{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Hvornår bruger i massør? {{forumTopicSubject}}

Min hest har lige haft kiropraktor et par gange og er nu blevet løsne op for hans problemer. men fordi han er ved at være oppe i årene og han derfor godt kan blive hurtigere stiv, så kunne jeg godt tænke mig at holde ham lidt vedlige med en massør til at pleje hans muskler engang imellem.
Jeg har aldrig brugt massør før. alt det med muskler, sener og knogler på hesten krop er stadig ret nyt for mig. så derfor vil jeg høre hvor tit i bruger massør? Og hvilke heste bruger i massør til og hvorfor? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bruger i massør?
  • #1   1. feb 2017
    Jeg bruger det ikke. De kan ikke rette skævheder og låsninger, så derfor bruger jeg dem ikke. Bruger en KST behandler istedet for, som når rundt om hele kroppen - også muskler/vævet.

    En kiropraktor, har rigtigt nok, ikke så meget med musklerne og gøre.


  • #2   1. feb 2017 Jeg kan også varmt anbefale kst i stedet, ligesom krikken. Kst er en mildere behandlingsform end fx. Kiropraktik. Min kst siger også hun kan rette det meste som en kiropraktor og massør, det vil nok bare tage længere tid. Nu har jeg en hest, der ikke kan lide fremmede, så den milde behandling er rigtig god for hende smiley

  • #3   1. feb 2017 Nu er jeg selv hestemassør, men det bedste ville absolut være at få hesten masseret hver gang efter den har fået kiropraktor. Når kiropraktoren går ind og "retter" skelettet, er det som regel kun skelettet de retter. Og de massere sjældent musklerne omkring først. Hvis rettelsen af en led/knogle skal være holdbar og effektiv, er det vigtigt at smidiggøre og løsgøre musklerne først, ellers vil musklerne i de fleste tilfælde "hive" den rettede knogle/led tilbage i ubalance.
    Massage gavner alle heste, uanset sundhed. Heste der virker komplet sunde og raske, og godkendte af en dyrlæge, kan være piv skæve, og deres muskler kan være utrolig dårligt iltet. Og hvis musklerne ikke kan iltes ordenligt, fx. Ved mælkesyre/overbelastning vil det ikke kun være smertefuldt for hesten, uden den nødvendigvis viser smerte. Men hesten vil heller ikke kunne fungere optimalt i sin krop, uanset om den står i boks, på fold eller under rytter.

    Så ja få en massør ud, og hør hvad massøren mener:)


  • #4   1. feb 2017 Jeg tror i misforstår lidt... Jeg ved godt en kiropraktor ikke som sådan når om muskler men mere led og knoglerne. mens en massør når rundt om musklerne. det jo derfor jeg vil ha en massør ud. for at massøren kan arbejde rundt om musklerne og holde det vedlige og som måske også kan ses som en ekstra forkælelse til hesten. hvis min hest fik noget med korskrydset igen ville jeg da aldrig tilkalde massøren men min kiroprakor..

  • #5   1. feb 2017 Tak for svar Tania! smiley

  • #6   1. feb 2017 Korsleddet er også et led en hestemassør må mobilisere, og er også uddannet i det. Men jo jeg forstår dig godt.
    Men jeg ville nok bare få en massør ud, og høre ham/hende om hvor ofte der er brug for:)
    Det er meget forskelligt hvor ofte heste har brug for massage:)


  • #7   1. feb 2017
    Tania F - det kommer an på hvor man tager uddannelsen, den ene uddannelse kan kun med muskler og intet med at rette noget, den anden som du nok har, kan rette nogle ting :o)

    Mason Fall - Jeg er med på hvad du mener, jeg bruger bare en samlet pakke istedet for at få to forskellige ud ;o)


  • #8   1. feb 2017 Okay tusind tak! smiley Jeg har nemlig kendt en massør i rigtig mange år og jeg ved bare han mestre sit arbejde så jeg vil derfor snakke med ham smiley er måske lidt skeptisk med nye mennesker omkring min hest så det nok også derfor jeg hellere vil have min velkendte massør ud istedet for en kst'er smiley

  • #9   1. feb 2017 Krikken - det kan self. Være rigtigt. Jeg har fx valgt den hos center for dyreterapi, da de havde det bredeste indhold:)

  • #10   1. feb 2017 Min behandler er både fysioterapeut og Osteopat. Så når hun har udøvet en behandling så får han også massage med laser. smiley Ellers så bliver han jo masseret med gummugnubberen en gang imellem.. smiley

    Mvh TT


  • #11   2. feb 2017 Min får det, hvis han har arbejdet hårdt en periode og trænger til at blive forkælet smiley Eller hvis jeg vil være sikker på, han ikke synes, sadlen er ubehagelig / ikke ligger godt, (bliver også tjekket m. sadelmager, men rart at følge lidt ekstra med i ryggen på de unge musser).

    Ellers tror jeg, det er godt at gøre en gang imellem, for så kan man nå at opdage evt. skævheder / spændtheder inden, det bliver til en rigtig skade... altså inden det er nødvendigt med fys el. kiropraktor smiley Og en god måde at holde øje med musklerne på, - og ridningen! smiley


  • #13   3. feb 2017 Maja B kst er en kranio sekral terapeut:) en udvidet hestemassør som arbejder i de kranio sekrale nervebaner:) lidt svært at forklare

  • #15   3. feb 2017 Når jeg mistænker at der er noget galt. Min pony har (gudskelov) en meget lav smertetærskel, så han er rigtig sød til at kyle sin rytter af hvis han er øm.

    Forrige gang hun var ude var det fordi jeg havde reddet og han konsekvent slog med halen når jeg satte mig ned første gang i letridning på den dårlige volte.

    Sidst havde han leget sig til en masse flotte huller og virkede rigtig tvær dagene efter, så der fik han også massage. Der var dog ikke det store at komme efter smiley


Kommentér på:
Hvornår bruger i massør?

Annonce