{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Kåring uden fuld stamtavle? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG...
Nu har jeg i flere dage prøvet at finde ud af alle de regler der er med kåring, de forskellige forbund og stamtavler, men er stadigvæk ikke hel sikker smiley Jeg har et hoppeføl fra 2012, hun bliver 1 år her om lidt over 1 måned og jeg er begyndt at tænke på at få hende fremvist ved enten kåring eller dyreskue til sommer, hun har fuld stamtavle på fars side som er fuldblods araber, der er også fuld stamtavle på morfars side, som også er fuldlodsaraber, men vi kender desværre ikke mormorens forældre, og vi er ikke 100 % sikre på at hun er ren araber, for Lisan ( føllets mor ) er ret lille, i forhold til normal araber højde.
Den anden dag snakkede jeg så med hende der ejer hingsten, og hun mente godt at hun kunne blive kåret i ``F3´´ ( er ikke helt sikker på hvad det er) hvor man vist nok ikke skulle have mere end et par led tilbage i stamtavlen, Hendes mor er født i Holland, og hendes pas står på hollandsk, så vi er ikke helt sikre på om hun er kåret eller noget, på forsiden af morens pas står der NRPS, og står det ikke for hollandsk sportspony, måske kunne føllet blive kåret i dsp, eller sådan noget? faren og morfaren er kåret..
hvis det kan lade sig gøre med kåring, kan jeg så stille hende op til dyreskue, og i så fald hvad kræver, hvilke regler, beklædning og hvordan foregår det? Syntes ærlig talt, ikke at jeg blev meget klogere af at læse på de forskellige forbunds hjemmeside...

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring uden fuld stamtavle?
Kommentér på:
Kåring uden fuld stamtavle?

Annonce