{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

sadel til tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen ....

Jeg skal lige høre jer ad jeg har en 4 års oldenborgerblanding lidt bred bygget som skal tilrides, jeg vil gerne have en billig wintec saddel da det bare er til tilridningen...

Nogen der kan anbefalede nogle af dem, skal det være en kompi eller dressur, hun skal bruges til dressur ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sadel til tilridning
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   7. jul 2014 Bare tilridning?
    En sadel til tilridning er nøjagtig lige så vigtig som en sadel der bruges hver dag...


  • #2   7. jul 2014 Måske ikke lige de første par gange, hvor det bare hedder sadeltilvænning, men ellers ja.

    Jeg bruger en gammel lortesadel indtil jeg synes at hesten er klar til at jeg sætter mig op. Så bruger jeg min almindelige sadel (en dyr satan), og håber på at mit grundarbejde var godt nok. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   7. jul 2014 Søster: nu mener jeg så heller ikke at sadel tilvænning hører under tilridning smiley tilridning er for mig først når der kommer rytter på dyret

  • #4   8. jul 2014 Altså.. Når jeg skal tilride min, regner jeg med jeg gør det i en lammefætter.. Da jeg ikke vil smide penge efter hende, da de jo vokser ud af dem ret hurtigt. Og når jeg ikke regner med hun vokser så meget mere i bredden, så kan jeg købe en ordenlig saddel. Hun er også meget rolig, så er ikke så bange for at ride kun i lamme, så.. smiley men Astrid, hvis man vil undgå at hesten har ondt i ryggen, fordi den vokser ud af sadlen, så skal du købe en ny sadel virkelig tit, under tilridningem, da de danner så
    Mamge muskler jo længere du kommer. Så vil jeg hellere bruge en som kam tilpasse sig hende undervejs.


  • #5   8. jul 2014 hvis det kun er til sadel tilvænning hvad så med en ganske alm pony pude? det har jeg altid brugt så hesten lærte at noget kom på og en gjord blev spændt. wintec kan være rigtig gode men vil anbefale dig at få fat i en sadelmager for ikke alle heste kan gå med wintec.

  • #6   11. jan 2015 En let stofsadel, har jeg brugt til mine unghest, og min morfar bruger dem også som tilridningsadler til hans egne smiley

Kommentér på:
sadel til tilridning

Annonce