{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Foderhjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige brug for lidt hjælp mht. valg af foder, og tænkte at i kloge hoveder kunne hjælpe mig! smiley

Jeg har 2 heste. Den ene er en meget nøjsom 3'er pony, der grundet sin størrelse ikke rides, men trænes i show og tricks. Den anden er en 1'er pony - også lettere nøjsom, som rides ca. 4-5 gange i ugen på LB-LA niveau.

De går på fold fra 7-18 ca. hvor de har fri adgang til halm/hø blanding.
I boksen har de fri adgang til hø/wrap. Den lille (evt. også den store) får det i slowfeeder net så han/de ikke bliver tykke.

Mit spørgsmål er så:
Hvilke vitaminer ville i give dem?
Jeg er IKKE intr. i et fuldfoder produkt, da den lille simpelthen bliver fed, og den store er krybbebider, så INGEN stivelse til ham. -Skal lige siges, han krybbebider minimalt når han har fri adgang til stråfoder og meget foldtid..


-Hvilke vitaminbolcher/vitaminpiller er de bedste til prisen?
-Ville i give et andet tilskud evt, hørfrø, hybenpulver, o.lign?
-Ville i mene den store skal have olie i også?

Derudover får de selvfølgelig roepiller og lucerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderhjælp
  • #1   17. sep 2013 Salvimin Grøn! Det koster mig 2 kroner og et par øre om dagen at dække min hoppe på 550kg ind med vitaminer/mineraler. Det er afbalanceret efter danske forhold og skal gives i ganske små mængder, hvilket er en fordel ved nøjsomme heste.

    Kan du fint holde huld på dem med stråfoder, er det ikke nødvendigt at give andet end Salviminen og stråfoderet....


  • #2   17. sep 2013 vores får vitamin guffer (blocher) fra equsana - de får sommervit om sommeren og vinter vit om vinteren smiley det fungere godt her. - synes ikke de er dyre.
    to af vores får olie for at de kan holde pelsen pæn og holde fedtet på maven - de får meget lidt. Pas på med at give den lille olie de bliver meget hurtigt fede af det smiley


  • #3   17. sep 2013 Okay, tusinde tak for rådene. Jeg vil kigge lidt på de to vitaminer i har nævnt.
    Stine - det var også kun den store jeg havde tiltænkt olie smiley

    Det med tilskud var egentlig også som energikilde. Til den store altså. Jeg ved der er en del der giver hyben, soyaskrå osv. til deres heste også, så det var egentlig bare for at høre om i ville give noget lign. smiley


  • #4   17. sep 2013 Okay smiley vores det får olie får 20 ml fordelt på to måltider smiley

  • #5   17. sep 2013
    Horselux Multivit eller Multicobs?
    Organiske vitaminer, der skal gives fra 50-150 g

    Hvis du så køber 20 kg til 369 er der til en del tid.


  • #6   17. sep 2013 Equsanas mineral blandinger er dem som er bedst sammensat.. Og selvfølgelig er olie altid en god ting til hypperne.. Det lyder som om du ellers har godt styr på fodringen ????

  • #7   17. sep 2013 Salvamin grøn eller horselux multivit, de kan dække begge heste ind smiley

    Jeg ville udfodre det sammen med lucerne, evt den fra horselux

    Og så ville jeg putte hvidløg i foderet, det er godt for immunforsvaret smiley

    Og så ellers bare en lækker hø/wrap alt efter hvad man er til smiley


  • #8   17. sep 2013 Golden mineral fra eggermann dækker også dine hestes behov.
    Hvis den store mangler energi, ville jeg prøve og gi lucerne piller sammen med roepiller og lucernen.


  • #9   17. sep 2013 Salvimin grøn smiley det er billigt. Der er ingen grund til at gå ud og købe i dyre domme af det fancy'e hestefoder med smarte navne.. hold det enkelt, fyld dem ikke med unødvendige ting og sager smiley

  • #11   17. sep 2013 Jeg er blevet anbefalet golden mineral fra eggermans til min fjordhest, så håber de er gode.

Kommentér på:
Foderhjælp

Annonce