{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.411 visninger | Oprettet:

Hvornår bruger I ridehandsker? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder.

Rider I med handsker?
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør?
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv.
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret?
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker?

Personligt kan jeg bedst lide at ride uden - synes, jeg får en bedre føling med hesten. Men afhænger meget af vind, vejr, humør, hest, tøjle osv.
Derudover finder jeg det også upraktisk at gå rundt med dem i stalden og ved håndtering af heste.

Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bruger I ridehandsker?
  • #1   8. mar 2013 Det kommer an på vejret. Er det koldt så på med handskerne. Ellers har jeg ingen grund til at gå/ride med dem smiley

    Den eneste ting der er sket hvor de kunne være nødvendige var engang da min tidl part rendte fra mig så jeg fik en vabel på fingeren. Ellers ikke smiley


  • #2   8. mar 2013 Jeg rider altid med handsker,da jeg let for vabler.

  • #3   8. mar 2013 Rider I med handsker? Aldrig
    Hvad er grunden til det/Hvad er ikke grunden til det? Samme som dig, bedre føling med hesten. Og tøjlen. Føler mig næsten handicappet med handsker på, synes ikke hænderne og fingrene har samme førlighed og følelse.
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Det kunne da være meget praktisk om vinteren når det er koldt, men går heller ikke med vanter til hverdag, så jeg er vant til det smiley


  • #4   8. mar 2013 Jeg tager mine handsker på inden jeg tager ud til Carlos og lægger dem oftest først fra mig igen når jeg kommer hjem. Jeg tror egentlig bare det er en vanesag for mig, og så har jeg haft en træls overgang med vabler på ringefingeren fordi jeg red uden handsker smiley

  • #5   8. mar 2013
    Jeg bruger handsker når det er koldt. Når det er mest koldt så er det ikke ridehandsker, men skihandsker dvs. nogle vældigt tykke nogle.

    Og ja, bruger dem også generelt i stalden hvis det er koldt. Så er det nemlig ikke skide behageligt at muge ud med en kold grev eller pille koldt wrap fra hinanden, ligesom noget hø stikker ret meget og derfor er handsker også gode der.

    Kan ikke forstå at man kan holde ud af havde dem på i godt vejr :o)


  • #6   8. mar 2013 Rider I med handsker? Ja
    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør?
    Jeg har seriøst jorden følsommeste hud tror jeg. Du kan ae' den rød og øm.. Så jeg reagere på at hesten en enkelt gang rystere med hovedet og hiver i tøjlen og sådan hvis ikke jeg har handsker på. Derudover har jeg oplevet at longere en kåd hest der løb af helvede til uden handsker. Scheisse mine hænder bagefter..

    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv.
    Ja, ved fodring,når jeg ordner hø og bokse og sådan når det er koldt.

    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret?
    ja.
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker?
    Som nævnt ovenfor, longering med overkåd hest.. Jeg har også haft nogle gåture med samme overkåde pony hvor ridehandsker nok havde været smart i det, de giver et mere sikkert greb synes jeg.


  • #7   8. mar 2013 jeg bruger helst aldrig handsker jeg føler mig handicappet når ikke mine hænder er frie......

  • #8   8. mar 2013 Fordi jeg får vabler så let som inden ting på mine hænder, også selv om jeg ikke rider.

    Men tit smider jeg dem om sommeren.

    Men ja om vinteren kan jeg godt bruge hansker selvom jeg ikke rider, altså i stalden, det er ridehandsker dog ikke dem jeg rider med smiley

    Indtil jeg for omkring et år siden der kunne jeg simpelthen ikke finde et par der sad ordentligt, så ville jeg hellere have vabler, men så fandt jeg et par til 169 kr. tror jeg ikke voldsomt dyre og de er ikke så tykke og sidder til på mine hænder, det skal lige siges jeg har små hænder, så dem købte jeg, og skal nok have købt nogle flere for at have et lager hvis de en dag skulle udgå smiley


  • #9   8. mar 2013 For mig har det noget med tempretur at gøre xD.
    Er det koldt bruger jeg handsker, er det ikke lader jeg være :b


  • #11   8. mar 2013 Jeg rider (næsten) altid med handsker! Har dem kun på når jeg rider, og to minutter før når jeg trækker ind self:);) men ikke npr jeg strigler osv.:)
    Rider mest med handsker fordi at Mickey tager hovedet ned mellem benene og bukker, så skal jeg jo forsøge at få hans hoved op igen;) og jeg for ekstremt ondt i mine hænder hvis jeg skal gøre det uden, så vil jeg sQ hellere ryge af! Hihi:);)


  • #12   8. mar 2013 Før i tiden havde jeg handsker på altid når jeg red, også om sommeren - selvom der var 30 grader. Handsker kunne jeg ikke ride uden.

    Mine handsker blev virkelig slidte, og en dag kunne de simpelthen ikke mere, og jeg fik ikke rigtig købt et par nye, så jeg stoppede med at bruge handsker. Siden da har jeg kun brugt handsker når der er koldt. smiley


  • #14   8. mar 2013 Rider I med handsker? Når det er koldt eller hvis jeg har fået vabler.

    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Jeg gør ikke fordi jeg bedre kan føle hvad jeg gør. Men ellers gør jeg når det er koldt.

    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Om vinteren ja.

    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Ja der er de væk.

    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja altså når det bare er pisse koldt smiley


  • #15   8. mar 2013 Kan ikke ride uden.

  • #17   8. mar 2013 Rider I med handsker? Ja, kan ikke ride uden smiley
    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Fordi at jeg har svært ved at holde fast i mine tøjler og så får jeg vabler og kolde hænder hvis jeg rider uden smiley
    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Ja! smiley
    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Nej, handsker på året rundt! smiley
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, hvis jeg trækker rundt med en hest og den så bliver bare og flår træktovet ud af hænderne på mig, så får jeg ikke brandmærker (Fik jeg på et tidspunkt lige 2 dage inden mit første stævne -.-) smiley


  • #18   9. mar 2013 Jeg rider med handsker, da jeg let får vabler.

  • #19   9. mar 2013
    Rider I med handsker? Ja altid! Elsker handsker! Jeg synes det er så dejligt - selv om sommeren når det er varmt elsker jeg handsker!
    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Jeg har et bedre greb om tøjlen og den glider ikke så let ud gennem fingrene.. Hvis hesten trækker i tøjlerne, så kommer der ikke på samme måde et ritzh...
    Jeg har også meget sarte hænder der sprækker så let som ingenting!
    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. JAAAAAA! Ellers fryser jeg om vinteren, men om sommeren mest kun når jeg rider..
    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? ikke under ridning, men i staldarbejdet ja!
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, min veninde var i skoven på en lille pony der dele tiden spurtede fremaf, så hun blev desværre nødt til at holde meget i den... Det medførte valber på fingrene, og da de gik i stykker kom noget af lædret i kontakt med såret og medførte blodforgiftning! (PAS MEGET PÅ MED BLODFORGIFTNING)


  • #20   9. mar 2013 Rider I med handsker? Ja året rundt smiley
    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Fordi jeg let får vabler, og så føler jeg at jeg har bedre fat på tøjlen
    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Det kommer an på om det er varmt eller koldt.. hvis det er varmt så har jeg ikke men hvis det er koldt så har jeg! Ellers bliver mine fingre stivfrosne.
    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Naarh.. altså hvis det bliver alt for varmt at have handskerne på så tager jeg dem af men er ikke så meget for det pga. vabler.
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, jeg får let vabler smiley


  • #21   9. mar 2013 rider aldrig med handsker
    fordi jeg føjer ikke jeg kan bøje mine hænder rigtigt


  • #22   9. mar 2013 Altid! Vinter OG sommer! Er tandlægestuderende og hård hud er en skidt-samler af dimensioner, så det er en nono på klinikken. Desuden er jeg fabelagtig til at danne vabler på ringefingeren, af typen der løber på hele indersiden smiley Bruger tykkere handsker når det er koldt da mine fingre ellers bliver istappe og jeg da først mister al føling med hesten.

  • #24   9. mar 2013 Jeg bruger vinterhandsker om vinteren og sommerhandsker om sommeren og vil ikke være glad for at ride uden fordi jeg har fået revet noget hud af mine fingre fordi jeg igen hadske havde på og fordi hesten dykker ned med hovedet når man rider den (rideskole hest)

  • #26   9. mar 2013 Jeg træner ALTID med hansker på! Om det så er ridning, line træning eller longering, så er de der altid (med mindre jeg glemmer dem og ikke gider gå ind efter dem, dovenskaben længe leve xD).
    Grunden til at jeg gør det, er ganske enkelt at for at beskytte mine hænder/fingere, da jeg har meget følsomme hænder og ingen læderhud på mine fingerspidser, så der skal ikke meget til før det ligner at de har været med i en krig. xD

    Det eneste tidspunkt jeg ikke bruger hansker er når jeg træner tricks eller bare laver ridebane hygge og når jeg går tur med hesten. smiley


  • #27   9. mar 2013 Kulde er eneste grund til at jeg bruger handsker..


    Jeg har i øvrigt prøvet en enkelt gang jeg ville ønske jeg havde handsker på.. Hestene stod på sommergræs, meget stor fold. En af de andres ponyer var rendt igennem hegnet ned til eng-stykket nedenfor. Jeg var nede og hente ham i hendes reb - det var sådan et nylonreb. Han rev sig så løs og tordnede ned på stykket igen.. AV mine hænder - nylon reb fremfor de mere typiske = huden var flået af i stor stil og masser af varme vabler..


  • #28   9. mar 2013 Jeg får virkelig nemt vabler, så det er bedst jeg rider med handsker, selvom jeg ikke altid gør det, jeg glemmer at tage dem på smiley

    Min hest har haft en dårlig vane med at stikke af i longen, og meget sjældendt kommer der et lille tilbagefald, så jeg longerer også helst med handsker, så jeg ikke får brandsår smiley


  • #30   9. mar 2013 Jeg bruger altid handsker, da jeg slet ikke kan røre ved en tøjle uden at få vabler og store sår smiley og bruger handsker til både ridning, men også hvis jeg trækker tur eller longere smiley
    Efter en oplevelse hvor en kæmpehest trak af med mig og jeg ikke havde handsker med, så jeg havde store brændsår, siden der har jeg altid haft handsker på hvis jeg ikke stoler på hesten, når jeg skal trække ned den smiley


  • #31   9. mar 2013 Jeg bruger næsten altid handsker fordi at tøjlen glider ud af mine hænder og fordi at mine negle knækker meget let også beskytter handskerne lidt. Jeg bruger kun handsker i stalden om vinteren fordi det er koldt.

  • #32   9. mar 2013 jeg ville gerne bruge ridehandsker fordi mine fingre er sindsyg sarte, meen jeg kan ikke finde ud af at ride med handsker - tøjlerne glider ud af mine fingere og det hele bliver i min verden noget bøvl -.-

  • #33   9. mar 2013 Rider I med handsker?
    - Rider altid med handsker ja.

    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør?
    - Rider med handsker fordi jeg ikke kan lide at holde om tøjlen uden handsker.

    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv.
    - Udover træning nej, eller jo hvis jeg trækker tur og det er koldt gør jeg men ikke ellers..

    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret?
    - Under ridning nej

    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker?
    - Har dem altid på under ridning så nej..
    Men har prøvet med en hest jeg træk med som stak af og jeg brændte min hånd på torvet, der savnede jeg dem virkelig..


  • #34   9. mar 2013 Jeg red uden handsker 2 gange for en uge siden, og jeg gær det ALDRIG igen ! Fik brændsår og åbne vabler på 5 af mine fingre, og kunne næsten ikke bruge mine hænder, da der gik betændelse i, hvilket gjorde pænt ondt! Så fra nu af rider jeg altid med handsker ja smiley

  • #35   9. mar 2013 Ville gerne kunne ride uden handsker men får de onde vabler bare jeg tænker på T ride uden ha dsker.

    Jeg bruger tit handsker i staldarbejdet også men det er forskelligt..


  • #36   9. mar 2013 Bruger dem aldrig - men skal til at bruge dem konstant. Skal have nogle lækre tynde nogle. Det er fordi man får grimme hænder af det - især hvis ALT forgår udendørs som på Furesødal.

  • #37   9. mar 2013 Rider I med handsker?
    -Ja smiley
    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør?
    - Lige nu er det fordi hesten simpelthen river mine hænder i stykker, hvis jeg ikke har dem på. Så er det også fordi jeg fryser på fingrene om vinteren.
    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv.
    - Nej smiley
    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret?
    - Ja, for jeg har dem kun på for at varme og skåne mine hænder, og kan bedre lide at ride uden smiley
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker?
    - Ja, på en måde. Jeg har redet på nogle heste der er rimeligt hårde i munden til tider, og tøjlerne kan godt slibe min hud af smiley


  • #38   9. mar 2013 Rider I med handsker? Når det er koldt
    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Synes bedre man kan mærke hesten og dens reaktioner uden handsker
    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Jeg bruger handsker når jeg muger ud i vinterhalvåret fordi redskaberne bliver så frygtelig kolde. Og jeg bruger handsker når jeg renser hove, bare fordi at jeg er lidt forfængelig med mine hænder og negle
    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Ja
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, røg en gang af ned i et spring fordi at hesten ikke ville med over =P Der fik jeg brændmærker på næsten alle fingre


  • #39   9. mar 2013 rider kune med handsker når det er koldt, ellers aldrig, hader det simpelthen.

  • #40   9. mar 2013 undrer mig lidt at folk for vabler, hvor meget har i fat i jeres heste? tænk på det i mærker i hånden mærker hesten i munden.

  • #41   9. mar 2013 Rider i med handsker? - rider altid med handsker lige meget vejr og vind
    Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? - mine fingre er total smadret hvis jeg ikke gør det, plus jeg syntes det er mere behageligt at ride med dem
    Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. - arbejder med heste, der gør jeg fordi de er rimelig stærke, og så for at beskytte mine fingre hvis de render.
    Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? - nej, smider dem aldrig! Til tider når jeg skridter af men det er lige meget hvordan vejret er(:
    Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? - endnu ikk men hvorfor ikk være på forkant, i stedet for at stå med en ødelagt hånd pga det??


  • #42   9. mar 2013 Rider altid med forholdsvis løs og blød tøjle, men mine fingre får altså alligevel vabler smiley tror desværre bare min hud er ret følsom og tøjlerne så nemt gnaver.

  • #43   9. mar 2013 Rider altid med handsker lige meget årstiden, får vabler af ingenting.
    Glemmer jeg handskerne eller dropper dem en dag, fortryder jeg det meget hurtigt.


  • #44   9. mar 2013 Jeg rider altid med hansker året rundt om sommeren rider jeg med meget tynde hansker og om vinteren vinterhansker. Har også altid hansker på hele året når jeg longere og træker hesten.

    Jeg bruger hansker hele tiden om vinteren har to par til til stald og striglning og et til træning og trækture.
    Grunden er at jeg ikke vil få ødelagt mine hænder med sår vis hesten hiver i tøjlen eller tovet eller den blir vildhest i longe.


  • CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.933
    #46   10. jul 2013 Det er forskelligt. Tøjlernes kvalitet har også en del at sige imo smiley

  • #48   11. jul 2013 Jeg rider altid med hansker, da jeg let får vabler. Dog har jeg dem aldrig på i stalden, da jeg synes det er upraktisk.

Kommentér på:
Hvornår bruger I ridehandsker?

Annonce