{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Min hest bliver bange for næsten ingenting?! {{forumTopicSubject}}

Som overskriften skrives.. så er min hest meget bange for de helt små ting.. smiley Jeg har købt ham for en til to måneder siden og han bliver ved man at blive bange.

Den tidligere ejer siger at han nemt kan være bange for en lille sten hvis han ikke bliver trænet.. Jeg ved ikke om det kan passe men hvorfor er det at han bliver bange? Han har været her i noget tid nu og han er en begynder hest selvom han er en meget stærk vallak smiley

Men kan i hjælpe mig med at give mig nogle forslag jeg kunne prøve på ham? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hest bliver bange for næsten ingenting?!
  • #1   9. dec 2012 Min hest kan da også gå og være hys over ingenting, men det er bare fordi han skaber sig:D vi kan ride i skoven den ene dag, hvor han er utrolig flyvsk og let tilbens og er bange for alt, hvor vi kan ride den samme rute næste dag og der er intet smiley
    Han gør det bare fordi han sys det sjawww at lave spas med moar smiley


  • #2   9. dec 2012 Altså nu er heste jo lige så forskellige som mennesker, og der fundet bare nogle som er lidt ... meget "kylling".

    Men vil tro der er nogen HMS folk som kan gie dig gode trænings tips. Husk bare at tingene tager tid. smiley


  • #3   9. dec 2012 Det er vigtigt at du også er rolig, tro mig det har virkelig noget at sige. har trænet heste som var nervøse ved andre, men ikke ved mig. ved godt det er svært ikke at vise frygt, men hesten mærker det. ellers så prøv at købe magnesium tilskud, det skulle hjælpe på nervøse heste.

  • #4   9. dec 2012 Okay.. smiley Men det var først da han kom til os at han blev sådan.. smiley Han var utrolig dejlig at ride på da jeg prøvede ham der hvor han var før men nu er han bare blevet så bange for alting... bare ved at vi går med en madspand kan han blive bange for den og den er magen til den som de havde? Jeg kan give et link for at i kan se at der intet er i vejen med ham der hvor han var før - hun kan stå og kæle ham uden han er spændt fast og ved mig hopper han og får chok op til flere gange så man næsten ikke tør at give slip på ham.

    LINK: http://www.youtube.com/watch?v=fn1sRhCt2qQ&feature=g-user-u


  • #6   9. dec 2012
    Måske er det nok bare flyttet til nye omgivelser og at han skal vænne sig til at alt er nyt :o) Samt at du nok håndtere ham på en anden måde og du udsender andre signaler end tidligere ejer.


  • #8   9. dec 2012 Okay, tak for hjælpen alle sammen smiley Jeg vil prøve noget af det i har skrevet og Laila K det samme har jeg lige fortiden med den oplevelse, så jeg må bare prøve at ride med min veninde smiley

  • #9   9. dec 2012 Det er vinter og hestene skulle gerne blive lidt mere vågen af det hvis det er en normalt fungerne hest eller pony:) så hurra for at den virker helt normal:) det du kan gøre er at ride den frem og ned.. Rider mig den frem af har den ikke mulighed for at hoppe med dig på ryggen.. Lav cirkelvolter, skråt igennem, slangegange, volter tilbage osv så den hele tiden skal koncentere sig om det du beder den om så den ikke har tid til at kigge efter alt muligt at være bange for:) rid den som en unghest, så skal du se at din hest/ pony ikke bliver ved med at søge efter små ting at blive bange for.. Er den urolig af natur så sæt den i galop efter opvarmningen.. Nogle heste bliver bare bedre efter galoppen og bliver mere afslappet og i balance efter galoppen

  • #10   9. dec 2012 2 måneder - er det så ikke, fordi det er blevet vinter?

    Folk gik og sagde, at min 3-års var enooormt rolig. Ja, flot, så blev det vinter.. Og nu er hun hidsig, spændt, har travlt, OG nervøs, det plejer hun ikke at være.

    Ligesom din er det når min ikke får motion. Det er ikke kulden, da hun har det varmt, og får 4% stivelses-foder. smiley Hun er en hest, med meget bevægelses-lyst. smiley


Kommentér på:
Min hest bliver bange for næsten ingenting?!

Annonce