{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.861 visninger | Oprettet:

Engelsk eksamen - titanic {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg har valgt at have om Titanic som mit afgangs emne til eksamen.
Jeg har set filmen den med Leonardo Dicaprio utallige gange, og jeg elsker den hver eneste gang, jeg kan være med og sige replikkerne.

Men problemet er bare om hvad man evt kunne stille op af spørgsmål i synopsissen. Fordi synes det er lidt svært

Kh Laura


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Engelsk eksamen - titanic
  • #2   14. mar 2013 Nej... har kun set den ene..

  • #5   14. mar 2013 Vi havde om det i et AT forløb, hvor vi undersøgte grundene til, hvorfor det sank så hurtigt som det gjorde. Det gjorde vi blandt andet med et forsøg med mælkekartoner, haha. Det har noget at gøre med, hvor mange vandfyldte lastrum det kunne holde sig flydende med (jeg vil jo ikke afsløre det hele for dig smiley ).
    Desuden havde vi en masse om klasseopdelingen af passagererne på skibet, og hvilken betydning det senere fik ved manglen på redningsbåde smiley
    - Du skulle også gerne kunne finde nogle lister over, hvor mange kvinder, mænd og børn der døde/overlevede i alle tre klasser smiley


  • #6   14. mar 2013 Du kunne tage nogle af de etiske emner op. F. eks. kan du tale om hvem der var efterladt, og at nogle havde mere 'ret' til en båd end andre, og selve problemet med ikke at have nok redningsbåde, fordi at skibet jo var usynkeligt.
    Det handler jo helt om hvilken vinkel du vælger, men du kan tale om hele den propaganda skibet havde før end det sank, hvordan det har haft inflydelse på fremtiden, rige vs. fattige, hele drømmen om at komme til Amerika - tal om motivet bag det, og hvorfor det var så kendt, også før end det sank. Der er en masse om den amerikanske drøm og om hvordan folk prøver at undslippe til den nye verden - det var jo ikke alle der havde det som Rose.
    Hvis du vælger at gå direkte ud fra filmen, kan du også tage op hvorfor den ender som den gør, hvorfor vælger Rose at kaste noget så værdifuldt i havet? HVilken betydning har den i sig selv?
    Har du set DR's serie om byggeriet? Hvis ikke, kan det virkelig anbefales og der er en masse om det tekniske og alle de konflikter der opstod.


  • #9   14. mar 2013 De havde 12.000 ton skinke ombord da det sank smiley

Kommentér på:
Engelsk eksamen - titanic

Annonce