{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Hvorfor DEN race? :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg sad og tænkte på at det kunne være sjovt at høre om og hvorfor DU faldt for en bestemt race smiley

Jeg kan starte ud:

Islænderen: Mine bedste veninder red islændere, så jeg kom med på dillen smiley Nu synes jeg, at de er de bedste heste i verden! De er utrolig smukke, gode i hovedet og deres flotte gangarter. Jeg er i sær vild med de små robuste.
Jeg fik en part på en islænder og ejer nu min egen smiley
De er nogle fantastiske dyr med masser af personlighed!

Shetlænder: En lille hest med en stor personlighed. De er så dejlige de små ponyer smiley Deres flotte kraftige bygning og de små kønne hoved, som er dækket af man. Den mest charmerende hest i følge mig!


Hvilke racer er jeres favoritter og hvorfor? smiley





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor DEN race? :)
  • #1   11. jun 2013 Jeg travtrænede en traver, fik tilbudt at tage den gratis, da den ellers skulle slagtes, og nu står jeg med en traver (-; Racen betyder ikke en flyvende fis for mig

  • #2   11. jun 2013
    Har faktisk ikke nogen jeg er specielt fan af. Har nogle jeg syntes er mindre kønne og nok ikke i første omgang vil gå efter hvis jeg skulle have en ny hest.
    Men ikke som sådan favoritter mht personlighed da jeg ikke syntes man kan generalisere heste og sige at fjordheste har stor personlighed og god i hoved - jamen det er araber ski da også?

    Har bare racer som jeg syntes er kønne og derfor godt kunne eje :o)


  • #3   11. jun 2013 Pintoaraber.. Jeg har altid godt kunne lide pintoer, og jeg har været i araber stald, så den hest er jeg også faldet for..

    Som sagt arabere (OX fuldblods arabere) da jeg har arbejdet med dem i lidt over et år, og det er virkelig nogle fantastiske heste!


  • #4   11. jun 2013 Racen siger mig intet, bare hesten gør.. smiley

  • #5   11. jun 2013 Jeg er faldet pladask for frieseren, første gang jeg sad på den.

    Udover deres smukke ydre, så har de en meget større gang og anden rytme. Jeg kan godt lide følelsen af, at jeg rent faktisk har en hest under mig. At mærke følelsen af, hvordan de bare svæver afsted. Og så er det en anden type hest end de normale varmblods på mange måder, synes jeg.


  • #7   11. jun 2013 Al-Farabi: Har også altid været en fan af arabere smiley Smukke heste..

    Julie: Du må da have haft et "crush" på en race? smiley


  • #8   11. jun 2013 Ups, glemte frieseren:
    Det er hvad jeg kalder en rigtig hest! Dens flotte store krop, lange man, og bølget hale.. Havde jeg haft pengene havde jeg valgt en frieser..


  • #9   11. jun 2013 Jeg har ikke en speciel yndlingsrace, men er godt nok helt vild med shetlændere og Dansk Varmblod. Shetlændere er bare så kære, det var den første hest/pony jeg sad på og jeg red to i nogle år, det var skønt.
    Dansk Varmblod er jeg bare fan af fordi jeg kender den lækreste af dem alle -synes jeg da;-) Så flot, med fantastiske gangarter og skønt temperament!:-)


  • #10   11. jun 2013 Lidt det samme som dig,ts.min bedste veninde red islænder og rideskolen holdt et ugekursus.så blev os bidt af ismuler.

    Har nu egen ishest.og drømmer om at købe shetter.de er os dejlige!


  • #11   11. jun 2013 Jeg er ikke tilhænger af racer! smiley Ikke i tilfælde hvor jeg har købt, har jeg ikke tænkt over at det skulle være en bestemt race, eller fra et avlsforbund.
    Jeg er faldet for de individer de er..
    Så jeg er ikke fan af bestemte racer, hvor jeg tænker at jeg heller vil eje end andre, for falder jeg for dyret, er race og avlsforbund mig ganske ligegyldigt. Men ellers når jeg bare kigger på heste i omgangskredsen, på nettet, osv. så har jeg da nogen racer hvor jeg beundrer en del heste af den race, men!.. Alle racer og forbund har gode og dårlige heste, med forskellige egenskaber, så også er forskelligt hvad folk ønsker af en hest. smiley


  • #12   11. jun 2013 Det samme som jeanette smiley der kom en smuk hingst til mit arbejde han blev så til vallak og skulle så aflives men så fik jeg ham gratis og havde aldrig troet jeg skulle eje en traver men han er den dejligste men er sådsn set ligeglad med racen bare man fungere med hesten smiley

  • #13   11. jun 2013 Er faldet for islænderen. Jeg synes de er rigtig gode til tur og terrænridning, hvilket er et Jeg helst vil. Desuden kan jeg godt lide deres sind. Jeg synes også de er utroligt smukke, og kan rigtig godt lide deres naturlige fremtoning. En grund mere til at jeg faldte for islænderen, er faktisk de mennesker der er i islændermiljøerne - Jeg vil selvfølgelig ikke skære over en kam (Jeg har også min hest på en almindelig rideskole nu, hvor jeg er den eneste med islænder - og det er et skønt sted)- Men der er bare som regel ikke helt så meget pis og pyller med islændermennesker og deres heste.
    Der er også rigtig mange andre racer Jeg synes der er skønne - og kunne også sagtens forestille nig at have en anden race.


  • #14   11. jun 2013 Quarter horses er min absolutte yndlingsrace! De er helt fantastisk rolige og gode i hovedet, på en hel anden måde end varmblodsheste.. de er smukke, muskuløse og så er de avlet til at blive brugt og arbejdet med.

    Jeg var blevet træt af dressur efter min anden pony blev aflivet, så foreslog min mor at jeg kunne prøve noget andet.. Western måske.. Så opdagede vi at vi boede tæt på Tuse Creek Ranch og jeg fik det prøvet. Jeg var solgt fra dag ét!
    Hele stemningen omkring det var anderledes og meget mere mig smiley

    Er så glad for jeg skiftede dengang, aldrig har jeg haft så mange gode oplevelser med ridning og heste smiley


  • #15   11. jun 2013 Dansk Varmblod.
    Fordi jeg altid har været glad for den smukke hest, de er både rolige, frække osv.. I LOVE IT!


  • #16   11. jun 2013 Welsh:

    Jeg blev fanget af deres flotte skønhed, super gang og lækre bygning..

    Så jeg fik mig en hjem også faldt jeg bare total for deres fantastiske hoved og personlighed. Og deres vilje til og arbejde og kunne yde en masse og være utrolig selvgående og trofaste.. Og jah deres udsende kan få mig til og savle helt vildt stadig..

    Sys det en fantasktisk race som har hele pakken =D


  • #17   11. jun 2013 har tyske sports ponyer har nemlig tre af dem jeg har tyske sports ponyer da det er rigtige gode til dreesur da de fleste har nogen rigtige gode gangarter og et godt sen de er nogen søde ponyer

    welsh er en rigtig god og rar pony har selv haft en og det er en rigtig god børne pony havde selv en som min første pony


  • #18   11. jun 2013 Jeg er blevet bidt af en gal islænder. Elsker hestene, det at de kan være så forskellige i farver og udstråling. Også er jeg helt klart til den gammeldags type robuste små islændere og ikke de nye langbenede sportsheste

  • #19   11. jun 2013 Jeg har altid haft en drøm om at adoptere en mustang smiley På grund af at det er en race som bringer så meget historie med sig, og at det er muligt at rede en fra at blive aflivet. Og så kunne det være et virkelig spænnede projekt og en meget lærerig udfordring. Det er ikke realistisk lige nu men jeg har klart planer om det når jeg bliver voksen og forhåbentlig bor derover hvor det er muligt.

  • #20   11. jun 2013 En stor, flot varmblodshest er lige mig! smiley Men af racer kan jeg rigtig god lide Pintoer og tinkere, da jeg altid har elsket den brogede farve smiley

  • #21   11. jun 2013 kan faktisk slet ikke lide lidt af den blanding min pony er han er 75% pinto og 15% fjordhest.
    er ikke så meget til broget hest andre end "chafilla højgård" men de er for det meste nogle skide dygtige springere
    fjordhesten kan jeg bare ikke lide har haft fjordhest før og det skal jeg ikke have igen på alle punkter.
    købte min pony fordi han var en dejlig sød, god i hovedet havde et super talent inde for springningen og det var det jeg gerne ville have plus at han er en rigtig pony så han var også pony fræk og det syndes jeg er lidt charmerende
    ergligtalt syndes jeg overhovedet ikke at han er køn men farven betyder ikke rigtig noget for mig


  • #22   11. jun 2013 Altså jeg er pt endt ud med en hannoveraner, han har bare det bedste temperament og personlighed, og ikke mindst en masse samarbejdsvilje, samtidigt med at han også har potentialet til de mål jeg gerne vil nå med ham smiley
    Men stedet hvor jeg købte ham arbejdede jeg også, og red derfor også hans halv bror som selv ikke var en type for mig...
    Så vil jo ikke sige at det hænger sammen med racen.

    Så vil nærmere sige at jeg er til heste af sports type, men med et fornuftigt sind smiley


  • #23   11. jun 2013 Jeg er endt ud med en Dansk varmblods hoppe, og slet ikke pga. racen. Er bedøvende ligeglad med racen, den siger mig intet, så længe den er høj nok, god i hovedet og kemi'en er der :).
    - Har ikke nogen bestemte racer jeg er faldet for.


  • #24   11. jun 2013 Haflinger: elsker deres fine aftegninger og elsker bare racen. er nok faldet for dem pga deres farver og syntes de er dejlige hyggeheste

    Fjordhest:startede med at ride fjordhest og det er den race jeg har redet mest syntes de er de kærligste skabninger i verden. de er bare dejlige


  • #25   11. jun 2013 tja, en gang belgier - altid belgier smiley

    har kigget efter en mindre, mere "praktisk" hest, men ender altid hos belgieren igen smiley
    mere fornuftig, sjov, lærenem, rar og arbejdsvillig hest skal man lede længe efter smiley

    elsker deres sind og smukke ydre..


  • #26   11. jun 2013 Jeg elsker friserens elegante sorte farve og deres laaaaaange flotte man. Jeg syntes de udstråler en elegance og en mystik jeg ikke har set ved nogen andre racer.
    Ellers er det meget fra den enkelte hest jeg falder for.. Nogen, specielt helt hvide, falder jeg for da de, ligesom frieseren er helt 'rene' at se på. Helt enkelt og vildt elegante.


  • #27   11. jun 2013 Jeg har altid været helt vild med Welsh mountains, men har aldrig ejet en, desværre.
    Nu har jeg jo en connemara, og det var egentlig bare min gamle part jeg nu har købt, så jeg har ikke gået efter den race. Men efter jeg fik min pony, er jeg blevet ret facineret af connemara ponyen. Det er den perfekte højde til mig, er gude smukke, og kan bruges til alle discipliner, både af voksne og børn smiley


  • #28   11. jun 2013 Belgieren er også en helt vidunderlig hest!

  • #29   11. jun 2013 New Forest ponyen er helt klart min favorit. Min første pony var New Forest, og den gang gik vi bare efter noget af det roligste vi kunne finde, og det fik vi så. Da hun blev aflivet kunne jeg bare mærke, at jeg manglede noget. Jeg havde stadigvæk 3 andre heste, men det var bare slet ikke det samme. Min største drøm var derfor at få en New Forest igen. Det har jeg så fået nu (eller købt selv), og hun er helt fantastisk. Der er så mange ligheder mellem Pichan og Cherry, og jeg holder virkelig af hende.
    Så jeg føler mig glad i min ponys selskab, og det er det der betyder noget for mig smiley Jeg vidste bare det skulle være en New Forest..


  • #30   11. jun 2013 Jeg faldt for pinto araberen da jeg begyndte at ride en, jeg havde altid fået af vide at arabere var hidsige, men den araber jeg har redet var det mest rolige dyr jeg nogensinde har mødt, men tror også det skyldes ejerens opførsel, for hvis jeg hidser mig op så hidser Grethe sig også op så tror bare at araberen er meget følsomme og da jeg respektere det er mig og en araber bare en god kombination og så er pinto araberen perfekt til mig for jeg for den unikke farve fra pintoen og udseendet og følsomheden fra araberen

  • #31   15. jun 2013 En smuk fuldblodsaraber:-)

    Har altid været vild med araber!:-)


  • #32   15. jun 2013 helt klart en Belgier.
    Jeg har selv en Belgier. Jeg har altid kunne lide koldblods og især Belgiern. De er så smukke og har et dejligt temperement. Selv om min er et mareridt lige nu.


  • #34   15. jun 2013 Puha.. Yndlingsrace.. Svært at svare på synes jeg smiley min egen er pinto - dvs. En blanding af mange ting, det er jo "kun" farven der gør, han er pinto smiley

    Men af specifikke racer;
    Pinto (pga. deres aftegn)
    Tinker (er vild med deres bygning, og så er de ovenikøbet tit brogede ;))
    Welsh Cob (meget smukke!)
    Frederiksborger (også nogle meget smukke ind imellem)
    Haflinger (jeg red engang en, siden da har de bare været i mit hjerte)
    Palomino (fordi deres farve er smuk :-))
    PRE (deres smukke udstråling!)
    Pinto Araber (smukke heste, igen igen ;))
    Ja, som I kan se, er der en hel del, for jeg kan ikke stemple en kemi imellem jeg og hesten på en race smiley
    Heste er forskellige individer og der er skønne heste indenfor alle racer!


Kommentér på:
Hvorfor DEN race? :)

Annonce