{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkølet hest
  • #1   13. maj 2013 ro, så ingen ridning

  • #2   13. maj 2013 Kan kun sige dyrelæge sidste år mente jeg også min havde fået sig en lille forkølelse men det var så en luftvejsindfektion så det var lige 1700kr. Der som skulle bruges på det så hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt

  • #3   13. maj 2013 Har haft fat i dyrlægen som siger at det er helt harmløst og at han gerne må rides så længe han ikke har feber..
    Tænker bare om man kan give ham noget som kan få ham hurtigere igennem det som når vi andre får hoste saft.. Har kig på tilskuddet EquiForce Mun, nogen der har erfaringer med det??


  • #4   13. maj 2013 lidt mash, så overlever vores smiley

  • #5   13. maj 2013 Hold den varm med dækkener (fleece inde og regn ude).
    Kog 1 liter vand og hæld indholdet af 2-3 kamillethe-breve i vandet. Tilsæt lidt peppermynteolie. Tilsæt lidt slubber mash, og lad det trække godt. Skal være varmt når det gives til hesten, men den må ikke kunne brænde sig på det. Du kan evt. tilsætte rød solhat dråber, hyben eller andet, som kan lindre.
    Giv den også gerne appelsinbåde i foderet for at dække C-vitaminbehovet.
    Lad hesten få fri et par dage, indtil du kan se, at det hjælper.
    Jeg plejer også med en sprøjte at give dem noget Breatheze (Foran Chemicals laver produktet) direkte i munden. Se produktet her: (link fjernet)
    Nogle heste elsker det som slik og andre bryder sig ikke om det.

    Check, at hesten ikke har feber. Hvis den har feber eller luftvejene forværres med "rallen" (megen snot) eller den virker forpustet, så ring straks efter dyrlægen.


Kommentér på:
Forkølet hest

Annonce