{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

Unghest og bomarbejde. {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley
Ville I mene det er for tidligt at lave bomarbejde og små spring på op til 30 cm for en unghest? Det vil ikke være med rytter på ryggen, men fra jorden af. Simpelthen fordi det er så fantastiske øvelser man kan lave med bomme for at bygge nogen gode rygmuskler hvilket min unghest pt. står og skal bruge inden jeg vil byde ham vægten fra en rytter. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unghest og bomarbejde.
  • #2   21. nov 2013 alder?

    Bomarbejde og små tempospring er kanon til de unge, så længe det ikke er ofte og længe smiley


  • #3   21. nov 2013 hvis det er din knabstrubber fra 2012, så nej smiley
    Det kan gå med en 2,5 års, hvis det er meget let, og den eller er fin til det fysisk. Ellers rigtig godt til det, til fx 3-4 årige smiley


  • #5   21. nov 2013 "Møde" bomme kan den vel fra man begynder at kunne trække ture med den. Jo mere "farligt", der ligger på jorden, som den finder ud af ikke er farligt, jo bedre er det. Men som sagt, aller tidligst i 2-års alderen, og det er meget let arbejde, og kun til at træne kordination. Ikke for at styrke skridt, mv. Kun for at hesten bliver mere bevist om sin balance. Og den ellers er fysisk klar til det smiley Ellers fra 3 år smiley

  • #7   21. nov 2013 Det er ikke hende på min profil men en vallak på snart 4 år. smiley

  • #8   22. nov 2013 Okay, så vil jeg mene du sagtens kan smiley
    Held og lykke!


  • #10   22. nov 2013 En på 4 kan du godt træne bomme med, gerne i longen i trav og senere i galop. Når du rider kan du godt ligge en bom ud og skridte over så hesten også lærer det stille og roligt med rytter på. Jeg ville vente med små spring til den var 100% sikker i bommene. Men du kan jo evt. løsspringe den over nogen spring det er der ikke noget i vejen for, det er kun sundt da den så skal tænke lidt selv.

    Jeg har en på 3 år (2010) og hende rider jeg 2 gange om ugen og i longe 1 gang om ugen med bomme arbejde. Jeg løfter bomme lidt nu hvor hun følger sig sikker for at få hende til at kigge, tænke og bruge sig lidt mere, men de er kun løftet ca. 5-10 cm fra jorden af. Regner med at indspringe hende først i det nye år.


  • #12   22. nov 2013 Jeg startede med min da han var lidt over 3 smiley

  • #13   22. nov 2013 Okay så vil jeg da stille og roligt gå igang med de vidunderlige bomme! smiley Han synes det er skide skægt at blive aktiveret i træningen, men jeg ønsker endnu ikke at byde ham vægten af en rytter før overlinjen er på plads og han ikke vokser længere.

Kommentér på:
Unghest og bomarbejde.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce