{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste heste oplevelse
  • #1   3. jul 2013 det værste fald jeg har haft der fik jeg en nerve i klemme i skulderen men plejer bare at grine når jeg falder af men har så også altid ridehjelm og ridevest

  • #2   3. jul 2013 Jeg har haft faldet a en hest hvor jeg landte på ryggen og over på min arm så havde ar og virkelig ondt i ryggen og håndledet smiley

  • #3   3. jul 2013 Jeg har været så uheldig at falde af i fuld bunkspring, og rammer barriaren med ryggen først - bækkede ryggen. Men rider trods det lange sygforløb og smerter stadig i dag.

  • #4   3. jul 2013 Faldt af i et buk, da hesten blev bange for en vandpyt, landede på tåspidsen, og min fod vrikkede bagom og brækkede ankelen 3 steder. Endte med 8 skruer og en plade opereret ind i ankelen, og 2½ mdr på krykker uden at måtte støtte smiley

  • #5   3. jul 2013 Min er da jeg red på min tidl part, uden sadle, da ejeren så kastede en sten hen over os, begyndte ponyen og løbe i fuld galop, også faldt jeg jo selvfølgelig af, og jeg brækkede så også lige min venstre skulder smiley

    Min Venindes : Da hun ikke var særlig rutineret endnu, så sad hun ikke særlig godt fast. Ponyen begyndte og løbe, hun faldt så af, også trådte den hende lige i maven. Hun blev indlagt på hospitalet, men der var ikke noget alvorligt galt.. Heldigvis smiley


  • #6   3. jul 2013 hmm.. tror min værste oplevelse var engang da jeg var yngre, og red en virkelig strid pony.
    først da jeg hentede den på marken sparkede den, og ramte mig lige på kæben (havde ovenikøbet sko på.)
    efter jeg så endelig fik den ind, og skulle ride, stejlede den så højt, at den bankede hovedet op i min hage, så jeg bed et kæmpe hul på læben. og nøj hvor det blødte.

    men jeg red turen, og det gik fint da vi endelig kom afsted.
    den var bare altid mega strid, og skulle prøve en af (ligemeget hvem som skulle ride den)



  • #7   3. jul 2013 Mealiisa & Dunja: Man er da også for dum når man kaster en sten hen over en hest? smiley

  • #8   3. jul 2013 3 styrt i springning, hvor jeg styrtede med hesten ned over mig og den ene gang også slog en kolbøtte.

    Ellers var det da min hoppe blev forskrækket og sprang ud i en sø, hvor den bare svømmede længere og længere ud, var ikke sikker på jeg nogensinde fik en ride hest igen.


  • #9   3. jul 2013 The unicorn, åh gud hvad var der sket?
    Melissa, hvorfor kastede han stenen?:I


  • #10   3. jul 2013 Emma&den dejligste fjordbolle!/Betteskiden : Ja meget, da der var mange sten på banen, begyndte hun og kaste de store sten ud hist og pist...

  • #11   3. jul 2013 Kristine, ah har selv helt ondt i læben nu:/ flot du red videre!

  • #14   3. jul 2013 Inden her for nyer tid at Augusta blev syg og måtte aflives
    Erstatning er ikke mulig at finde for en jeg hade som ven
    VH
    Annette


  • #15   3. jul 2013 Værste styrt var nok da min hest stejlede med mig,og væltede bagover og landede på mig,var så uheldig og lande på en sten,så slog rygge gevaldig og skubbere noget i to ryghvirvler,en uge efter var jeg ude og sige Hej til hesten efter styrtet,kunne ikke rigtig gå,der endte den med og sparke mig på låret så hele låret var blåt

  • #16   3. jul 2013 Blev bukket af en unghest under tilridning. Landte på ryggen over et hegn og måtte i 4 år døge med at jeg i utide mistede følelse i 2-30 minutter fra livet og ned grundet noget nerveskade eller noget. Heldigvis var det ikke permanent og er frisk som en fisk igen smiley

  • #17   3. jul 2013 The unicorn, stakkels dig og hest:/


  • #18   3. jul 2013 Unicorn: Har så ondt af dig og hesten! Forfærdelig oplevelse, må det aldrig ske igen!

  • #19   3. jul 2013 Det var da jeg red min venindes hannoveraner vallak, og han blev helt ustyrlig pludselig og stejlede lodret og kastede mig i fuld fart med ryggen først ind i barrieren, kom dog selv op igen og fik sat ham i boksen, men måtte nu en tur på skadestuen hvor de troede jeg havde brækket ryggen - klarede mig dog med nogle små skrammer smiley Heldigvis!

  • #20   3. jul 2013 Nok da jeg i mandags "styrtet" med min hest, hun faldt lige ned i en oxer & lå på knæene...

  • #21   3. jul 2013 Har haft en del grimme fald faktisk.
    For to år siden da jeg skulle op på min gamle part, der nået jeg at svinge benet over hende, før hun fløj i galop, så jeg landede bag sadlen, fik hende stoppet, så skulle jeg prøve at komme op i sadlen derfra det resulteret i hun bukkede, og igen fløj af sted i galop, jeg landede med det øverste af ryggen først, da jeg så fik hende beroligede igen hoppede jeg op og red videre uden problemer. Dagen efter måtte jeg på skadestuen, da smerter var røget op i nakken, lig med et grimt hold i ryggen, jeg stadig bøvler med i dag smiley

    Så var der for 4 år siden da jeg kom galopperede i et sving, og sadlen gled lidt ned til den ene side, der rejste jeg mig op for at prøve og rette den, i mellem tiden snublede hesten, og sadlen gled ned på siden, og jeg hang uheldigvis fast, hesten stoppede dog få meter efter for at æde græs. Slog hul på min arm, og blev syet.

    Og så for 5 år siden, da jeg lige skulle spille sej og springe uden sadel på en ustyrlig hest, der måtte jeg også ned og kysse jorden, lig med en forstuvning, gudskelov ikke mere.


  • #23   3. jul 2013 Det var da jeg trak med en åring, som i kådhed stejlede, mistede balancen, faldt bagover op i barrieren, og brækkede nakken, havde kramper i 4-5 min . Og udåndede så. en meget voldsom oplevelse, og jeg glemmer det aldrig.

  • #24   3. jul 2013 her for 3-4 dage siden stejlede min part og væltede bagover i grime og træktov... heldig vis landte hun ikke på mig

  • #25   3. jul 2013 Puh..

    Jeg har prøvet at styrte i et sving, og kure ind i en sten så ridehjelmen flækkede.

    At hesten blev bange og fløj lige ud foran en lastbil ( heldigvis nåede vi over vejen uden at blive ramt )

    At den styrtede over et spring, og slog en kolbøtte over mig.

    At den i kådhed sparkede mig i baghovedet.

    At blive sparket over knæet, så det flækkede i 3 dele.

    At blive væltet, og trampet ned af en flok forskrækkede heste.

    Jeg har oplevet meget mere, men dette står for mig som værende de værste oplevelser, da de har påvirket mig meget enten fysisk eller psykisk


  • #26   3. jul 2013 Første gang jeg red og sprang på en hest, tabte jeg stigbøjlerne på vej hen til et spring, og hesten lavede så et elevator hop over springet, så jeg faldt af og fik hjernerystelse.

    Jeg kan huske at jeg sad op og sagde, at jeg havde det lidt dårligt og gerne ville ud at sidde, før jeg steg op igen, og resten er sort - bortset fra at jeg kan huske noget med en plettet hest (der var en plettet hest på holdet). Så jeg kan ikke huske, hvordan jeg kom ud at sidde, hvad der skete da jeg sad derude, eller hvordan jeg kom ud i bilen.

    Min mor har fortalt mig, at jeg sad enten og stortudet og sagde at jeg ikke kunne huske hverken hesten, eller hvad der var sket, eller også lignede jeg et kæmpe spørgsmålstegn, som aldrig havde set en hest før.

    Kan kun huske styrtet, fordi jeg så det på video, ellers kunne jeg heller ikke huske det, da jeg kom til mig selv igen.

    Det var vildt ubehageligt, ikke at kunne huske noget. Det er det stadig.


Kommentér på:
Værste heste oplevelse

Annonce