{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.725 visninger | Oprettet:

forkølet hest {{forumTopicSubject}}

Ja min pony er blevet forkølet. (har søgt på andre emner men fandt ikke noget der var sådan som hendes)

Ja hun snotter lidt men det er klart og tyndt. og så hoster hun når jeg varmer hende op. Hun er varm under dækkenet og virker overhovedet ikke sløj. Hun får tit varm mash eller roepiller. Er der ellers noget jeg kan gøre??

HUn står inde men der er ikke varme i stalden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forkølet hest
  • #1   7. dec 2012 Du kan ikke gøre så meget andet end at give hende ro og ikke ride på hende så længe hun hoster - det kan risikere at blive kronisk og ødelægge hendes lunger...


  • #2   7. dec 2012 hun hoster kun omkring 5 gange og så stopper det

  • #3   7. dec 2012 Ville nok give hende ro, og hvis det ikke snart bliver bedre ville jeg kontakte en dyrlæge smiley

  • #5   7. dec 2012 Har du taget hendes temperatur? En super kur mod hoste og til at forbedre imunforsvaret er: Equistro secreta pro. Det har kureret samtlige hoste/snotte heste jeg har haft gennem tiden smiley (kan købes til ca. halv pris i england)

    Som en anden skriver, kan hoste nemt blive kronisk, så man skal ikke lade stå på over for lang tid.

    (link fjernet)


  • #6   7. dec 2012 hun har gjordt det af til her i år, men jeg har ikke syntes at det har været nødvendigt med dyrlægen. Da det er gået væk igen.
    Jeg vil selvfølgelig gøre alt for hende, men jeg vil lige vente lidt før jeg vil ringe til dyrlægen.


  • #7   7. dec 2012 Hun virker på ingen måde syg eller sløj. Det er lidt som hvis du er lidt snottet, men ellers har det godt.

  • #8   7. dec 2012
    De to gange jeg har oplevet en hest hoste har det intet haft og gøre med snot, men det har været pga. tørt/støvet hø og det andet tilfælde var pga. dårligt hø.

    Så ville se om jeg kunne finde årsagen til hosteriet :o)


  • #9   7. dec 2012 Nu hvor i skriver det med at det kan blive kronisk, bliver jeg altså lidt bekymret. Men hvor stor chance er der for det. Kan det ikke bare være en hel almindelig forkølelse som hos os mennesker.

  • #11   7. dec 2012 Jeg ville også holde hende i ro,og så give hende hvidløgsflager i foderet ikke mere end en halv teskefuld det får mine hele året rundt. rigtig god bedring med hende


  • #12   8. dec 2012 Min fik slem forkøelse og flere i stalden hostede da han lige fik lidt feber og vi samtidig stod og skulle rykke ham et par dage efter fik jeg fat på en dyrlæge. Som med os mennesker en virus kan du intet gøre ved. Ro og tid.
    Kunne tage 2-3 uger og det tog det ca. Og han var mega snottet og hostede meget. Så gik det over så havde vi en dag, hvor han igen lige hostede mege. Men 2 dage efter var det væk.

    Vær obs på temperatur på hesten. Får den febe osv så tilkald dyrlæge. Ellers ville jeg give ro masser stråfoder og sikker på den ikke fryser på folden. Masser ude timer er godt for luftvejene.

    God bedring


  • #13   8. dec 2012 Ja tak alle sammen. Jeg vil bare lige sige at hun ikke har gjort det on and off, men gjort en dag og næste var der intet. Hendes snot er helt klart og det løber først når vi kommer ud og begynder at ride. Når vi begynder at trave hoster hun lige et par gange og så er hun tip top. og hvor kan man købe billige loppe frøskaller?

Kommentér på:
forkølet hest

Annonce