{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Masser af spørgsmål til jer vedr. avl :) {{forumTopicSubject}}

Hej!

Vi overvejer at lave et føl på vores hoppe, og derfor har jeg en hel masse spørgsmål, som jeg håber, at i vil svare på smiley

- Hvor mange penge har i brugt på at "producere" et føl? Og hvilke omkostninger er der i forbindelse med det?

- Hvor længe kan man ride hoppen?

- Hvor sent på året kan/bør man sætte dem i fol?

- Hvordan fandt i hingsten i ville bruge?

- Nogle gode forslag til, hvem der evt. kunne bruges på vores hoppe Mirell? http://www.allbreedpedigree.com/mirell4
http://www.hestegalleri.dk/galleri/160241-dansk_varmblod_mirell
Jeg ville gerne at afkommet blev mere opad stillet, med gode bevægelser OG da vores hoppe er meget uforudsigelig ønsker jeg også et godt hoved smiley
Nogle forslag til tænkeboksen her?

Og alt andet info er mere end velkomment smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Masser af spørgsmål til jer vedr. avl :)
  • #1   28. jul 2013 Synes det første du skulle gøre var at melde dig ind i DV og få din hoppe kåret.
    DV er samtidig gode til at råde om gode hingstevalg til din hoppe.

    Prisen er jo vidt forskellig afhængig af hvilken hingst du vælger, hvor mange gange din hoppe skal insemineres osv.

    De fleste hingstestationer lukker ned for sæd her i august.

    Du må ride hoppen lige op til foling, men de sidste 2-3 måneder kan det som regel ikke blive til det helt vilde, pga. maven.
    Nogle vælger så bare at ride uden sadel den sidste måneds tid, andre giver hoppen fri.
    Det er kun sundt at holde hende i god form, da hun så vil have en lettere foling.


  • #2   28. jul 2013 Er meldt ind i DV og hoppen blev stillet til kåring som 3 års smiley



  • #3   28. jul 2013 Super.. jamen så ville jeg tage kontakt til dem og spørge ang. hingstevalg.
    Alternativt sidder der mange DV avlere på avls forummet i Hestenettet, som plejer at være ret gode til at hjælpe med den slags.


Kommentér på:
Masser af spørgsmål til jer vedr. avl :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce