{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. føl :-) {{forumTopicSubject}}


Sagen er den, at min Jolly fik føl i onsdags, og det er første gang for både Jolly og mig smiley Derfor er der selvfølgelig nogle ting jeg er en smule i tvivl om smiley

1. Først tænkte jeg på, hvornår man skal få dem chippet og få lavet pas? Er der en bestemt alder de skal have før de kan få det, eller er det bare når navnet er på plads? smiley

2. Nu er det så sådan, at vi har fået et hingsteføl smiley Planen er jo så at han er en beholder, og da jeg har to hopper, er planen også at han skal kastreres. Men hvor gamle skal de være før de kan blive kastreret? smiley

3. Jeg har hørt noget med, at føl helst skal have smed indenfor de første 3 uger. Det er også planen at jeg skal have det, skal have ringet efter smeden i morgen. Men hvordan gør man det til en god oplevelse for følle? smiley

4. Følle har fået den rigtig trælse vane med at ville bide.. Han har ingen tænder nej, så ondt gør det ikke, men jeg vil gerne have ham vendt af med det inden han får tænder smiley Så hvordan lærer jeg ham, at det er forkert og forbudt? smiley Jeg NÆGTER at slå ham smiley

5. Når vi nu er ved opdragelse.. Hvordan sørger man så for at de bliver opdraget ordentlig? smiley Og hvordan gør man så de respekterer én? smiley

6. Og sidst, kunne jeg godt bruge nogle navnforslag smiley Det må meget gerne minde om hoppens navn, som er Jolly smiley Men det må også rigtig gerne minde om min gamle parts navn, Stjerne. Tager imod alle forslag, også andre smiley I kan se ham på min profil hvis det er til hjælp smiley

Mange spørgsmål, men vil ham bare det bedste smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. føl :-)
  • #1   2. jun 2013 1
    mener at have hørt de egentlig kan gøre det fra dag 1 af, men er langt fra sikker..

    2
    når begge sten er faldet kan de kastereres, ved nogen sker det omkring 8måneders alderen, andre først langt senere, hingsten jeg havde var omkring de 2år før de var faldet..

    4
    Det eneste du kan gøre er jo at sige nej, men kender nu ingen føl der ikke har gjort det i starten, alt er nyt og spændene, og de fleste er vokset fra det, altså af dem jeg kender

    5
    Igen sige nej i en bestemt tone ved ting der ikke er okay og ros enten med stemme, godbid eller nussen ved ting den godt må


  • #2   2. jun 2013 Star-Jones

Kommentér på:
Spørgsmål vedr. føl :-)

Annonce