod jeg passer mors 4 fjordheste (Jenny, Nelly, Shiva og Sigyn)..

Skal selvf. ikke selv betale det hele men bare surt når hun kan stå stort set gratis herhjemme, og derudover skal jeg cykle ca. 25 min for at komme ud til hende i stedet for at gå over gårdspladsen, hvilket jo også tager tid smiley

Og helt ærligt, synes det virker sådan lidt at skulle give 1500 kr. for opstaldning, også derudover ridehuskort og 2 gange ugentligt undervisning, når jeg kan nøjes med at betale undervisningen..

Men er der nogle som har ideer eller andet til hvordan vi kan komme videre ?

Er efter ved at bryde sammen bare jeg tænker på Velour fordi at alting ville have været så meget lettere med hende, men på den anden side ved jeg at der er så meget potentiale i Nesser og elsker hende bare så meget, kan bare ikke lide når hun 'går amok' så det ville være unfair over for hende at sælge hende igen

Og nogle husker sikkert at vi snakkede om at hun skulle i træning, måske ved min træner, Jeppe, men det vil så bare betyde at Jeg bliver stort set lost når hun kommer tilbage da det hun kan nu, er det jeg nogenlunde kan, så måske er det bedre at vi sammen kommer videre med dressuren/ springningen, selvf. med hjælp fra Jeppe og andre ..

Lidt mystisk indlæg fra mig, håber det går smiley

Hilsen Ditte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så gik det galt igen :( -Savner Velour
  • #1   5. nov 2006 Æb bæv smiley

  • #2   5. nov 2006 Det lyder godt nok til du har ramt den berømte mur smiley
    Jeg kan egentlig godt følge dig for kender godt følelsen.
    Det allerførste jeg ville arbejde med var mig selv... du er nødt til at finde en ny indstilling til dit arbejde med Vannessa ellers er det dømt til at gå galt!
    Hun bliver aldrig din gamle hest uanset hvor meget du ønsker det.
    Du skal se på det med helt nye øjne og tænke : okay, måske er det her ikke helt så nemt men det er jo netop det jeg lærer noget af.
    Det er faktisk de heste der ikke bare sådan er lige til at gå til man lærer mest af.
    Dernæst ville jeg omprioritere. Hvis du er utryg ved hende er det klart dressur og spring ikke går som du ønsker.
    Nu siger du hun ikke kan løfte benene med rytter, men husk nu det er rytteren der skal gøre en hest klar til at kunne springe.
    Da hun kan uden rytter er det jo klart der er et problem med rytter... ergo er det noget du skal gøre noget ved og ikke hende.
    Der er ingen grund til at springe højere når nu i egentlig ikke er klar til det.
    jeg ville omprioritere og bare være sammen med hende fra jorden.
    Du er nødt til at få etableret et samarbejde før du kan stille krav til ridningen.
    Husk nu at jo flere krav du stiller til både hende og dig selv som i ikke kan opfylde jo mere går det ud over jeres samarbejde!
    Små skridt af gangen, det skal bygges op så i begge synes det er let... det er sådan man får selvtillid ikke ved at gøre det for svært så man går fra ridetimen hver dag med et nederlag - det gavner hverken dig eller hende.
    Du skal have ændret dit syn på hende og det gøres bedst ved at bruge en masse tid på bare at være sammen med hende. Gå nogle ture, hyg på marken og i boksen, lav noget sjovt som fx. agility bane eller klikkertræning.
    Det er en god ide med noget hjælp.
    Jeg fik selv engang en fuldbllod som var alt andet end nem, i starten sammenlignede jeg ham også med min pony som var langt nemmere at omås.
    Men ved du hvad... jeg ødelagde det for os begge ved at gøre sådan!
    han blev aldrig hende, han var sig selv og gudskelov for det!
    han lærte mig mere end heste end nogen anden for her virkede de traditionelle metoder ike, jeg måtte ændre mit syn og min indstilling og lægge mine ambitioner bag mig og kun fokusere på at lære min hest at kende.
    Han gjorde alt for at vise mig når der var problemer men jeg ænsede det ikke... det kom jeg til!
    Så glem alt hvad du lavede med din gamle hest og fokuser på den nye start.
    I skal bygge et fundament for et godt samarbejde og det er svært når i hele tiden misforstår hinanden og stiller højere krav end der kan opfyldes.
    Jeg ved ikke om det overhovedet hjalp, men for mig hjalp det enormt at ændre måden jeg var sammen med min hest på frem for bare at ride.
    Den ændring der sker i dig vil også påvirke din hest.
    Om du ønsker at beholde den hjemme eller have den på rideskole kan jeg ikke beslutte for dig, men jeg synes du skal gøre op med dig selv hvad du ønsker... uden at kende sine mål er det svært at lægge basis for dem.
    Held og lykke herfra smiley


  • #3   5. nov 2006 det lyder godt nok til at du har dig nogle store overvejelser ang. hende .

    Hvis hun var min, ville jeg nok sætte hende i træning hos en erfaren, og så følge hendes fremgang. det kunne jo være du også lærte det så.

    Hvis hun nu liver flyttet, kan du jo ride om aftenen. Så er tiden du rider på jo ikke til de helt store problemer. smiley

    Kender fra mig selv, at man får mere lyst til at bruge rigtig meget tid på hestene, hvis man har nogle andre som også er der, og som man kan hygge sig med mens.

    Min (diamond) står også hjemme, vi har så en opstaldning (en af mine veninders hest), så vi kan jo hygge i stalden og på tur. Det har givet meget . Før kunne jeg godt have i tankerne da jeg gik ud til ham, at jeg egentlig ikke rigtig have lyst i dag. Men nu går det bare super, og han er begyndt at være så super dejlig.

    Min far køre os (min veninde og jeg) 2 gange i ugen i hal, hvor ve den ene gang får undervisning.

    Mange gange held og lykke . Håber i finder ud af det hele .


  • #4   5. nov 2006 Jeg synes du skal sætte hende til ridning. så kan du evt ride hende i weekenderne og få 1-2 gange undervisning om ugen mens hun står i ridning.
    Det er en fordel at hvis rytteren ike kan så meget, at hesten kan,.. så kan rytteren lære det fra hesten.
    efter min mening skal du sætte hende til ridning hvis det går så dårligt, og samtidig få undervisning ved siden af.


  • #5   5. nov 2006 TAk, for jeres gode svar ..

    Jeg vil prøve at snakke med mor igne om det udfra det som i skriver ..


Kommentér på:
Så gik det galt igen :( -Savner Velour

Annonce