{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.367 visninger | Oprettet:

børn og aflivning af hund {{forumTopicSubject}}

jeg står i den trælse sitation(Staves) at jeg skal have aflivet min hund igennem 10 år. da den har fået mange problemer med kroppen og har slidgigt. men så er det jo jeg er kommet i tvivl om hvad der er bedst for min 5 årige datter, skal jeg bare køre derind og få hunden aflivet, eller skal jeg tage min datter med så hun kan sige farvel når hun er død, altså ikke se det blive gjordt, men se hende når hun er aflivet så hun ved den ikke kommer hjem igen..
Hjælp mig så er i søde, jeg aner virkelig ik hvad jeg skal gøre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  børn og aflivning af hund
  • #1   4. maj 2009 Synes du skal tage din datter med, så hun ved hvad der foregår... Og lade hende sige farvel til jeres hund, når den er sovet ind....

  • #2   4. maj 2009 Det er meget individuelt fra barn til barn om de kan tackle synet af et livløst dyr... Mine piger ville kunne klare det hvor min søn ikke ville ha' kunnet, hvis din datter er en stærk pige kan hun sikkert godt klare det -Hvis der er en chance for at du brydder fuldstændig sammen når hunden er aflivet er det dog nok en go' idé at lade hende blive hjemme. Børnene lærer jo af vores reaktion.

    Selvom det er en rigtig rigtig trist situation i står i er det en chance for at lære din datter at tackle sådan noget. Jeg tror at mange af dem (os *host*) der som voksne har svært ved at tackle liv/død er dem der ikke har lært at forholde sig til det fra barn.

    Din beslutning må ha' været super hård at træffe, -jeg håber i får en dejlig sidste tid sammen med hunden... Tager virkelig hatten af for folk der kan finde ud af hvornår det er nu for deres dyr! Håber jeg selv kan være lige så stærk når den tid kommer...!


  • #3   4. maj 2009 hej
    synes også at du skal tage din datter med, men du skal nok regne med at der kommer en del spørgsmål både positive og negative
    jeg har arbejdet med børn i den alder i 20 år så jeg er blevet stillet en del spørgsmål både ved tab af dyr og familiemedlemmer


  • #4   4. maj 2009 Ville lade hende sige farvel hjemme.
    Det hårdt nok, er mega glaf for jeg ikke har været med til aflivninger af vores husdyr, da jeg var mindre. Hellere have de gladde minder frem for det sidste du ser af dit elskede familie medlem er en iskold krop med døde øjne.
    Forklar osv men ville absoult ikke tage hende med. der masser år hvor hun kan lærer om livets hårde realiteter.


  • #5   4. maj 2009 jeg takker mange gange for jeres hjælp, jeg tror det nok bliver til at jeg tager alene afsted. da mine føleser hænger i en tynd tråd og jeg tror jeg ville bryde fuldstændigt sammen, bare det at jeg sidder her og skriver og læser jeres svar gør at jeg tuder, og det er jo nok ikke så smart at jeg stor tuder når min datter ser det, det er jo meningen at jeg skal være stærk fot hende, så jeg tror det måske er bedst at jeg får tudet ud sammen med hunden og så kan tage hjem og forklare min datter det på en pæn måde at lady er død, og så kan græde med hende hvis hun græder.
    Rinnie: tro mig det har været den værste beslutning i mit liv. men jeg vil hellere give hende fred nu hvor hun har det rimeligt, end vente til at hun bliver svag og ikke er glad for at leve. men jeg har den holdning har man sagt A må man også sige B selvom det er svært, men det er jo også et levende væsen og den skal have et værdigt liv. og død. selvom det gør ondt på os som ejere..


  • #6   4. maj 2009 Iskold krop med døde øjne?? Sådan er det aldrig foregået ved de aflivninger jeg har været med til. Der ligner det bare de sover, - altså lukkede øjne, og en stadig varm krop....
    Synes det er at "skjule" sandheden for hende, jeg mener det er vigtigt at hun får sagt rigtigt farvel, og kan forholde sig til at nu er hunden væk...
    Og det er kun sundt at vise følelser, der er intet forkert at vise sin datter at man os er ked af det.


  • #7   4. maj 2009 som andre siger man opfatter ting forskelligt. Men syntes du skal lade hende sige farvel til hende inden du kører, så hun ikke bare er væk. uden hun får sagt farvel. Jeg er uddannet landmand har aflivet utal af dyr. Men ens ejne famile dyr, er det noget andet, men hvis du kan være fattet sky og det virker for dig.
    Men jeg er glad for jeg som barn ikke blev sat i de situationer, men fik lov at være i uvidenhed og være barn så længe som muligt.
    Trist Zita men lyder til det vil være den bedste beslutning for dig, og 10 gode år er jo skønt at have haft med en trofast ven.


  • #8   4. maj 2009 sara-marie: det er også det jeg er bange for at jeg vil give hende et kæmpe chok ved at jeg bryder sammen og det er mere det hun vil blive bange for end at lady er gået bort, for jeg tror ikke jeg er stærk nok til at styre mine føleser. og det ville være synd for malene at hun skal opleve det. så tror jeg måske det er bedre jeg får hylet af og så fortælle malene det stille og roligt at lady er død.
    Føj det er næsten lige så svært som at beslytte at lady skal have fred..


  • #9   4. maj 2009 Jeg er enig med Sara Marie R.

    Jeg synes også du bare skal ta der ind alene evt. mens hun er i børnehave/skole?

    Jeg ville ikke lade min 5året datter(hvis jeg havde en) se det.. Det kan virke meget barsk for dem i den aldre.


  • #10   4. maj 2009 Syntes du skulle fortælle din datter hvad der skal ske med jeres højt elskede ven, og dernæst når det hele er overstået tænder i et lys sammen for hunden. Syntes det er lidt for stor en mundfuld for en 5 års at se sin døde ven.

    Hilsen
    JJ


  • #11   4. maj 2009 Dette er jo en svær situation...

    Men som de andre siger. Hvis hun er stærk nok til det er det bedste nok at hun får lov til at sige farvel....
    Det er svært for et barn at forstå at hendes ven pludselig er væk. at få en forklaring, og forstå hvorfor vil hjælpe hende til hurtigt at glemme....

    Håber du finder ud af det. føler med jer...


  • #12   4. maj 2009 jeg vil også stille og roligt fortælle din datter, at hunden den er gammel og træt, og nu skal den hen til dyrlægen og sove, og at den ikke kommer med hjem igen. Den skal være himmelhund oppe i hundehimlen. Et sted der er rigtigt rart, og hvor den ikke vil have ondt i benene mere. Hvis hun før har oplevet at miste et familiemedlem kan du fortælle, at det er ligesom når mennesker sover og aldrig mere vågner, så kommer de også i himlen, hvor man kun spiser livretter, leger og må være længe oppe.

    Måske er det for barnligt at forklare det på den måde - men umiddelbart er det den forklaring jeg vil bruge - alt efter hvor moden din datter er, og hvad hun ville kunne forstå.

    Men da min nevø på 2 år pludselig mistede sin pony fra en dag til en anden, fordi den blev kørt ned, fortalte vi ham at den ikke var her mere, men at den var i hestehimlen. Ja, jeg ved godt at det er forskel på at være 2 og 5 år, men jeg tror stadig at fremgangsmåden virker. smiley


  • #13   4. maj 2009 jeg takker ennu en gang for al jeres støtte og hjælp. det er jeg virkelig glad for. jeg har besluttet at lady skal i hundehimmelen på torsdag så vi har hele weekenden til at takle det i.
    jeg tager selv afsted til dr.dyr og så fortæller jeg malene at lady er gammel og skal have fred da hun havde ondt og ikke var glad, men det bliver hun når hun er kommet i himlen sammen med malenes oldefædre og de skal nok passe godt på lady.. det tror jeg er den bedste måde.
    mvh zita


  • #15   4. maj 2009 ja det er hårdt, når hun har været min og familiens hund i 10 år, men jeg er glad for at de år har været gode år som vi alle kan tænke tilbage på og mindes, og glæde mig over at hun altid har haft det godt. og aldrig har været syg, og det er rart at vide hun får det meget bedre der hvor hun skal hen, hun får nemlig fred, men vil altid være i væres hjerter.

  • #16   4. maj 2009 jeg syndes du skal tage hende med og lad i hende vente ude i venteværelset og når det så er overstået så spørg hende om hun vil ind og sige farvel


  • #17   4. maj 2009 Når vi har fået en hund aflivet, har vi altid sagt farvel til den hjemme. Og så er min far kørt med den. sådan har det altid være hjemme hos os. vi skal nok får lov til at se et dyr blive aflivet. Man behøver ikke at gøre børn hurtig voksne.
    Hun er jo kun 5 år. Fortæl hende en historie om hundehimlen, og at hunden får det meget bedre, når den kommer der op. Men lad hende blive hjemme.


  • #18   4. maj 2009 Zita H:
    Vil her fortælle dig en lille historie fra min barndom, ved ikke om det kan være med til at hjælpe dig i din beslutning: Da jeg var barn havde vi en rigtig "familiehund" en Colli blanding, som blev aflivet da jeg har været ca 7 år. Dette fik jeg først af vide mange år senere. Vapper som han hed, var 16 år da han blev aflivet, han var hvalp af min mors gamle hun fra da hun var barn. Lidt en "lassi historie" men det var jo dengang der ikke rigtig var så mange regler om hundegårde og sådan, han løb nemlig frit - hentede mig altid ved bussen, løb med når jeg var ude og cykle tur, boede både hos os, og hos mine bedsteforældre som havde en gård ikke mere end 400 m fra vores i fugleflugt over markerne. Han var meget syg og havde slidgigt, fik i den sidste tid en del smertestillende (hvilket jeg ikke vidste) men han var mærkbart ikke så frisk som han plejede, men hentede mig aligevel ved bussen:) Vi snakkede en del om i familien at Vapper var blevet gammel og nok ikke levede så længe mere - og en dag jeg blev hentet i skole, fik jeg af vide han var sovet stille ind i sin kurv, så da jeg kom hjem lå han bare og så ud som om han sov - jeg var så med til at vi begravede ham ude i haven, og vi plantede et træ på hans grav -som idag en er stor flot rødbøg da det er 25 år siden... Min mor havde mens jeg var i skole været til dyrlæge med ham, hvor han var blevet aflivet, og taget ham med hjem igen, så han lå helt fredsomligt i sin kurv da jeg så så ham. Når jeg tænker tilbage synes jeg idag at det var den rigtige måde for mig, men sådan er man jo så forskellige - er glad for at de tog beslutningen og han blev aflivet og der ikke blev holdt liv i ham lægere, da jeg når jeg ser tilbage godt kan se han led af mange smerter tilsidst. Men dengang var man egoistisk, og ville ikke undvære ham. Glæder mig hver gang jeg kigger på træet, og tænker på ham - da det et eller andet sted repræsenterer den livskraft han besad:) Har aldrig siden fået hund igen, han var "the one and only"....


  • #19   4. maj 2009 Vi har haft et par katte der skulle " op i himlen og så lyser de ned til min datter når det bliver mørkt" det har været godt og hun ser da også til dem når der skal vaskes hår og man skal kigge op.
    Men som mange sige det kommer an på hvad din datter kan magte jeg ville ikke selv gøre det når de ikke er ældre.


  • #20   5. maj 2009 Min gamle hund blev syg og måtte på dyrehospital og blev aflivet der.
    Dengang var mine tvillinger også 5 år. Det var sent om aftenen efter de var kommet i seng, at vi var nød til at køre med vores hund. Så de vidste ikke vi tog afsted.
    De reagerede meget forskelligt. Den ene accepterede det som det var, men den anden ville have vi skulle køre afsted og se hunden. Dette var ikke muligt for os. Men jeg er ikke i tvivl om at han havde et stort behov til at sige farvel og få set det vi havde fortalt ham, "med sine egne øjne". Han nævner det faktisk af og til, selv om det nu er 6 år siden.

    Hvad du vælger er op til dig. Hvad du føler!! Du kender din datter bedst.
    Har hun stor tilknytning til hunden?? Er hun en følsom pige??

    Min søn som ønskede at se hunden, da den var aflivet, var den meget følsomme af tvillingerne. Han har ofte brug for, at få sat "billeder" på det der sker, for derefter, at kunne afslutte/og starte et nyt kapitel


  • #21   5. maj 2009 jeg har nu forberet hende på at lady skal aflives på torsdag, hun siger selvføldig at hun vil savne lady, men hun har fuldt ud forstået at lady ikke kommer hjem, men skal sove ind, og dø hos dr.dyr. men hun giver ikke udtryg for at hun vil med derind, men jeg helst ikke spørge hende da jeg ikke vil ligge ord i hendes mund, mener at hun nok selv skal sige til, det plejer hun hvis hun vil med.
    Så jeg tager selv afsted, og så tænder vi et lys når jeg kommer hjem og "sender" lady i himlen. det tror jeg er det rigtige for min datter. også fordi hun ikke kan lide når jeg græder og troe jeg giver mig til at stor tyde så er bange for at det kan give hende en grim oplevelse.
    Jeg siger mange tak for jeres hjælp og jeres gode input.


  • #22   5. maj 2009 Jeg har selv prøvet det, men jeg har IKKE taget mine børn med, da hunden blev aflivet.
    De var med, da vores hund blev begravet og kunne tage afsked der.
    Det er efterhånden 8 år siden, og mine børn siger, at det var en god mod at tage afsked på. =)

    Bare, hvordan min oplevelse var. =)


  • #23   7. maj 2009 jeg takker igen mange gange for jeres hjælp. lady blev aflivet idag kl 9.30
    alt gik stille og roligt. min datter var med til det hele og hun fik grædt og taget afsked med lady og hjalp med at tage hendes halsbånd af. og det gik rigtigt godt, hun vær selvføldig ked af det, men hun tog det pænt. Vi tændte et lys da vi kom hjem og snakkede om at når det går ud er det fordi lady er i himlen sammen med hendes oldefædre og de nok skal passe på lady.
    R.I.P Lady du vil altid være i vores hjerter.


  • #24   7. maj 2009 RIP Lady, - og hatten af for at du indviede din datter i livets knap så rare skæbne.... Håber I får mod på en ny følgesvend, når tiden har helet såret...

  • #25   7. maj 2009 ja det vær ikke det rareste der findes, men jeg vil sige hun klarede det rigtigt flot og sagde selv hun ville med der ind, da jeg så skulle til at ind med lady spurgte hun om hun måtte komme med og så fortalte jeg hende at dyrlægen skulle give hende en sprøjte og om hun mente hun ville se det og det ville hun, så hun kom med ind og så det og så da hun skulle have den sidste nål ville malene gerne ud og det fik hun lov til. og så da lady vær helt væk kom malene ind igen og gav hende et kæmpe kram og så sad vi lidt der og så kørte vi hjem. så jeg tror det var det rigtige for min datter.

Kommentér på:
børn og aflivning af hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce