{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Dårlig samvittighed... {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg plages i disse dage af lidt dårlig samvittighed hvad angår søde lille Anakin smiley Sagen er den at jeg ikke fik redet i søndags, i går blev det også for sent og jeg var for træt, i dag tror jeg heller ikke det bliver til noget da jeg tidligst kan være i stalden kl. 20:45. I morgen får jeg først fri fra arbejde kl. 21:15, på torsdag skal jeg på strandtur og får kun måske redet, og på fredag får jeg igen først fri kl. 21:15... smiley

Dvs. at det tegner til at ridningen må stå stille til weekenden, så han har fået næsten en uges pause... smiley

Selvfølgelig er jeg ved ham hver dag og nusser om ham og hvis muligt bliver han også løslongeret her om aften. Men er det nok?
Har i også perioder hvor hesten kommer i anden række og hvordan har i det med det år sådanne perioder kommer?

Synes i jeg har grund til at have dårlig samvittighed over for min arbejdsivrige 4 års? smiley Normalt bliver han redet i to dage og så en til to dages pause og så igen i to dage. På banen bliver han redet i 30 minutter i skridt og trav og i skoven skridter vi ture på en times tid ind i mellem.

Jeg er simpelthen så stresset og ked af at han må vige for arbejde og andre planer i øjeblikket smiley Er jeg for pylret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig samvittighed...
  • #1   18. jun 2013
    Hesten er som regel ret ligeglad med at man kommer og rider, bare den har mad og selskab af andre heste så er vi mennesker ret ligemeget :o)

    Så ja, for pylret.


  • #2   18. jun 2013 Den får bare en lille sommerferie, det tror jeg ikke den har noget problem med smiley

  • #3   18. jun 2013 Ja, jeg synes du er for pylret, som Krikken siger. Din hest er sikkert glad for, at du ikke rider den, for så slipper den for at lave noget i sommervarmen. Det skal du ikke have dårlig samvittighed over smiley

  • #5   18. jun 2013 Det kommer an på hesten synes jeg. Nogle heste har brug for at lave noget for at trives og andre har det fint med bare at holde fri.

    Jeg er civilingeniør og har en international karriere, så jeg er ude at rejse min. en gang om mdr. Så min hest står jævnligt stille, nogle gange i et par dage og andre gange i mere end en uge. Fx har han lige haft fri i 2 uger fordi jeg var i Belgien og Frankrig.
    Men jeg valgte også hest derefter. Min hest er rolig selvom han er ung og nyder at stå på marken og hygge med sine hestevenner. Og jeg har aldrig haft problemer med at han har stået stille. Jeg plejer mig bare at sætte mig på ryggen af ham og så er han præcis som han plejer uanset hvor længe han har stået stille smiley Dog skal man selvfølgelig tage hensyn til at hesten ikke skal lave fysisk hårdt arbejde, hvis den har stået stille i mere end en uge og derfor ikke er i form.

    Og ærlig talt... hvis du har travlt, så synes jeg det er bedre bare at give hesten fri i stedet for at du skal haste/stresse under træningen. Tror de fleste heste hellere vil have fri end en fortravlet/stresset ejer smiley


  • #6   18. jun 2013 Nu er det stadig lyst på denne tid af døgnet og dejlig køligt. Hvis du har lyst og overskud de dage hvor du har sent fri ville jeg tage ud og måske tage en lille skridtetur eller bare hygge lidt. Ellers tror jeg nok din hest skal klare sig helt fint smiley

  • #7   18. jun 2013 Heste har ingen ambitioner og er teknisk set fuldstændig ligeglad med hvem der kommer eller ikke kommer så længe de har mad, vand og en mark at.stå på med andre artsfæller - så ja, du er pylret... Min unghest står også stille pt. og nyder livet uden ridning da jeg er blevet opereret.

Kommentér på:
Dårlig samvittighed...

Annonce