{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Sadel til tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Hvad har I gjort, når I skulle ride mht sadel?
Tænker at den vel skal udskiftes efter et par måneder, når der er opbygget en masse muskler, så det er jo tåbeligt at gå ud og ofre 5000-10000 i en sadel, der bare skal ud bagefter?

Har I fundet en billig en, lånt en, brugt en I havde i forvejen, brugt bomløs..????

Nogen råd til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadel til tilridning
  • #1   29. apr 2014 Uh, og har I brugt dressur, kombi eller springsadel?

  • #2   29. apr 2014 Jeg brugte min springsadel fra wintec, mest også fordi jeg syntes jeg havde god styr på det hele hvis den nu ville lave et par hop (;
    Fik et kopjern i som passede nogenlunde godt, og så lam og gele under (:
    Sener fik i et andet kopjern i, og nu er jeg hoppet over til min dressur sadel til den (:


  • #3   29. apr 2014 Brugte bare min dressursadel, så længe man ikke rider ret længe, skulle det ikke have nogen betydning. Jeg havde bare fået nogen af pigerne i den stald jeg stod i, til at kigge om den lå ok (jeg har ikke meget forstand på det :-)) - og da jeg begyndte at ride 15-20 minutter, så fik jeg sadelmager ud, sadlen passede dog rimeligt godt på min hest, og der skulle faktisk kun fyldes lidt fyld i bagtil smiley

    Skal til at tilride igen, og håber at sadlen passer, men gør den ikke - så må jeg se mig om efter en anden, har dog en anden der måske kan bruges smiley


  • #5   30. apr 2014 jeg har haft både brugt en gammel kombi til at tilride,men også en gammel dressursadel,men man tag derefter hvad da passer en hest/pony at sadel,der er også nogen heste/ponyer der kan være svære at finde en sadel til på grund at deres manmærkering,men det kan også komme and på med hestens ryg også,men vis du nu leder efter en tilridnings sadelhar jeg en man kan bruge det er en meget slidt en hvor syning er gået op,men at man så sagtens kan bruge den til det,men den kan man købe for 600 kr med en gjord på 115 cm lang

  • #6   30. apr 2014 Ville bruge den type sadel jeg skal ride i fremover.. Altså er det en dressurhest, så en dressursadel og spring så en springsadel..

  • #7   30. apr 2014 jeg har brugt en billigere ville ikke bruge min kieffer dressur hvis der skete noget smiley det kom senere når den var klar

  • #9   30. apr 2014 En wintec f.eks. ville måske være okay, da den har luftpuder og udskifteligt kopjern? smiley

  • #10   30. apr 2014 jeg brugte min wintec da jeg skulle tilride min hyp, jeg skiftede bare kopjern så den passede til hesten smiley

  • #11   30. apr 2014
    Bare sadelen passer er en Wintec fin - men det er jo ikke sikkert at fordi man skifter kopjern så passer sadelen.

    Har ikke til tilridningshest, men havde jeg havde jeg stadig valgt bomløs. Min egen har jeg også valgt sådan en til fordi hun ændre sig meget.


  • #12   30. apr 2014 Jeg bruger den sadel, som den kommer til at bruge fremover - min Passier Optimum, som jeg har fået tilpasset af sadelmageren, så bliver den tjekket og tilpasset løbende, som min hest ændrer sig og får opbygget muskler.

Kommentér på:
Sadel til tilridning

Annonce