{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Sadel til tilridning? {{forumTopicSubject}}

God lørdag smiley

Jeg vil lige høre jer der tilrider, hvilken sadel bruger i gerne til det?

Køber i den sadel som i gerne vil have til hesten & kan bruge den altid?

Eller køber i en billig sadel som i kun bruger til tilridningen?

Hvad tilrider du/i I? (Kombi,spring eller dressur)

Jeg er nemlig så småt igang med tilridning af vores snart 3 års. lige pt. bruger jeg en kombi sadel, men vil gerne have en dressur til hende, da hun forhåbentlig skal være dressur hest smiley

Så hjælp mig i den rigtige retning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til tilridning?
  • #1   9. feb 2013 Jeg har været med til at tilride flere heste i en spring sadel dog fordi at ham der ejede hestene ikke ville købe andet :3

    Jeg har hørt og læst at det er godt at bruge kombi :3 De støtter hesten som en sadel skal gør og så kan du både tilride den i dressur og indspringe den. Det er jo bøvlet at springe i en dressur sadel og bøvlet at ride dressur i en springsadel C:


  • #2   9. feb 2013 Vil helst bruge en springsadel med god støtte til tilridning helt klart. Man kan ikke sidde fast i en dressursadel hvis hesten bukker tosset.

    Og da man skal have et let sæde i starten er en springsadel også at foretrække da en dressursadel er lavet til at man sidder ned og tilbage i sædet.


  • #3   9. feb 2013 Jeg bruger springsadel, godt være jeg er springrytter, men jeg kan sagtens ride dressur i en springsadel smiley

  • #4   9. feb 2013 Jeg bruger en kombisadel, en stofsadel/papsadel og det er fint til at starte med og de vejer jo hellere ikke ret meget og når prosi er helt tilredet, køber jeg mig en springsadel:-D

  • #6   9. feb 2013 Jeg står med lidt det samme problem, og jeg har fået afvide at man skal spørge dem som skal tilride hesten. Jeg har både en kombi og en dressursadel smiley

  • #7   9. feb 2013 Jeg ville ikke bryde mig om en westernsadel til tilridning af flere grunde. Vægten på den, minimal støtte i den og jo der er skam lige så mange bombredder i sådan en som en alm sadel.
    De kan klemme hvis de er for smalle også.


  • #9   9. feb 2013 Jeg bruger ooså en springsadle til at ride dem til i. Så mit råd find dig en billige springsadle og brug den til det.

  • #11   9. feb 2013 Man skal først og fremmest sørge for at sadlen passer hesten, ellers kan det gøre ondt på den, og dermed kan tilridningen blive til en svær opgave. Man kan ikke forvente at en hest forevigt kan bruge den sadle, som man bruger til tilridning, da hestes krop ændre sig, dels med alderen og dels med træning. Så hvis jeg var dig ville jeg ikke købe en sadle til 8000, for chancen for at den passer når hesten bliver ældre og er færdig udviklet kan være minimal.

  • #12   9. feb 2013 Det vel som du syntes.
    Min blev tilredet uden sadel:)


Kommentér på:
Sadel til tilridning?

Annonce