{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islændere???
  • #1   7. feb 2013 1 jo de kan sagtens springe, min papfars ismule springer jeg på. vi har sprunget 1 m- 1.10 m

    2 det er jo lidt tungere end andre heste men forskellen er at de er 5 gængere. de kan ligeså meget som en "almindelig" hest

    3 jo de kan sagtens gå til biddet,


  • #2   7. feb 2013 Det var lige tre fordomme i rap.
    De kan sagtens springe. Måske ikke så højt som en varmblodspony, men kig eks. på diciplinen alrid. Det minder lidt om military.
    De er fremragende til det de kan; Enten som modige, behagelige, udholdne og sikre tur-heste eller showy konkurrencedyr.
    Dressur er en stor del af islænderens uddannelse lige som alle andre heste. 'Gå i holdning' praktiseres dog ikke i tølt og pas.


  • #3   7. feb 2013 Islændere er så dejlige at ride på smiley

    Jo de kan godt springe lidt, men det kommer an på hesten.

    Islændere er lige så dejlige som alle andre heste smiley

    Jo de kan godt gå til bidet, men det er ikke helt på samme måde som DV' erne


  • #4   7. feb 2013 Omg o.O

    Jo islændere kan springe lige så fint som alle andre ponyer og heste af samme type. Nogen har mere talent end andre men sådan er det jo med alt.
    Det er absolut lige så gode som andre heste! Man kan også argumentere for at de for nogle faktisk er bedre. De er modigere og mere terrængående end de fleste andre racer.
    Og ja, selvfølgelig kan de gå til biddet, og det gør de fleste heste da også til stævner. NOGLE af dem kan have lidt sværere ved det fordi de har meget kort og tyk hals, og de kan derfor ikke gå ned mulen helt så langt inde. Og JO, man bruger også holdning i tölt, selvom det er en anden holdning end den man går efter i trav.


  • #5   7. feb 2013 Hvor i alverden har du dog hørt den vås fra?
    islænder kan sagtens! det er et spørgsmål om hvor dygtig rytteren er.


  • #6   7. feb 2013 Islændere er meget alsidige, mere end de fleste andre faktisk. Jeg har samlet billeder af islændere der bruges til en masse forskellige ting, som mange ikke tror de kan. Jeg synes du skal kigge forbi mit album: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/384620-islaenderen___et_multitalent


  • #7   7. feb 2013 Den moderne islænder er IKKE tung.. De er langbenede, 'sporty og med god motor. Men man kan dog købe 'gammeldags' islændere på 130 som er nogle små proppe, men de holder tilgængel til meget og er stærke.

  • #8   7. feb 2013 jaja det ved jeg Lulu min er også en sporty type

  • #9   7. feb 2013 Islænderen er ualmindeligt alsidig og man ser dem oftere og oftere udføre mange svære øvelser osv. ligesom alle mulige andre heste.
    Blandt islændere er der en for enhver smag smiley


  • #10   7. feb 2013 Islændere er ikke avlet til at skulle være springhest, men selvfølgelig kan de springe. Man skal dog nok ikke forvente at de kommer til at gå høje klasser på landsplan.

    De kan sagtens gå en hæderlig dressurklasse, hvis den er godt trænet i at skille gangarterne ad. Det duer jo ikke hvis den giver sig til at tølte gennem travprogrammet smiley

    En Islænder kan fint gå i holdning, hvis man tager højde, for at heste er forskelligt bygget og har forskellig ganachefrihed, og altså ikke alle sammen SKAL eller KAN gå i lod, som det jo er så moderne at mene, de skal for at gå i holdning smiley


  • #11   7. feb 2013 1. De springer mindst ligeså godt som alle andre heste

    2. Hvis du spørger mig, er de bedre end alle andre (IKKE RACIST!!)

    3. Sagtens..


  • #12   7. feb 2013 De kan det hele.. De kan både springe højt, gå til biddet og er nogle super heste..

  • #13   7. feb 2013 Islændere er lige så gode som alle andre heste!!

    Islændere er bare ikke helt lige så store springere men tilgengæld rigtig gode i dressuren. Men min ismule har sprunget en meter så det er meget forskelligt fra hest til hest. Og islænder er gode til at gå til bidet!!!


  • #15   7. feb 2013 Vil ikke mene det er det' som islænderen er avlet til smiley

    Derimod er de verdenskendte for deres fantastiske gangarter, sind og vilje.



  • #16   7. feb 2013 Islændere er mindst ligeså gode til at springe som alle andre heste.

  • #17   7. feb 2013 -Min gamle hest kurt, var 1: 30 høj og har springet 1,20 med min veninde.

  • #18   7. feb 2013 Islænder kan det samme som alle andre heste, og de kan lære at gå korrekt til biddet som alle andre, det kræver såmænd "bare" en dygtig rytter (forsøger selv stadig at lære det smiley der kan ride dem så de samler sig.. Nogle af islænderne har en meget kort hals, og det kan give samme problemer som andre heste med samme bygning, dvs. de ikke har plads til at kunne gå helt i lod.. Islændere har bare flere gangarter der skal styres, så en fuldstændig rentaktet trav, kan være svær at få frem smiley

  • #19   7. feb 2013 Hmmm... skal vi ikke bare sige det sådan: den islandske hest kan bruges til nøjagtig det samme som en alm. Hest kan, endvidere kan den bruges til MEGET mere end en alm. Hest !
    går fremragende dressur, og mange er elegante at se på, de skal også gå til bidet som alle andre, og lave versader osv ! Endvidere er mange fremragende og hurtige springheste, og har også set dem gå military..
    Endvidere har de også deres helt egne gangartsstævner, alrid osv.
    det er nok den race som er den eneste totale allround hest der er at finde.


  • #20   7. feb 2013 Altså islændere på island er ikke ''tunge'' mange i DK,SE, og NO er tunge Førde de er fede smiley
    Og de kan godt gå til bidet som alle andre heste.. på island rider de dem til bidet smiley

    Og det der med at springe kan de hvis man bare lærer dem det :-).


  • #21   7. feb 2013 Prøv at tænke på alrid smiley
    Det går da helt fint for de fleste smiley


  • #22   7. feb 2013 Islændere vil naturligvis være bedre til noget end til noget andet - hver race er jo avlet til hver deres formål. Men jeg er nok af den opfattelse at uanset race, så kan enhver hest altså bruges til det mest gængse.. medmindre du vil være toprytter, så skal man nok vælge den race der passer bedst til det man vil smiley Synes generelt folk har frygteligt mange fordomme om forskellige racer.. jeg mener hver race har hver deres charme smiley

  • #23   7. feb 2013 det er der bare mange der har ment. men tak for alle svarene:)

Kommentér på:
Islændere???

Annonce