{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Overvejer I aldrig at stoppe? {{forumTopicSubject}}

Overvejer I aldrig at stoppe ridningen? Finde en anden interesse, eller måske bare få noget mere tid til så meget andet? Jeg gør engang imellem, og har da også haft mindre pauser, dog aldrig mere end et halvt årstid, og det var før jeg selv fik heste.

Hvad med jer? Overvejer I det engang imellem? Har I haft pause, og er kommet tilbage til sporten? Eller blevet væk? Eller har I slet ikke tænkt i de baner?

Ren nysgerrighed. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer I aldrig at stoppe?
  • #1   3. apr 2013 Nææh, har faktisk aldrig overvejet at stoppe smiley

  • #2   3. apr 2013 Nej smiley
    heste og ridning er alt for mig! smiley


  • #4   3. apr 2013 Jo, men mine heste kan jeg ikke leve uden. Ridningen tror jeg sagtens jeg ville kunne, men ikke mine drenge smiley

  • #6   3. apr 2013 Har overvejer det nogle gange, har også haft holdt en pause på et år, efter et slemt styrt. Men jeg ville nok alligevel savne det hvis jeg stoppede, og skal lige til at købe min første hest(har lånt indtil nu) Så lige nu overvejer jeg det ikke smiley

  • #7   3. apr 2013 Jeg har overvejet det et par gange, men er altid kommet frem til at det er hesten som holder mig normal i hovedet...
    Har haft et par pauser, den længste var da jeg sagde farvel til min gamle lånehest midt i mit første år på HF. Men efter de 6 måneder, fandt jeg igen en part fordi jeg ikke kunne holde det ud. Det holdt dog ikke, så gik jeg lige 2 måneder og ledte, og så fandt jeg min nuværende part. Desværre flytter den helt til Esbjerg nu, så NU tror jeg det er slut.

    Det er dog kun en pause jeg holder, men den vil vare lidt, da jeg er blevet enig med mig selv om at jeg ikke vil kunne få det til at hænge sammen, hvis jeg samtidig læser HF (droppede ud efter første år), så efter min uddannelse - SÅ skal jeg igang igen.
    Håber jeg kan holde det ud i hovedet, haha smiley


  • #8   3. apr 2013 Jeg har redet i en del år. Men har holdt en pause på 5 år en på to år og en på knapt et år. Kan dog ikke leve uden hestene og savner dem helt vild når jeg ikke omgås heste. De gange jeg har været har været pga efterskole og så for dårlig økonomi

  • #11   3. apr 2013 Ikke rigtigt, vi har 3 heste, de skal jo passes og så er de jo bare så dejlige. Syntes nogle gange det kan være en lille smule irriterende at det tager så meget af ens tid at have hest, men det er jo os der har valgt dem og ikke omvendt smiley

  • #12   3. apr 2013 Nej... men det er nu dejligt at være på ferie og lige få en pause fra det hele, men så efter den pause så er det heste, heste, og atter heste igen:D

  • #13   3. apr 2013 Jeg har overvejet det, men nej, heste og ridning betyder simpelthen for meget for mig smiley

  • #15   3. apr 2013 Jo.. Nu skal jeg på gymnasiet næste år, og nu er jeg den type rytter, hvis familie på ingen måde kender eller interessere sig for heste og ridning. Derfor skal jeg stå med det hele selv og selv klare og finde ud af tingene. De forstår godt det er vigtigt for mig, og de giver da også pengetilskud hvis jeg har brug for det.

    Men nu skal jeg på gym næste år, og jeg ved ærlig talt ikke om jeg har penge og tid til at have hest. - jeg elsker det, men det ville nok ikke kunne løbe rundt. ):


  • #16   3. apr 2013 jo for 1½ siden da jeg blev for stor til den shetlænder jeg havde part på, så kom der den lækreste lille whels (staves) vallak som jeg hurtigt forelskede mig i og som jeg fik halvpart på og nu har jeg så en låne pony, men jeg havde rigtig svært ved at acceptere ikke og kunne ride på ham igen. Han har stadig en kæmpe plads i mit hjerte og det lykkedes mig først at acceptere det da jeg sagde til mig selv at jeg aldrig ville blive for stor til at elske ham smiley og det er sådan at jeg stadig elsker ham over alt på jorden (lige så meget som min låne pony og ham jeg har tilredet) og ridelæren ved godt at hvis de nogen sinde skulle få brug for at sælge ham så vil jeg ikke kunne bære hvis han blev solgt til en anden end mig smiley hun har endda sagt at jeg vil være den første de kontakter hvis de skulle komme i den situation smiley har også overvejet at droppe og ride men så have en shetter i stedet smiley

    ja undskyld det blev så langt smiley


  • #17   3. apr 2013 Nope:) Jeg har det bedst med at se mine heste hver dag:) Om jeg rider dem er lige meget;) Men nu rider jeg også som jeg vil og får "kun" undervisning hver anden uge, så jeg rider hvad jeg har lyst til, og hvad hesten har lyst til, og jeg tror det er derfor jeg bliver ved, fordi jeg synes det er sjovt;)

  • #18   3. apr 2013 jo jeg valgte og sælge min hest fordi jeg havde to børn på 13 mdr og 2 uger men blot 3 uger senere savner jeg det for meget og blev trist så gik ud og købte en ny og jeg må bare indrømme at så længe der penge til det vil jeg altid ha hest uanset om der er tid til ridning eller ej

  • #20   3. apr 2013 Ikke rigtigt....
    Men jeg bor også på en rideskole, så hestene har jo en enormt stor plads i mit liv om jeg vil det eller ej...
    Jeg har dog perioder på nogle uger af gangen hvor jeg ikke rigtigt kan finde motivationen - det har specielt været slemt det sidste halve år... Men nu går jeg også i 3.g og har fået ny hest og sådan en helt masse ting.

    Men sådan faktisk overvejet det - nej. Jeg kommer altid til konklusionen at ridning er det jeg føler mig bedst til i min hverdag og det ville ikke være en fornøjelse at droppe det smiley


  • #21   3. apr 2013 Jeg nåede et punkt hvor det blev mere et arbejde og forpligtelser end lyst.. Og da tiden også manglede, så valgte jeg at holde en naturlig pause.. Men efter nogle år kunne jeg bare mærke at jeg virkelig manglede det.. Og der var der heldigvis stadig åbne døre i den gamle avlsstald, så jeg kunne uden problemer genoptage det.. Jeg lever nu i kbh, og stalden er i jylland, men sørger for at komme hjem mindst en gang om måneden, - og det er virkelig blevet mit frirum igen, hvor jeg lader op og bruger alle mine ferier..

  • #22   3. apr 2013 Jeg stoppede engang, da jeg blev bange. Næsten et helt år. Nu har jeg min egen, og jeg overvejer det aldrig. Bare at tænke på det, føles mærkeligt.

  • #23   3. apr 2013 Der var 1 uge jeg vervejde det men droppede det igen!! smiley Jeg kunne fanmde ikke leve uden Skade!! smiley

  • #24   3. apr 2013 Ork jo! Jeg havde en længere periode hvor jeg følte at alt var noget pis og hver gang jeg troede at nu havde jeg fundet et dejligt sted at ride, så viste det sig at være værre end stedet før. Så der overvejede jeg at kaste håndklædet i ringen fordi jeg ikke kunne holde til det, velvidende at jeg ville savne hestene helt vildt.. Men SÅ mødte jeg min fantastiske veninde og jeg har ingen intentioner om at stoppe (:

  • #26   3. apr 2013 Jeg har overvejet det mange gange, fordi det er simpelthen svært at finde en hest jeg kan ride på nu her og jeg er blevet afvist to gange for to forskellige hest jeg måske ville haft part på smiley Men jeg kan ikke undvære heste overhovedet, de gør mig glad og jeg føler mig meget tilpas i blandt heste altid ... smiley Og jeg har kun holdt et 1/2 års pause, fordi jeg ville prøve at se om Karate var noget for mig men ellers har jeg aldrig holdt pause med heste/ridning! smiley Og jeg rider stadig og det tror jeg at jeg altid vil smiley

  • #27   3. apr 2013 Nej(:

  • #28   3. apr 2013 Når mit temprament overvinder mig, kan jeg godt blive træt af det, men jeg overvejer ALDRIG at stoppe - hestene er alt for mig - især fordi at han ALTID gør mig i godt humør ! smiley

  • #30   3. apr 2013 jo, hver evig eneste dag.

    Elsker hestene, og elsker at når jeg står op, så kan jeg gå lige ud i stalden, hvor de vrinsker når jeg åbner døren, men glæden er bare ikke den samme mere.

    solgte min hoppe som 7 års, efter at have haft hende i 5 år og selv uddannet hende til det hun kunne, ( gik LA i både spring og dressur) men kunne ikke rigtig komme videre, så vi blev enig om at finde det perfekte hjem til hende og købe en ny, og 5 år efter er jeg gået fra at ride mange heste om dagen, og træne mig elskede hoppe dagligt, til stortset aldrig at ride. red ikke hele sidste år, og i år rider jeg kun fordi jeg skulle ride nogen stykker op til salg for en veninde, og når de rejser hjem igen ca 1 maj, tja, så stopper ridningen igen for mit vedkommende, for kan ikke finde en der kan tage hendes plads, eller som jeg bare føler mig 100% tilpas på.

    Har prøvet et hav af hende, men enten så de sindssyg hårde i munden, stive som et bræt, kan eller det sælger skriver, og ja, de er bare ikke en let ridelig hest, som kan både lidt dressur og spring.

    Skal først have kiropraktor, selvom ejer mener den er helt fin, bliver hevet ind på tøjlen, har ingen balance, løber med rytteren under spring, osv osv.

    så overvejer virkelig kraftigt at de 2 gamle vi har gående, de skal bare blive og gå at hygge sig til de ikke kan mere, og så evt finde et godt hjem til vores unghest, men ja, ved det ikke.


  • #31   3. apr 2013 Jo, da min pony Susie blev aflivet da hun betyd rigtig meget for mig( gør hun stadig.)
    Hun var en gave til mig fra mine bedsteforældre da de skulle flytte til byen.
    Men fandt mig en nu shetlænder som betyder meget for mig også. så har ejg jo selvfølig også fået mig en skøn hoppe som betyder meget også .


  • #32   3. apr 2013 jeg stoppede et år hvor jeg tog ud at rejse men damn, abstinenserne var store. nu er jeg heldigvis fuldtidsrytter igen. jeg gav min elskede frederiksborger gennem 5 år væk, og det kan jeg godt fortryde i dag, men han har det sgu godt, han står samme sted som han altid gjorde og hende der har ham nu beholder ham til han dør. det jeg har lært af ham er ALDRIG at købe en hest der er blevet redet så den har signalforvirring. sikke et arbejde det kræver at rette op på det! jeg er ved at tilride en unghingst nu, og bliver gang på gang overrasket over hvor meget lettere det er at indlære tingene korrekt på en unghest end det er at korrigere en signalforvirret redressurhest. hmm lidt ot måske smiley

  • #33   3. apr 2013 For 5 år siden var jeg ude for en ulykke, hvor jeg blev sparket i ryggen af en hest. jeg har altid været hestepige, men den ulykke lå så dybt i mig at jeg ikke turde mere.. Hvis den havde ramt 2 cm længere til venstre, end hvad den gjorde, havde jeg siddet i kørestol resten af mit liv. Jeg gik i et par år, og indså at jeg simpelthen ikke kunne undvære det, selvom jeg forsøgte i et par år og fandt andre interesser. Jeg kunne simpelthen ikke undvære hesteverdenen, og søgte part herinde på hestegalleri, for netop at kunne komme igang igen. Nu har jeg så købt den hest jeg fik part på, og jeg stoler på ham mere end nogen anden. Han har lært så godt fra sig, og givet mig tillid og selvtilliden 100%tilbage! smiley
    ALDRIG om jeg skal fra hesteverdenen igen!! smiley


  • #35   3. apr 2013 kan følge dig fuldstændig Black. det er vildt så skamredede heste er i dag. og de heste som DYGTIGE ryttere har uddannet til en lækker, letgående ridehest, ja, dem beholder de jo så smiley jeg tror aldrig jeg kommer til at købe andet end ungheste fremover, numindre jeg virkelig kan stå ved sådan som de er blevet trænet.

  • #36   3. apr 2013 ALDRIG hestene er alt!
    Jeg elsker og ride, hvis jeg er ked af det kan ridningen altid gøre mig glad smiley


  • #37   3. apr 2013 Jeg har aldrig haft pause, of har redet i... Hele mit liv. Jeg var med i stalden da jeg var 2 år og strigle en sød lille pony. Jeg kunne ikke drømme om at stoppe. Heste er mit liv, og jeg ser det som en livsstil:)

  • #41   3. apr 2013 Har holdt en lang pause på 8 mdr. Efter et grimt fald, følte mig rigtig bange da jeg så begyndtevigen, nu står jeg med min egen hyp, og vil ikke undvære ham for noget.

  • #43   3. apr 2013 Jeg stoppede et lille års tid, da jeg var 7-8 år, fordi jeg ikke gad mere. Dengang gik jeg som elevrytter. Da jeg startede igen gik der 6 måneder og så fik jeg min egen part, som nok var grunden til, at jeg blev ved. Har aldrig været tiltrukket af det der ponyridning vi red på elevhold. Da min part så døde, gik det hele lidt op og ned for mig med skiftende heste og ponyer, inden jeg fik min egen. Den startede så med at smide mig af konstant, og der var jeg klar til at smide det hele på jorden og droppe ridningen. Men min mor tvang mig ligesom til at blive ved og kæmpe, for havde jo stadig mine drømme, de var bare helt dækket af nederlag og dårlige tider. Men da vi endelig kom ovenpå kørte det egentlig bare på skinner. Så blev min pony aflivet og jeg var igen klar til at opgive ridningen, for kunne slet ikke se nogen fremtid med heste uden min prins. Men havde så lidt forpligtelser i forhold til min mor, for vi stod med en masse ungheste, og hvis jeg ikke gad mere, skulle de jo sælges. Og på den måde kom jeg så ovenpå endnu en gang, og nu kan jeg slet ikke undvære det. Er blevet klar over alle de ofre man må tage - både i forhold til hesteverdenen, men helt klart også i forhold til skole, venner, kærester, arbejde osv. Har så mange gange overvejet, om alle opturene med hestene kan opveje de nedture, jeg har haft, men er her stadig, og har virkelig svært ved at se en fremtid for mig, uden en hest ved min side smiley

  • #44   3. apr 2013 Har aldrig overvejet det.. smiley

  • #45   3. apr 2013 Hvis man synes at det bliver surt en periode, så synes jeg at man skal tage en pause fra det.. Hestene er jo helt fantastiske, så man skal også være i stand til at sætte pris på det.. Så hvis man er kørt død, så er det jo lidt spild af tid.. Og de fleste vil genfinde lysten igen efter en periode... Når jeg hører om sager om heste-mishandling, så tænker jeg oftest at folk må være kørt død i det, og så skulle de have taget konsekvensen og have solgt eller lånt hestene ud til lysten kom tilbage, - fremfor at have holdt stædigt fast uden at have haft lysten/energien til at gøre det ordentligt..
    Selvfølgelig bliver det ikke altid så slemt, men som udgangspunkt mener jeg at man altid skal følge sine følelser/instinkter om sådan noget.. Man skal nok finde tilbage til det igen, hvis man har brug for det, - og hvis ikke, så er det jo fordi man har brug for andre ting i livet.. Man skal fylde livet med alt det, som gør én glad og er godt for én, - og det kan godt skifte lidt..
    Det er ihvertfald min idealistiske tilgang til det..


  • #46   3. apr 2013 NEEJ!! Heste betyder alt for mig smiley Jeg vil aldrig stoppe ridningen, eller bare det at være sammen med heste/ponyer.. Jeg har lige været ude og rejse og er du sindsyg hvor jeg savnede hypperne og ridningen! smiley

  • #47   3. apr 2013 Jo, ridningen har jeg overvejet.

    Men aldrig hestene. smiley

    Ridningen er kun når folk snager, og har travlt på mine vegne. Ex. har min fys forbudt mig at galopere i hallen indtil videre, da jeg ville ødelægge hestens store galop.

    Kan folk forstå det? Nej. smiley De tror vist, jeg er en ringe rytter. Hehe.

    Og så har folk travlt med, om ens hest er tyk eller tynd.

    Men jeg ved godt, det ikke er alle store stalde, der er sådan.


  • #48   3. apr 2013 NEVER! smiley
    - Men jeg hader virkelig at muge ud!!:-)


  • #49   3. apr 2013 Jeg tænker tit på hvordan det ville være uden hestene, altså min hverdag og om hvad jeg så ville lave smiley
    Men jeg vil ikke stoppe med at ride overhovedet smiley


  • #50   3. apr 2013 Jeg tror godt jeg ville kunne leve uden ridning, men hestene og samværet med dem, nej. Jeg elsker de fantastiske dyr smiley

  • #51   3. apr 2013 Aldrig tænkt i de baner...:-) elsker alt hestarbejte og det bare og være sammen med de søde dyr betyder alt for mig smiley
    Jeg har redet i fire år...Jeg stoppede med undervissning i en periode af 2 måneder pga jeg ikke kunne finde en god undervisser men jeg red stadig hver dag smiley


  • #53   3. apr 2013 Syntes jeg er kommet så langt i min ridning at jeg ikke gider at stoppe. smiley
    - Også det at der er stadig en del spændende ting jeg mangler at lære som jeg gerne vil lære. smiley


  • #54   3. apr 2013 Jeg har ind imellem hold pauser af forskellige grunde.. nogen gange af skader andre gange pga tabet af en part... jep..
    - Overvejer en gang imellem at stoppe. Har min egen hest og betaler stort set alt til den (også opstaldning) hvilket betyder at jeg ikke har mere en ca 70 kr til mig selv om måneden.. hvad kan man få for 70 kr...når jeg ser mine veninder få det sidste nye kan jeg da godt blive lidt træt af det og især her i vinterperioden hvor hestene bliver mere til en sur pligt end til en fornøjelse.. ihvertfald for mig.. men når jo aldrig at tænke mere over det for elsker jo min basse for højt<3


  • #55   3. apr 2013 Nej har jeg faktisk aldrig overvejet, jeg har redet i tæt på 18 år, så ville slet ikke kunne forestille mig en hverdag uden heste smiley


  • #56   3. apr 2013 Jo.. eller ikke at stoppe, men har da været i perioder, hvor hesten har haft fri mere end 2 gange på en uge.. men så kommer man alligevel afsted, også er det bare det bedste! Så jeg er ved at blive god til at sparke mig selv bagi og komme afsted smiley

  • #57   3. apr 2013 Røsle l LÆRINGSTEORI JA TAK!

    Lige præcis, de er så ødelagte og så rides på ny osv de fleste af dem, selvom ejerne mener de er ihh og åhh så velredet.


  • #58   3. apr 2013 Hos hesten er det, det eneste sted jeg kan slappe af og afstresse fra skolen og alting. Kunne være derude fra 8 morgen til 22 aften hvis jeg kunne. Elsker at bruge tid derude, se på hestene hygge sig med deres wrap på folden og nyde livet.
    Og hestens dejlige selskab. Den bedste medicin mod alt smiley Ville aldrig bytte det for noget andet i verden!!


  • #59   3. apr 2013 Tjo til tider tænker at det ville være dejlig at få mere tid til vennerne smiley
    Men alligvel tænker jeg; Hvad fanden skal jeg så lave??:-)
    Men aldrig har jeg tænkt at stoppe. Jeg ved jo godt der er ikke noget bedre end at ridetur når alting bare er noget lort. Frisk luft, rene tanker på sådan et fantastisk firebenet dyr! smiley
    Og sådan et smil de dyr giver mig- Det er direkte guld hver for mig!!<3


  • #60   3. apr 2013 Jo, især lige efter jeg fik min første datter (er nu gravid med nr. 2) for der er ikke meget overskud og tid. Og så hver gang jeg regner ud hvad det koster mig pr. måned XD men jeg tror aldrig at det bliver til noget for jeg synes at det man får ud af det er det hele værd. Nu håber jeg bare mine døtre bliver hestepiger smiley

  • #61   3. apr 2013 Mit liv er indrettet til heste!!
    Jeg har brugt mange penge og tid med heste!! Måske mere end med mine veninder. lol...
    Jeg går enormt meget op i heste og elsker at arbejde med dem - og hver gang får jeg knyttet et specielt bånd til dem..
    Det sjove er at mine forældre aldrig har kunnet lide heste, og alligevel er det den vej jeg vælger selvom jeg aldrig havde hørt om det. Jeg var ikke ret gammel da jeg så en hest for første gang og sagde "Eeeeej se der er en hest!! Må jeg også få en?" Jeg var dybt fasineret af de her dyr. Mine forældre snakkede så om at jeg kunne gå til ridning nu hvor jeg hele tiden snakkede om heste. Jeg var ikke mere end 5 år dengang. Efter nogle uger hvor jeg plagede og plagede fik jeg så et andet forslag. Som 5 årig får man jo ikke hest xD

    Jeg kunne gå til ridning!! Mine øjne lyste op da de fortalte at jeg så kunne have med heste at gøre, det ville jeg jo vildt gerne!! Jeg startede først 2 år senere fordi de mente ikke at jeg var gammel nok som 5 årig. Jeg fik en fantastisk start og har altid lige meget hvor meget ridelæreren bad mig om at rykke i hesten - taget hensyn til den.

    Jeg har altid ment at man skulle være ven med heste og jeg har altid haft et helt specielt venskab til de heste jeg red. Jeg husker tydeligt en gang hvor jeg hjalp til på rideskolen og den hest jeg plejede at ride smed rytteren af. Jeg gik forsigtigt ind på ridebanen mens folk farede forvirrede rundt for at lukke døre osv. Men jeg stod bare der.
    Det lynede og tordnede og det var jo grunden til at folk var helt paniske. Men som jeg står der vælger hesten at gå hen til mig frem for de andre der lokkede med alt muligt. Jeg var vildt stolt den dag, men jeg fik ikke noget tak - nogensinde. Det er jeg lidt træt af. Men det var en helt speciel oplevelse som gjorde at jeg blev mere interesseret i horsemanship og hvad det med følger. Jeg har altid haft mit frirum med hestene. Jeg har altid følt mig tryg og jeg har aldrig faldet af. Jeg stoler 100% på de dejlige væsner og jeg altid gjort det. Selvom mine forældre stod bange og kiggede på. Jeg viste dem bare stolt mig og min elevhest frem.

    Så stoppede jeg til ridning, af en årsag som jeg desværre ikke husker længere. Men jeg husker at jeg søgte part på en hest i mit område. Helst en kæmpe stor en som jeg kunne ride på. Det var ikke det jeg fik. Jeg gik en helt anden vej. Jeg fik tilbudt at få part på en lille islænder. Hooooooold da op jeg havde mange fordomme om dem. Jeg dømte dem på deres højde og at "de ikke kunne noget". Jeg fik mig en lærerstreg da jeg valgte at tage parten. Jeg skulle jo bare have en hest jeg kunne arbejde med, til jeg fandt en "ordenlig" en. Men nej nej nej... Tyra forelskede jeg mig i, på SÅ mange måder. Hesten var helt igennem fantastisk og åbnede så mange muligheder for mig. Jeg forelskede mig i Tyra - i islænderen. Det var hesten - det var hesten i mit liv. Et halvt år senere bliver mine store drømme knust da Tyra uventet blev solgt. Desværre :((
    Jeg var knust og ødelagt og jeg var helt nede. Hesten betød så ufatteligt meget for mig!! Og jeg nåede ikke at sige farvel da hun blev hentet på meget kort varsel. Jeg søgte lidt videre, efter et halvt års tid. Jeg var stadig nede omkring det med Tyra ´, men besluttede mig for at komme videre i mit liv. Jeg fandt Goldie igennem min profil. Goldie som var en bestemt men meget sød pony. Jeg fornemmer lidt at hun er en enmandshest. Jeg har hvertfald aldrig kunnet håndtere hende fuldstændig, men har haft god kontrol over hende. Ligesom ejeren. Jeg havde part på hende da andre ikke turde. Fik jeg afvide af min veninde.
    Senere - måske endnu et halvt år - dukkede 2 islændere op på det private opstaldningssted. ISLÆNDERE!!! Jeg var lykkelig og måtte se om jeg ikke kunne støde ind i ejeren en dag. Det gjorde min veninde og hun fik et stort chok da hun opdagede at det var min tysklærer.. Jep, min tysklærer. Hun søgte tilfældigvis en part på Lif som kunne ride hende et par gange. Det ville jeg gerne. Et nyt islænderliv begyndte og jeg var lykkelig. Lif var en hurtig og stærk lille islænder og jeg havde besluttet mig for ikke at knytte et bånd til hende som jeg havde med Tyra. Jeg har heller aldrig haft et super bånd til Goldie men jeg var heller ikke ret meget sammen med hende.
    Lif var fantastisk, og hun lærte mig at håndtere de lidt stærkere islændere, og jeg kom tættere og tættere på hende. Jeg lærte hende meget - og hun gengældte det. Hun lærte mig så meget i den vintermåned hun stod der. Jeg synes hun var fantastisk. Vi oplevede op og ned ture, men de var med til at knytte båndet mellem os. Langsomt uden jeg opdagede det fik vi et knyttet bånd. Hun begyndte at komme hen til mig når jeg kom ud på folden - som hun ikke gjorde med nogen andre - og hun blev mere og mere rolig og samarbejdsvillig. Jeg var blevet advaret om at hun skulle flyttes hjem til min tysklærers gård igen til foråret og igår blev mit mareridt vækket til live. Jeg mistede min ven. Min rigtig gode ven i så frygtelig lang tid! Vi var kommet så langt og med ét var hun væk. Jeg har stadig ikke fattet det, men har nu part på en større dressurhest som ligger højt i dressur og er bleve trænet en del i horsemanship. Hun er rigtig rigtig dejlig - men ååååh hvor jeg savner Lif... Det er frygteligt :(((
    ALT bliver taget fra mig på ét øjeblik. Man glemmer ligesom når man er sammen med dem, at det ikke varer evigt. Jeg savner hende så meget og jeg HÅBER at jeg ser hende igen snart. Det håber jeg..

    Men nu har jeg også besluttet mig for at få min egen islænder. Alt er aftalt og hun er min når jeg har pengene. Jeg glæder mig som et lille barn!!

    I fik lige min ridehistorie og i må undskylde at det blev så langt. Men det har altid ligget i blodet på mig, at jeg skulle have en hest. Jeg har altid elsket det dyr, og kunne ikke DRØMME om nogensinde at miste interessen.. De fantastiske dyr er min skæbne <333


  • #64   3. apr 2013 Et par gange... Er begyndt og spille ishockey igen, efter en lang pause, så hvis det ikke var fordi vi havde egen gård + mine forældre os er heste interesserede, så kunne det godt overvejes.
    Men ville ikke vide hvad jeg så skulle give mig til.
    Så længe ishockey, skole og hesten, passer sammen, er jeg godt tilfreds smiley


  • #65   4. apr 2013 Jo, om vinteren når jeg kommer hjem, og bruger 2 timer under varmetæppet, før jeg har varmen.
    Men når varmen er der, tænker jeg ik mere på det:)
    Har i mine 19½ år, kun haft et ½ år, fordi "min" hest blev flyttet, så mere tvang.
    Jeg fik hende så hen til mig, så alt var godt igen


  • #66   4. apr 2013 Har ikke overvejet det, men har tænkt på hvordan mit liv ville være, hvis ikke jeg red/havde heste.. Men jeg ved at jeg ikke kan holde det længere end en måned!! smiley
    Men har aldrig tænkt på at sælge nogle af vores 6 heste, selvom det er hårdt at passe, når man har dem hjemme.. smiley


  • #67   4. apr 2013 Må da sige at tanken strejfede mig da nye hest for et par måneder siden blev konstateret færdig som ridehest pga skjulte skader. Magtede ikke at skulle finde ny hest, og tænk hvis der også var noget galt med den osv. Så tænkte at det hele ville være nemmere og billigere bare at stoppe..

    Men hesten blev afleveret tilbage og jeg har alligevel været ude og kigge på en del heste, og tror at jeg har fundet den jeg skal have nu smiley


  • #68   4. apr 2013 Nix.
    Jeg tænker da nogle gange, at det ville være lettere uden lige pt., fordi jeg er studerende, og går meget op i mit studie, det sociale, er i studenterrådet osv... Så hvis nu min hest døde i morgen, ville jeg nok lige vente lidt med at anskaffe mig en ny. Men kunne aldrig drømme om selv at vælge det fra smiley Kunne måske klare en pause på en periode, men aldrig helt. Har altid været hestepige, og vil altid være det. Det er en uløselig del af mig smiley


  • #69   4. apr 2013 Jo lige da min hoppe tabte sit føl her for 14 dage siden.. Det var godt nok ikke sjovt at komme ud og se et dødt føl ligge i hendes boks.. navlestrengen var så snoet at der ikke var gennem gang.. Der var jeg ved at opgive det med heste.. For 2 dage før havde jeg fået at vide den anden hoppe var tom og 4 dage efter fundet af føllet skulle jeg have aflivet min ene hest..

    Så lige der var jeg ved at smide det hele.. Men var så heldig at kæresten var så sød at købe drømmehesten jeg har sukket efter i 2 år eller mere.. Det har hjulpet en del oven i alt det derer sket..


  • #70   5. apr 2013 Jo, når jeg synes at forventningerne bliver for høje eller vi står overfor en uoverskuelig udfordring, som f.eks. lige inden et stævne smiley
    Overvejede gentagne gange kraftigt at droppe ridningen ved min gamle pony, simpelthen fordi hver ridetur var en kamp - hvilket jeg synes er fuldstændig forkert.
    Heldigvis fik jeg mulighed for at købe min nuværende pony, og ridelysten er kommet tilbage smiley


  • #71   6. apr 2013 Efter jeg stoppede med min part i december er jeg ikke rigtig kommet igang igen. Jeg fik en dum slutning derude og der gik lang tid, før jeg overhovedet begyndte at tænke på noget andet, fordi jeg ikke var klar.
    Istedet er jeg begyndt at arbejde noget mere, så der er lidt flere penge i kassen, når jeg skal på efterskole, hvor jeg stærkt regner med at komme på ridelinjen. Så helt slut er det heller ikke.. Håber jeg da ikke..


  • #72   6. apr 2013 Jeg rider meget meget sjældent, men kan ikke undvære at være i nærheden af heste. Når jeg har måtte undvære dem af den ene el. anden grund har jeg altid efter ca. 3 mdr. fået det mega dårligt psykisk. Så heste er og bliver en del af mit liv samt minde drenges. Vi alle 4 er bare livet så meget op efter vi er flyttede på landet hvor der er heste på ejendommen og hvor vi selv kan have lidt gående og hygge os med. Men håber da at jeg kommer igang med at ride igen, nu når jeg har Mirabel.

  • #73   6. apr 2013 Jo bestemt. Jeg red som ung uafbrudt i ca. 8 år. Så fik jeg langsomt en skade, og lagde alting på hylden i ca. 4 år. Men jeg kunne ikke glemme det. Drømte om det hver gang jeg så en hest.. Fik så min egen, men hun viste sig at være så langt fra mig, temperamentsmæssigt, som overhovedet muligt. Jeg var direkte bange for hende, og brugte alle mine penge på at andre trænere skulle hjælpe hesten. Det var frygteligt, og hun fik mig ofte til at hade hesteverdenen. Så jeg fik hende solgt til nogle kompetente mennesker, og jeg selv måtte se i øjnene at det nok var det. Men så kom min træner pludselig en dag, og bad mig prøve en hoppe, som bare giver en god tur hver gang. Og jeg blev smask hamrende forelsket smiley hun er sådan en der ikke bliver dum af at stå, og det er perfekt til mig, når jeg engang i mellem har for meget i mellem ørene:-)

  • #75   6. apr 2013 jeg havde en pause på 1 år men det var mere fordi jeg havde brækket ryggen i en crosser ulykke smiley men jeg har aldrig haft tanken om at stoppe med og ride

  • #76   6. apr 2013 Jeg var nødt til at holde 3-4 års pause, fordi jeg faldt af og ødelagde min ryg :-(.. Hvilket jeg er utrolig ked af den dag i dag, da jeg mistede mine pony år...
    Heldigvis er jeg tilbage igen nu!! smiley


  • #77   6. apr 2013 Har en gang imellem tænkt over hvordan det ville være ikke at ride, men har aldrig overvejet at stoppe, og har aldrig holdt pause!
    Da min pony var halt i et par måneder savnede jeg det simpelthen sådan, og det overbeviste mig om at ridning og heste er det jeg virkelig brænder for! smiley


  • #80   6. apr 2013 Jo flere gange.. Og lige pt så har jeg den periode at jeg ikke gider min hest andet end at strigle og lige muligvis skridte en skovtur..

    Men det er bare fordi vi er inde i en dårlig periode lige nu, og jeg har bare ikke lyyyyyyyyyyyyst... Vi havde lige fået den overstået - kom ind i en HAMMER god en - så kommer hun til skade og nu er vi lige i den dårlige periode der lige skal overståes.. og det er med en masse kampe .. -.-

    Pt. er hun gratis finduslasagne - såååå hvis det skulle friste nogen??


  • #81   6. apr 2013 Jeg har overvejet det rigtig tit. Mest pga. økonomien - tænk alle de penge jeg kunne have, hvis jeg ikke havde hest. Det er jo helt vildt!
    Men jeg kan ikke nænne at sælge min hest. Jeg tror dog ikke, at jeg skal have hest igen lige foreløbig, når hun engang skal væk herfra. smiley

    Jeg har dog holdt en pause på nogle måneder. På et tidspunkt red jeg en pony for en dame, og hun mente på et tidspunkt ikke, at jeg var særlig engageret i hestene - hvilket jeg heller ikke var, fordi der var så mange pligter og så meget arbejde i at være der, og jeg syntes ikke det var sjovt at have med heste at gøre på den måde, som det foregik der. Det hele var for seriøst, og det har jeg aldrig rigtig været så meget til, når det kommer til ridning. Så hun bad mig holde en pause på et par måneder, og så melde tilbage, om jeg stadig ville fortsætte. Jeg sagde ja, og blev der et par år mere.


  • #82   6. apr 2013 Havde en laaaaaaang og ufrivillig pause i maange år. Dette var fordi jeg boede i storbyen (NO) og ikke have råd til at ride + nogle graviditeter. Men da jeg fik chansen flyttet vi ud på landet (til DK) og jeg kunne begynde med min store lidenskab igen...Og nej jeg stopper ikke før helsen er så dårlig at jeg ikke må mere. Heste er min livsstil og min lidenskab så nej jeg stopper ikke igen!

  • #83   7. apr 2013 Massere af gange, har også holdt pause(både frivillig og ufrivillig)
    Flere gange har jeg pauset pga. ''dårlig'' rideskole..
    og så har jeg tvivlet lidt siden jeg faldt af og brækkede fire knogler. Jeg blev ekstremt nervøs.


  • #84   7. apr 2013 Jeg har aldrig haft nogen som helst lyst til at holde pause, og hvis jeg stoppede brat op med at ride ville det jo også betyde at jeg skulle skille mig af med mine to heste, og da de er langt mere for mig en bare ridningen, betyder det også at jeg ikke bare sådan lige kan stoppe med at ride. Men dengang jeg var 7 år gammel og kun havde mulighed for at ride engang om ugen på et lille rideskole hold havde jeg et par pauser, blandt andet fordi hestene for det meste var uvilige og ikke specielt glade. men det ændrede sig brat da jeg fik egen heste og begyndte at modtage privat undervisning smiley


  • #85   8. apr 2013 NIX! Jeg har aldrig så meget som tænkt på det! Det betyder ALT:) Og mine prinsesser er og bliver mine!;)

  • #86   9. apr 2013 Jeg må sige den eneste geund til jeg ikke er stoppet endnu er fordi jeg elsker mine heste og nægter at sælge.

    Den dag de alle er dødestopper jeg nok eller nøjes med en eneste.


  • #87   9. apr 2013 Tror mit liv ville være dødkedeligt uden heste smiley tænker nogen gange stakkels mennesker som ikke ved hvor fantastiske heste er! smiley smiley

  • #88   9. apr 2013 Har overvejet det et par gange, men når jeg så har haft nogle ufrivillige pauser bliver savnet simpelthen for stort smiley

  • #89   9. apr 2013 Jeg får det altid som om jeg har fået en kæmpe vitamin og glædes indsprøjtning når jeg har redet så nej! smiley

    Når jeg ikke har med hestene at gøre i bare en uge bliver rigtig trist og i dårligt humør.. nu har jeg redet non stop de sidste 10 år så tror ikke på jeg nogensinde ville kunne undvære det smiley


  • #91   9. apr 2013 Livet må være kedeligt uden heste!

  • #92   15. apr 2013 enig med stine "livet må være kedeligt uden heste"
    Jeg har boet på gård sammen med heste inden jeg selv kunne gå, og har aldrig overvejet at stoppe smiley


  • #94   19. apr 2013 Jeg har jo haft dem altid så, nej.
    Jeg rider kun en gang om ugen, Desi skal nemlig ikke rides mere.

    Så ridning-kan undværes i ikke alt for lange perioder.
    Heste-kun når jeg tager på ferie, ellers ville jeg dø :). De er mit alt. Men når man sad på heste før man kunne gå, såå er det ikke så nemt at slippe^^


  • #95   19. apr 2013 Jo har et par gange. Har dog aldrig fået stoppet heldigvis for det da! Men nu har jeg ikke redet i 2 måneder pga af et brækket knæ, og så bruger man jo pludselig masse tid på venner og den slags, så det bliver såå svært at komme ind i riderytmen som jeg havde før igen! Men elsker de dyr, så det er ikke en mulighed at stoppe lige for løbig smiley

  • #96   19. apr 2013 Aldrig!
    Ikke engang da min eneste mulighed for at komme ud at ride, var på en hest jeg var bange for. Jeg skulle bare ud at ride, og jeg lærte at pakke frygt og nervøsitet langt væk, hvilket jeg er rigtig glad for idag.
    Kan slet ikke forestille mig mit liv uden heste, og er ikke et sekund i tvivl om, at jeg psykisk ville gå fuldstændig ned, hvis de blev taget fra mig, på den ene eller den anden måde.


  • #97   1. maj 2013 Engang da jeg red en umulig hest, så ja! Men i snart 9 år har jeg aldrig holdt en pause og det er jeg glad for! smiley

  • #98   1. maj 2013 Jeg gjorde det meget i de første år hvor jeg ikke havde andet end problemer med min hest, men ellers ikke - vil ikke kunne undvære hende

    men har dog tænkt på ikke at få ny hest den dag hun ikke er her mere, men ved ikke om jeg kan lade være


  • #99   1. maj 2013 jeg er halvt om halvt stoppet går ikke til det mere og har ikke med heste og gøre hver eneste uge eller måned ^^ dog kan jeg stadig godt lige snuppe en ridetur eller springtur hvis en veninde har ekstra hyp og lokker ^^

  • #100   7. maj 2013 Nej, jeg savner når jeg ikk er en dag ude at ride, f.eks. var på fyn her i weekenden, og jeg kan mærke især når jeg kommer derud igen, at jeg har savnede mine heste.
    Men jeg gad godt at starte til dans igen,(have det ved siden af) men begge dele er en utrolige dyre sports.
    Så det må vente til pengene og tiden er der, da hestene kommer i 1. række smiley


Kommentér på:
Overvejer I aldrig at stoppe?

Annonce