{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

suk, suk, sadler! {{forumTopicSubject}}

ååh jeg har problemer med at finde en sadel der passer både min hest og mig.
vi har været et laaaangt forløb igennem jeg ikke vil kede dig med her, men det korte af det lange er at enten skal jeg have en barefoot eller også skal jeg have bestilt en bomløs stocksadel hjem fra udlandet.

barefoot sadlerne kender jeg godt, men er der nogen her der kender til de bomløse stock? er der nogen du kan anbefale/advare imod?

suk suk!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  suk, suk, sadler!
  • #1   29. okt 2014 Jeg har kun hørt ganske lidt fra en der havde en bomløs stocksadel. Hun var glad for den, indtil hesten pludselig ikke stod stille når hun skulle op og begyndte at bukke med rytter. Efter undersøgelse af ryggen på hesten, fandt man ud af at den var blevet temmeligt skæv i muskulaturen. Så du skal være mere end sikker på du sidder helt lige og korrekt i sadlen, samt undlage at stige op via stigbøjlerne hvis du skal have sådan en, i følge hendes dyrlæge.

  • #2   29. okt 2014 alt det der er der styr på i selskab med sadelmager, tak skal du have.

    fortæller du lidt om den bomløse stock der? smiley


  • #3   29. okt 2014 Jeg ved desværre ikke super meget om den, hun kasserede den dagen efter jeg red med hende for første gang, så det er kun hvad hun har fortalt mig jeg ved...

    Men den hun havde lignede nærmest en almindelig stock, dog lidt mere "flad" i opbygningen end en stock med bom. Og så vejer den jo en hel del mindre end en med bom, og alt efter hvilken man får fat i, også en anelse mindre end en bomløs western. Hun var særligt glad for den til ture, hvilket jeg levende kan forestille mig. Jeg sad selv i den på en anden hest, og jeg må indrømme, at havde jeg haft pengene, samt en hest med mindre besværligt sadel- og gjordleje, så havde jeg nok købt den selv. Den er super lækker at sidde i, nærmest... tjaaa... som en ekstra komfortabel westernsadel måske? Og så et lammeskind at sidde på, fik mig til at ønske mig sadlen endnu mere, til en eventuelt fremtidig hest.
    Men samtidig er jeg lidt nervøs for det der med om jeg kommer til at ride hesten skæv selv, da jeg har nogen skævheder, så det må nok blive en med bom for mit vedkommende, hvis det bliver aktuelt.


  • #4   29. okt 2014 Det var vidst foresten en noname hun havde bestilt hjem fra tyskland.

  • #5   29. okt 2014 tusind tak smiley

  • #6   29. okt 2014 Velbekomme smiley

    Og uanset hvad du vælger, så held og lykke med det smiley


  • #7   5. nov 2014 Der er ingen der fik lov at ligge nogen som helst bomløs på vores heste, uanset hvor mange underlag de kom under den. Bommen er der for at sørge for at trykken bliver fordelt. Har set rigtig mange med problemer uanset hvor meget "rådgivning" de fik om købet.

  • #8   5. nov 2014 tak for dit input rebecca


Kommentér på:
suk, suk, sadler!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce