{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Hest pludseligt låser knæet {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg var henne og longere min ene hest i dag. Hun er afslappet og sød. Hun glider lidt i den glatte bund, men intet slemt. Så sker det.. Efter ca 10-15 min. Så bliver hun halt på det ene bagben. Skal siges at denne hest har aldrig været halt/syg eller lignende. Men haltheden bliver værre. Jeg stopper self og derefter trækker hende. Så sker det.. Hun kunne slet ikke gå frem mere!! Hun kunne slet ikke få benet frem. Hun prøver at slå fra og halter fuldstændigt. Kunne godt stå på det, men slet ikke gå..

Jeg får dyrlægen ud.
Hun siger den har låst sig i knæet, og hun kan ikke få det låst op. Jeg får smertestillende til hende mm. og skal ringe til hende imorgen tidligt om den kan gå på dette bedre.. Hun siger det vil gå væk af sig selv efter et par dage MEN gør man seriøst ikke andet? Skal det ikke på plads med det samme? Får jeg nu problemer med dette ifrwmtiden? Ja dyrlægen virkede travlt og sagde slet ikke mere om det ?!

Jeg ringer til nogle dyrlæger imorgen, for at høre mere svar. Hesten er 8 år, og har aldrig låst sig på sine ben før.. 
Nogle der ved mere?  giver det problemer på sigt når det aldrig er sket før men at hun står så længe med dette låst??? 


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest pludseligt låser knæet
  • #1   8. dec 2014 min på 7 fik det også og han har ardrig gjordt det får . vi fik at vide at han skulle gå og gå til det gik væk det er snart et årr siden og det er ikke over i nu

  • #2   8. dec 2014 Har kun hørt og oplevet ungheste der låser pga. vokseværk.
    Normalt skal man gå med sin hest baglæns for at det låser op igen,har du prøvet det ?
    Men jeg ville også som du vil gøre,ringe til andre dyrlæger og få mere at vide.


  • #3   8. dec 2014 Giv gerne en brifing tilbage hvad andre dyrlæger siger smiley

  • #4   8. dec 2014 min på 5 er har haft knæskalslåsninger og det viste sig for at være ret alvorligt med den alder hun har..
    Hun startede også med at låse og endte med at blive halt efter dyrlægen havde været ude. Hun fik sko med kiler i og nogle indsprøjtninger i knæene, men det hjalp ikke på hende. Hun er nu blevet opereret og kommer sig rigtig fint. Det viste sig at hun havde for løse knæskalle og for stamme ledbånd og lidt for løse sener smiley hvis vi ikke havde snakket med anden dyrlæge, så havde min hest været død nu..

    Så rigtig vigtigt at få dyrlæge ud og få sat de knæ på plads! synes din dyrlæge burde have låst hendes knæ op.. smiley
    Du kan evt. prøve at bakke hende, så plejer de at hoppe på plads igen, men det er selvfølgelig ikke altid det kan lade sig gøre smiley

    Rigtig god bedring med din hyp! smiley


  • #5   8. dec 2014 Hejsa!
    Det var ikke min dyrlæge, men en akut smiley
    Imorges og nu er der INTET. Snakkede med en af mine egne dyrlæger, og hun sagde at det kunne rykke på plads selv om natten med smertestillende og hvilke. Nemlig nu står hun uden der overhovedet er noget. Red en lang tur da jeg blev bedt om dette, og skal tage dette som en engangs og ride hende optimalt som inden. Hun har aldrig været halt eller lignende, men som dyrlægen sagde, gled hun så er set nok til at få knæet låst.
    Tak for svar. Er glad nu med en alm glad hest og smertefri igen smiley


  • #6   8. dec 2014 min hoppe har oplevet det samme det var på folden en vinter hun pludselig stod låst fast hun blev bakket og det løsnet sig smiley
    jeg fik dommen løse knæsskaller og hun skal nu gå med bagsko der er blevet filet lidt ved tåen.
    har hun sko på er der intet at se smiley


  • #7   9. dec 2014 Godt din hest har det godt igen smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #8   15. dec 2014 Nogengange behøves der ikke det store, den dyrlæge du havde ude gjorde præcis det der var nok og det er jo det tæller smiley

Kommentér på:
Hest pludseligt låser knæet

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce