{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

overvejer at stoppe med heste. {{forumTopicSubject}}

jeg har nu tænkt, tænkt rigtigt meget over det her.

som det er nu, føler jeg ikke jeg er kommet videre siden jeg startede med Ness' (2 år siden), men jeg ved jo godt at jeg er kommet kanont langt, men bare ikke i den retning jeg havde forestillet mig.

som det er lige nu, har jeg været ved at opgive det hele så ufattelig mange gange. jeg orker ikke at kæmpe så hårdt for noget jeg ikke ved om det kan betale sig.

jeg arbejder, arbejder og arbejder for at have råd til at have Ness' på fristrup, men er det alt det arbejde værd?

lige nu, laver jeg ikke andet end at arbejde, gå i skole, og træne Ness'. Det er ikke engang fordi jeg er meget over på Fristurp (hvor hun står lige nu, fordi vi skal igang nu, vi skal have massere af undervisning, eller kunne hun sagtens stå hjemme), jeg er der maks 2 timer om dagen, kun for at træne hende, og give hende foder.

hvis ikke det var fordi jeg er tvunget til at tage derover en gang om dagen for at blande foder til morgen og aften til hende, og ikke mindst fordi min samvittighed siger mig at jeg IKKE kan lade hende stå. jeg er nød til at arbejde med hende, for hendes skyld.

herhjemme har jeg tre heste mere, som jeg bare kan træne og passe hvis jeg vil, jeg har ikke redet/trænet en eneste af dem siden slutningen af august (ingen tid, pga. arbejde og skole + træning af Ness), jeg tager dem kun ind om aftenen, fodre og lukker dem ud om morgenen.

jeg vil bare gerne lave andet end at træne, arbejde og gå i skole.

virker jeg for opgivende?
skal jeg gi op og sælge hende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvejer at stoppe med heste.
  • #2   30. okt 2008 Jeg vil sige at du ikk skal give op. Få rykket hende hjem så du ikke skal betale for at få hende opstadlet. Få noget ny undervisning: Spring, Dressur, Horsemanship osv?

  • #3   30. okt 2008 jeg synes at det lyder meget opgivende. men hvad jeg kan høre udfra hvad du skrive, tror jeg at du ville fortryde at sælge hende.
    så det bedste råd jeg kan give dig, er måske at prøve at finde en dygtig parttil hende


  • #4   30. okt 2008 Part, er rimelig udelukket.

    Ness' er meget svær både af personlighed og sind, jeg har gennem den periode på 2 år prøvet fem forskellige meget dygtige undervisere/beridere. Ingen af dem ''tør'' eller vil nogensinde ride hende, fordi hun er ''så'' speciel.

    problemet med at tage hende hjem er bare at jeg ikke kan få undervisning herhjemme (vi har bane og det hele, både spring og dressur, roundpen osv., dog ikke ridehal). Underviserne her i området køre bare ikke ud. Jeg har trænet hende selv de sidste to år, med få lektier fra beridere (vi snakker måske 6 i alt) også har vi fået noget hjælp af HMS træner, så jeg kunne komme tættere på hende, netop fordi hun er en særling.

    Fordi mor ikke kan køre mere end en gang om ugen (fx. til fristrup) har jeg valgt at få hende derover, så vi virkelig kan komme igang nu. (jeg har taget 10 klasse, netop for at have tid til at træne hende, så vi kan komme rigtigt igang nu inden jeg skal på gym, eller var jeg taget på gym med det samme)

    At hun er speciel giver mig bare lysten til at beholde hende endnu mere, hun har virkelig store potientialer indenfor både spring og dressur, men det kræver bare så meget mere at træne hende så det tager lang tid før vi bare kan prøve at fokusere på det,.


  • #5   30. okt 2008 ok. men gør hd du føler for

  • #6   30. okt 2008 okay.
    måske er jeg bare alt for opgivende?


  • #7   30. okt 2008 ja:o)
    tænk opsitivt;D


  • #8   30. okt 2008 livet er ikke en dans på roser. har haft det på samme måde, jeg vil bare ikke give op, også selvom at min hest har været halt i to måneder, og jeg ikke aner om han nogen sinde kan bruges igen. men han betyder bare alt for mig. han får mig til at glemme alle mine problemer.

  • #9   30. okt 2008 så tag hende hjem...
    du kan jo bare ride eller køre over til undervisning....
    troet først det var fordi du ikke kom vider i dn ridning med hende smiley så ville jeg sige ny hest..

    men nu har du jo også 3 ander... jeg ville sige at du stal stage hende hjem...så er det heller ikke så krævene med tid og penge smiley


  • #10   31. okt 2008 du skal da fortsætte det er dumt at stoppe midt i det hele

  • #12   1. nov 2008 Du må se om det du gør er fair. Både for dine hestes og din egen skyld.
    sælg nogen af hestene man skal ikke have så mange hvis man ikke bruger dem, ikke har tid, eller ikke gider...


  • #13   1. nov 2008 Team Mankehøj: Det er fair overfor Ness'. De andre heste er jo mors, dem har jeg ikke noget med at gøre, udover at det er mig som træner dem, hvis det skal trænes osv. (de er henholdvis 20 og 23 år og begge ifol) men om det er fair overfor mig selv, ved jeg ikke..


    Jeg kan sagtens tage hende hjem, men så blir der ingen undervisning eller hal at ride i her i vinter, så bliver det vel som de andre år, ikke ret meget træning (men massere tid til mig), er det fair overfor Ness, og hendes udvikling?


  • #14   2. nov 2008 Nåår ja, men du kan jo prøve at tage hende hjem en måned eller to og hvis det ikke går så må du jo finde et sted igen (:

Kommentér på:
overvejer at stoppe med heste.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce